דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה עדיף - בן זוג דומה לנו או בן זוג הפוך לנו שיכול להשלים אותנו? 

מאת    [ 13/09/2011 ]

מילים במאמר: 398   [ נצפה 2876 פעמים ]

מה עדיף - בן זוג דומה לנו או בן זוג הפוך לנו שיכול להשלים אותנו? 

 

 

בן זוג דומה

 

בן זוג דומה הוא אדם שחולק איתנו עולם ערכים שלם ומשותף. למשל, שני אנשים בעלי גישת עולם כפרית, פשוטה, ארצית ועממית שאוהבים לטייל, להתלבש פשוט, לחיות מחוץ לעיר ולהקיף את עצמם בטבע.

 

כשנמצאים עם בן זוג דומה - החיים הם פשוטים, כי המרכיב המרכזי של החיים משותף לשני בני הזוג באופן טבעי ולא באופן מאולץ, מלאכותי או באופן שדורש מאמץ והקרבות.

 

 

 

דימיון מבטיח הצלחה זוגית והרמוניה ביחסים

 

אין כל ספק, וגם המחקרים תומכים בכך בחוזקה, כי דימיון גבוה בין בני זוג הוא מדד קריטי להצלחה בין בני זוג. הדימיון מאפשר שפה משותפת, מטרות משותפות, ראייה דומה והרמוניה ביחסים.

 

דווקא פער בזוגיות הוא אחד הסיבות המרכזיות אם לא המרכזית שבהם לדיסהרמוניה ביחסים, למחלוקות (לעיתים בצדק), למאבקים ולניסיון של כל אחד מבני זוג לשמר את השקפת העולם שלו ולחיות על פי השקפת העולם שלו - ולא של בני הזוג שלו.    

 

 

 

בן זוג שונה ומשלים

 

בן זוג שונה ומשלים גורם לנו להרגיש שאנו "נעלמים" בתוך הזוגיות, נאלצים לא פעם להקריב את העמדות שלנו, את האמונות והעקרונות שלנו, את אורח החיים שמשקף אותנו.

 

קיומו של בן זוג אחר ושונה מחייב אותנו להצטמק, לוותר, לשים בצד את ההעדפות האמיתיות שלנו ולאמץ בעל כורחנו הסתכלות לגמרי שונה על החיים, הסתכלות שלא היינו מאמצים בשום מקרה אחר והיא נכפית עלינו מכורח המציאות הזוגית המשותפת.

 

 

 

פערים גדולים מבטיחים קשיים, מאבקים, בעיות וכישלונות זוגיים

 

פערים גדולים מדי בין בני זוג אינם מאפשרים רוגע ביחסים, הצלחה זוגית אמיתית, הרמוניה ואינטימיות. זהו קרקע פורה דווקא לקשיים, למאבקים, לכשלים בתקשורת ולכישלונות בזוגיות.

 

ובכל זאת, מדוע אנשים רבים בוחרים בני זוג משלימים ולא דומים? התשובה על כך אינה קשורה לשורש הזוגי ולהמרכיב הרומנטי אלא דווקא לשיקולים רחבים יותר - בן זוג שונה שמשלים אותנו מאפשר לנו להתפתח ולהסתדר טוב יותר בחיים המעשיים. הוא מפרה אותנו ודוחף אותנו, לעיתים בעל כורחנו, לבחור בדברים שטובים להישרדות ולהתפתחות שלנו, דברים שבאופן טבעי לא היינו רואים אותם בלעדיו.

 

 

וטיפ לסיום: אם אין לכם קשיים של הישרדות ואם אתם מסודרים בחיים - אין סיבה שתבחרו בן זוג משלים אלא דווקא בן זוג דומה. אבל, אם אתם רוצים להתפתח ולצמוח ואתם עדיין לא הגעתם לנקודה שבה אתם שלמים ויודעים לחיות היטב בכוחות עצמכם - סביר להניח שתבחרו או שכבר בחרתם בבן זוג משלים שנועד לסייע לכם בתהליך הצמיחה האישית שלכם.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב