דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ויטמין D 

מאת    [ 14/09/2011 ]

מילים במאמר: 360   [ נצפה 3360 פעמים ]

ויטמיןD  

ויטמינים הינם חומרים אורגיים אשר עוזרים לתפעולו השותף של גוף האדם. את הויטמינים גוף האדם אינו יכול לייצר בעצמו והוא מקבל אותם במגוון צורות שונות, החל מאכילת מזונות מסויימים וכלה באור השמש. הויטמינים מחולקים לקבוצות שונות על ידי אותיות באנגלית, ולתתי קבוצות על ידי הוספת מספר בנוסף לאות האנגלית.

ויטמין D הוא ויטמין אשר  מסייע לספוג סידן וזרחן ואף להשתמש בהם. סידן לדוגמא, הינו מינרל אשר מאפשר את  בניית העצמות והשיניים בגוף. מבוגרים ובני נוער אשר לא סופגים את הסידן בגוף בכמות הדרושה עקב מחסור בויטמין די, עלולים לסבול מחולשת ודלילות עצמות אשר גורמים לשברים חוזרים ודלקות שונות. בנוסף מסיייע ויטמין די לחיזוק המערכת החיסונית .

כאמור את הויטמין אין אנו מייצרים לבדנו לגמרי ואנו זקוקים לאור השמש לשם כך. חשיפה לאור השמש למשך פרק זמן של בין רבע שעה לעשרים דקות ביום, תספק את הכמות הדרושה של ויטמין D לגופך! קרני השמש אשר פוגעות בעור שעל הגוף האדם, מתחילות שרשרת תגובות כימיות אשר בסופן יכול גוף האדם לנצל את ויטמין הדי שעל העור. אם זאת חשוב לזכור כי חשיפה מוגברת לשמש עלולה להעלות את הסיכוי לסרטן העור ולכן חשוב להשתמש בתכשירי הגנה על העור בעת החשיה לשמש, שכן אין הם מפריעים לתהליך יצירת הויטמין. חשוב לזכור כי ישנם מקומות בעולם אשר בתאיריכים מסוימים קרינת השמש בהם אינה גבוהה מספיק לצורך התרחשות התהליך הכימי הנדרשת להפקת ויטמין די בכמות מספקת. מקרים נוספים בהם אנו יכולים לראות בעיתיות השגת ויטמין די על ידי השמש הם בקרב בני העדות החרדיות אשר הולכים עם שרוולים ארוכים וכיסויים לגופם לאורך כל היום מטעמי צניעות.

על מנת לגיע לרמת ויטימין די מספקת רבים משתמשים בתוספי ויטמין D.  התוספים מגיעים בצורת כדורים ולעיתים קרובות מגיעים בתוספת ויטמין נוסף (לרוב ויטמין A ). מלבד תוספי מזון ניתן למצוא גם ויטמין די במגוון מיני מזונות ובעיקר בחלב (לא מוצרי חלב), חלב סויה,סלמון, טונה, שרימפס ועוד. ויטמין D הינו ויטמין חשוב מאוד לגוף האדם וההקפדה על כמות מספקת שלו בגוף צריכה להיות אדוקה ולדאוג להשגתו בין אם על ידי תזונה ובין עם על ידי תוספים. לא כולם מתאימים התוספים, והרבה אנשים נוטים אף לעיתים לצרוך אותם ללא כל צורך מעיוון שהם חוששים ממחסור בויטמין כזהאו אחר. על כל פנים, מומלץ להיוועץ ברופא לפני נקיטת פעולה בנידון.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב