דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרווחים ומפסידים מעסקת גוגל ומוטורולה מוביליטי 

מאת    [ 13/09/2011 ]

מילים במאמר: 625   [ נצפה 1869 פעמים ]

לאחרונה גוגל הודיעה על רכישה של מוטורולה מוביליטי, חטיבת מכשירי הסלולארי שפוצלה ממוטורולה לפני מספר שנים, בסכום שעומד על 12.5 מיליארד דולר. פרט להיקף הגדול של העסקה עולה שאלה של מי המרוויחים והמפסידים מהעסקה.

המפסידים ההולטים של העסקה הן סמסונג ו-HTC  שגילו שהשותפה הגדולה שלהם הפכה למתחרה. כבר היו ציטוטים של מנכ"ל גוגל לארי פייג לאחר הרכישה שטענו שגוגל יחד עם מוטורולה מוביליטי תציע לשוק מכשירים מתקדמים עם חווית משתמש "מדהימה". מעניין מה יודעים בגוגל שמהנדסי מוטורולה מוביליטי לא יודעים. אגב, לכל מי שחושב שגוגל ומערכת האנדרואיד שלה היא מושיעת עולם הסלולאר בזכות מערכת הקודם הפתוח אנדרואיד, שיחשוב שוב. גוגל לא שחררה לציבור חלקי קוד גדולים מאוד מהאנדרואיד - ועכשיו אנחנו מבינים למה.

מי שתרוויח מזה כמובן היא מיקרוסופט שתנצל את המומנטום ותנסה לדחוף ל HTC וסמסונג את מערכת ההפעלה שלה windows mobile המתחרה באנדרואיד. נראה כי האיום מצד גוגל יהווה קטליזטור לאימוץ של windows mobile, לפחות באופן חלקי, שיכריח את HTC וסמסונג לגוון את מוצריהם.

עוד חברה שיש לשים לב אליה היא חברת  InterDigital שמחזיקה מספר פטנטים מאוד בסיסים בתחום הסלולארי ולדעתי תהיה היעד הבא להתגוששות בין הענקיות בתחום. למי שלא מכיר את חברת InterDigital, היא חברה שנסחרת בשווי שוק של כ-2.5 מיליארד דולר ועיקר ההכנסות שלה מקורן מתביעה של חברות שמפרות את פטנטים שברשותה שעוסקים בתחומים כמו הארכת חיי הסוללה, כיסוי רשת טוב יותר, שימוש יעיל ברוחב פס וכו'.

מבחינתה של גוגל, הקניה של מוטורולה מוביליטי יכולה להוביל את גוגל לבנות אקוסיסטם בדומה לזה של אפל: חברה שמייצרת גם את המכשיר, גם את מערכת ההפעלה של המכשיר וגם את השירותים שנמכרים מסביב למכשיר לצרכן הקצה. השאלה היא האם מוטורולה מוביליטי שלא שיחררה לשוק אף מכשיר מצליח מאז הrazor V3  לפני מספר שנים ומפגרת באופן ניכר בתחום הסמארטפונים אחרי חברות כמו סאמסונג ואפל יכולה באופן פלא להתאושש ולייצר מכשיר שכזה. לדעתי התשובה לשאלה היא לא והיא נעוצה בתרבות הארגונית של מוטורולה המושרשת עמוק בחברה ובאה לידי ביטוי בעיצוב המכשירים הסלולאריים שהיא מפתחת (מי שהשתמש במכשירים שלה ואז עבר לנוקיה, אפל או סמסונג בטח מזדהה...). אך גם יש גם צדדים שבאופן בולט, חיוביים מאד בעסקה מבחינת גוגל ושנובעים מכך שגוגל בקניה של מוטורולה מוביליטי מרוויחה 17 אלף (!) פטנטים שונים שיעזרו לה במלחמת הפטנטים הצפויה להתרחש בעתיד הקרוב מול אפל ומיקרוסופט.

לדעתי, בסיכומו של עניין, זהו מהלך שגוגל הייתה חייבת לעשות, אך מהלך שפשוט נראה רע ושנבע מלחץ. גוגל קנתה ביוקר חברה שהיא צריכה להשקיע בה משאבים ניהוליים וכלכליים רבים בשביל להשביח אותה. בנוסף, צעד זה יצר בעייתיות רבה למול השותפים הנאמנים שלה. לאחר שמוסיפים למשוואה את הלחץ על גוגל מצד מיקרוסופט גם בתחום החיפוש והמכפילים היקרים שבה היא נסחרת לעומת מתחרותיה בשוק, אני לא רואה סיבה להשקיע בגוגל כיום.

לסקירות נוספות על גוגל, מיקרוסופט וסקירות נוספות על חברות טכנולוגיה אפשר למצוא באתר TalkingValue.

אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ המצורף לו משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של ני"ע ו/או מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. האמור לעיל אינו מהווה חלופה לייעוץ אישי המותאם לצרכיו של המשקיע ע"י יועץ מוסמך.הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות בניירות ערך של חברות ציבוריות ואין לראות בתוכן מסמך זה ייעוץ להשקעה בשום צורה שהיא. השקעה בחברות כאלו נושאת סיכון לא מבוטל וראוי שיבוצעו לאחר הערכה מדוקדקת של צרכי המשקיע ורמות הסיכון שבנכונותו לשאת. האמור במסמך זה נאסף ו/או מתבסס על מידע ממקורות שונים, והינו כולל הערכות, אומדנים ו/או תחזיות. במידע הכלול במסמך זה עלולות להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. בעל האתר והכותבים לא אחראים לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ולא מתחייבים כי שימוש במידע הכלול במסמך זה עשוי ליצור רווחים בידי העושה בו שימוש. הכותב עשוי להחזיק בני"ע בהם עסקה כתבה זו. כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לבעל האתר והכותבים ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורה מראש ובכתב.

אתר TalkingValue.com מקדיש את עיקר פעילותו לפרסום סקירות שוק ופרסום תכנים פונדמנטאליים על חברות ציבוריות אשר כוללת סקירה של פעילות החברה ומעקב אחריה על ציר הזמן. האתר מאפשר לקורא לקבל מידע ישיר, מדוייק ואמין מאנשי מקצוע בכירים ומומחים בעולם שוק ההון והכלכלה. הכותבים באתר הינם אנשי שוק ההון, אנליסטים, בכירים בחברות ציבוריות ויועצים בכירים שהתאגדו עלמנת להציג לקורא מידע אשר יאפשר לו להעריך את הפוטנציאל מאחורי החברות ואת כיווני השוק השונים ובעזרת כך להחליט האם נכון לו להשקיע, מתי להשקיע בפועל, לכמה זמן ובאיזה אופן. היות ונבחרת הכותבים באתר מגיעה מרקעים שונים לצד ניסיון עשיר ו/או ידע אקדמאי משמעותי, הרישהשילוב מניב לקוראים חוויית קריאה ייחודית ובעלת ערך רב, לא רק מבחינת פוטנציאל כלכלי, אלא גם ברמת העשרה והנאה השוטפת. האתר פועל על-פי עקרונות יסוד אתיים ומקצועיים הכוללים: מהימנות, אמינות, איכות התוכן, איזון והיעדר כל משוא פנים. הכותבים באתר פועלים ממטרת שיתוף מידע ורצון לתרום לאחר מנסיונם והידע המצטבר שלהם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב