דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו טלפון IP ? 

מאת    [ 15/09/2011 ]

מילים במאמר: 565   [ נצפה 3382 פעמים ]

בטח שמעתם על הטלפונים החדשים, אלו שאומרים שהם מוזילים את השיחות, טלפוני IP. מהו בדיוק טלפון IP, איך הוא עובד ולמי הוא מיועד?

מהי מערכת טלפוניה מסורתית?

באופן מסורתי, טלפון היה מכשיר שהתחבר לשקע בקיר והעביר את צלילי הדיבור בין נמענים שונים. צלילי הדיבור הומרו לזרם חשמלי והועברו על כבלים דרך מרכזיות שתפקידיהן כללו יצירת חיבור ייחודי בין נמעני השיחה. החיבור התקיים כל עוד השיחה התקיימה והיה מוקדש כל כולו לצלילים שהועברו בין נמעני השיחה. מערכת מסוג זה נקראת מערכת PSTN.

מהי מערכת טלפוניית IP?

מערכת טלפוניית IP  היא מערכת שאינה פועלת על בסיס קוי הטלפון אלא על בסיס תשתית האינטרנט. השיחות אינן מומרות לזרמים חשמליים אלא ליחידות מידע דחוסות הכוללות מידע לגבי הצלילים שעברו, מעט בדומה להבדלים בין תקליטי ויניל לתקליטורים. יחידות המידע הזה עוברות על גבי תשתית האינטרנט, במקביל לכל יחידות המידע האחרות המשמשות לגלישה באינטרנט. בניגוד למערכת טלפוניה מסורתית, הקו בו עוברת השיחה אינו ייחודי לשיחה אלא כולל העברת מידע רב מסוגים שונים. מערכת המעבירה קול דרך רשת האינטרנט נקראת מערכת VoIP (Voice over IP).

מה דרוש לשם יצירת שיחה?

כדי ליצור שיחת טלפון בין שני נמענים דרושים שני מכשירי קצה (מכשירי טלפון) מסוג המתאים לחיבור לתשתית המתאימה ולסוג המידע המועבר. טלפון רגיל יכיל אפשרות המרה מצלילי דיבור לזרמים חשמליים וחיבור לרשת הטלפון (בין אם חיבור הטלפון עצמו או חיבור בסיס הטלפון - המטען), טלפון IP  יכיל המרה של צליל הדיבור ל"חבילות" של מידע דחוס וחיבור לרשת האינטרנט. כיוון שטלפון IP היה מוצר יקר מאד עד לשנים האחרונות, היתה אפשרות לקנות טלפון רגיל ומתאם לרשת IP.

לכאורה, חיבור שני נמענים יכול להתבצע רק אם שני הנמענים מחוברים לאותו סוג טלפוניה. למעשה, שיחת IP עוברת דרך שרת מיוחד, במידת הצורך, שרת הנקרא Gateway היודע לתרגם את חבילות המידע לזרם חשמלי ולהתחבר לרשת הטלפוניה הרגילה, וכך למעשה לחבר בין כל סוגי השיחות השונים.

איך משתמשים בטלפון IP?

ישנם שני שימושים אפיינים בטלפון IP: באמצעות מכשיר טלפון, ובאמצעות המחשב. כיוון ששיחות הטלפון עוברות דרך רשת האינטרנט, ניתן למעשה לקבל את השיחה ישירות באמצעות מחשב המצויד במיקרופון וברמקולים או אוזניות. ניתן כמובן גם להשתמש במכשיר טלפון כדי לקבל את שיחות ה-IP, בדיוק כפי שהיינו מורגלים בעבר.

מעבר לטכנולוגיית IP, איפשר שידרוג של מרכזיות טלפוניות, הכנסת תכונות ואפשרויות שימוש מתקדמות מעבר לאלו המתאפשרות על ידי שימוש בטכנולוגית טלפוניה מסורתית.

יתרונות שימוש בטלפון IP

היתרון המרכזי בשימוש בטלפון IP  הוא החסכון הניכר בכסף. כיוון שהחיבור אינו ייעודי לשיחה והתשתית קיימת לצורך התחברות לאינטרנט, עלויות השימוש בטלפוניית IP זולות לאין ערוך מהשימוש בקו טלפון רגיל.

עלות רכישת טלפון IP כיום נעה בין מכשירים שעולים כ-100 ש"ח ופחות באיכות נמוכה יחסית ועד למכשירים מתוחכמים ואיכותיים העולים מאות שקלים. ההבדלים במחיר נעוצים מחד במיתוג המוצרים, ומאידך באיכות הקול שניתן להפיק מהמכשירים, כלומר איכות הרמקולים, המיקרופונים ואיכות המכשיר עצמו.

למי מיועדים טלפוני IP?

טלפון IP  מיועד עבור כל מי שמעוניין להוזיל את הוצאות הטלפוניה שלו, ובפרט לאלו המבצעים שיחות רבות לחו"ל. קהל יעד נוסף ייחודי למעבר לטלפוני IP הם העסקים, ובפרט כאלו הכוללים מרכזיות טלפונים. מרכזיות IP הן זולות בהרבה לתחזוקה ומספקות שלל תכונות עדיפות מעבר לטלפונים המסורתיים. עסקים המעוניינים לקשר בין אתרים שונים שכולם מחוברים דרך האינטרנט, יחסכו כסף רב אף הם, במידה ויעברו לטכנולוגיה החדשה.

 

לסיכום, טלפון IP כבר התבגר ממרבית צרות הילדות מהן סבל: ניתוקי שיחות, איכות קול ירודה ועוד. כיום, איכות הקול בטכנולוגיה זו היא טובה, הניתוקים כמעט ונעלמו לחלוטין, והשיחה זורמת ללא עיכובים בין הצדדים השונים. המעבר לטלפון IP  מוזיל את עלות ההוצאה על שיחות הטלפון ומאפשר קבלת שירותים מתקדמים שרק האינטרנט יכול לאפשר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב