דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השוואת משכנתאות 

מאת    [ 14/09/2011 ]

מילים במאמר: 435   [ נצפה 2693 פעמים ]

כמעט כל מי שרוכש דירה עובר את התהליך המייגע של השוואת משכנתאות בבנקים השונים. לרובנו המכריע אין את כל ההון הדרוש על מנת לרכוש דירה ללא משכנתא מהבנק, ולכן אנו זקוקים למשכנתא. לאחר שמצאתם את דירת חלומותיכם (או דירה להשקעה), צריך גם לשלם על הדירה... לשם כך, תאלצו ברוב המקרים לקחת הלוואת משכנתא מהבנק, ומומלץ מאוד לבצע השוואת משכנתאות מדוקדקת בין הבנקים השונים. תוכלו לחסוך כך מאות שקלים בחודש, אלפי שקלים בשנה ועשרות אלפי שקלים במהלך כל תקופת המשכנתא! אלו הם בהחלט סכומים משמעותיים המצדיקים ביצוע מעמיק של השוואת משכנתאות. עוד על כך בכתבה הבאה.

 

כיצד עורכים השוואת משכנתאות?

 

השלב הראשון הוא כמובן ההחלטה בדבר נטילת המשכנתא. חשוב שתדעו איזה סכום אתם מתכוונים לבקש מהבנק מכיוון שלסכום המשכנתא יש השפעה על התנאים שתקבלו (יש בנקים המעניקים תנאים נוחים יותר להלוואות גדולות למשל). ניתן לפנות לבנקים רבים ומגוונים כמו בנק הפועלים, לאומי, דיסקונט, הבינלאומי ומזרחי טפחות, וגם לבנקים קטנים יותר כמו בנק איגוד, בנק מסד, בנק ירושלים ועוד. חלק מהאנשים פונים לכל הבנקים וחלק מסתפקים בפנייה ל- 2-3 בנקים בלבד. כמובן שככל שתקבלו יותר מידע מיותר בנקים, כך השוואת המשכנתאות תהיה איכותית יותר,כמובו ישנה אפשרות לחפש מחשבון משכנתא ברשת לשם השוואות !

 

מה חשוב לבדוק בהשוואת משכנתאות?

 

כאשר עורכים השוואת משכנתאות הנתון החשוב ביותר הוא שיעור הריבית שהבנק יגבה מכם. יש חשיבות גם לסוג ההלוואה אותה תיקחו ולתמהיל של סוגי ההלוואות השונים. יש הלוואות לטווח קצר (עד 10 שנים) והלוואות לטווח ארוך (עד 30 שנים), יש הלוואות בריבית צמודה, ריבית משתנה, ריבית הצמודה לפריים ועוד. יש הלוואות הצמודות למדד ויש הלוואות שאינן צמודות למדד. יש גם הלוואות הצמודות לדולר או למטבע אחר. האופציות הן רבות ומגוונות ואת כל הנושאים הללו יש לברר עם הבנק בתהליך השוואת המשכנתאות.

 

כיצד להחליט איזו הלוואה לקחת?

 

לאחר שבררתם אילו מסלולים קיימים בכל בנק ומהם שיעורי הריבית בכל מסלול, מגיע שלב ההתמקחות. ניתן ואף רצוי לערוך התמקחות בין הבנקים וללכת כמובן על הבנק שנותן לכם את התנאים המתאימים לכם ביותר. לא תמיד זה אומר שתלכו על הריבית הנמוכה ביותר, אלא על התמהיל הטוב ביותר עבורכם. אם אתם שונאי סיכון, תעדיפו מין הסתם הלוואה בריבית קבועה על מנת שתוכלו לישון בשקט (גם אם השיעור שלה גבוה במעט משל הלוואת אחרות). אם אין לכם בעיה לקחת סיכונים - תוכלו לבחור ללכת לכיוונים אחרים (הלוואה משתנה או הלוואת צמודת פריים). בכל מקרה, שלב השוואת המשכנתאות הוא קריטי על מנת להחליט איזו הלוואה לקחת ומאיזה בנק.

 

תהליך מקיף ומעמיק של השוואת משכנתאות יכול לחסוך לכם סכומי כסף אדירים ולכן מומלץ מאוד לבצע זאת ואף להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום לאורך כל התהליך!

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב