התשובה היא חד משמעית – כן !
ואני אסביר לך מדוע אני רואה כך את פני הדברים. בעל עסק קטן חובש לראשו מספר כובעים. זה קורה עם הקמת העסק , וזה ממשיך הלאה , עד שהוא מגיע למצב בו הוא צריך ויכול להכניס עוד אנשי מקצוע לעסק שלו . אחד מהכובעים הוא "כובע השיווק". בעלי עסקים רבים אומרים לעצמם : "בשביל מה אני צריך לעסוק בשיווק? אני אתן למישהו לשווק אותי ואני אתפנה לתת את השירות, לפתח את המוצר " וזו גישה שגויה לחלוטין בעסק הקטן. כיון שהמשווק הכי טוב בעסק הוא אתה – בעל העסק. ועד שלא ברור לו איך אמור לפעול תהליך השיווק אצלו בעסק, עד שהוא לא בונה תהליכים בעצמו – כל העברת סמכות מיידית לגורם זר לעסק תפגע במאמצי השיווק ולא תביא את התוצאות האפקטיביות הנדרשות.
כשאתה מחליט על ערוץ שיווקי של פרסום לדוגמא, ואתה פונה לגרפיקאי, לחברה בעל שטח פרסום ורוכש ממנה שטח פרסום בשביל לשים את המסר שלך – לדוגמא מודעה בעיתון, בעלון, באנר באתר, אתה משקיע כסף בפעולה חד פעמית. השקעת 5,000 ש"ח בשבת אחת במודעה, ולאחר קבלת הפניות ההשקעה אינה ממשיכה. יותר מכך גרפיקאי לא יודע ולא מכיר כתיבה שיווקית מניעה לפעולה – ויצור לך מודעה מושכת אבל בפועל היא לא תעשה עבורך את העבודה כי היא לא מניעה לפעולה.
יותר מכך כתיבה שיווקית נועדה לסייע לך כבעל עסק , לחדד ולהעביר מסר לכל לקוחותיך הפוטנציאלים בכל מדיה שבה תבחר. ועל כן הכתיבה השיווקית היא כלי שחייב להיות זמין לך בכל נקודת זמן בחיי העסק. לא משהו חד פעמי. ואומר יותר מכך – אתה רוצה כבעל עסק להמשיך וללמוד ולפתח את תחום הכתיבה השיווקית המניעה לפעולה כל הזמן, זה הכלי הפרקטי ביותר לכל בעל עסק בכל נקודת זמן.
השימוש בכתיבה שיווקית נעשה גם בכל ערוצי השיווק הקלים והזולים : שיווק מפה לאוזן, אינטרנט, רשימת תפוצה ושיתופי פעולה. ועל כן ההשקעה בלימוד כתיבה שיווקית אפילו ברמה הבסיסית , היא השקעה משתלמת ובדרך כלל מיידית.
גלעד פולק , מנכ"ל שנון מנטור ומורה דרך לפריצת דרך שיווקית ועיסקיתמומחה לטיפול בעסקים קטנים http://www.shanoon.co.il/55245.html