כתיבה שיווקית מניעה לפעולה מתאימה לכל עסק. והסיבה לכך שהיא מתאימה לכל עסק היא שאנו פונים לשוק שלנו. והשוק שלנו מורכב מאנשים שקוראים את המסר שלנו. חלק מבעלי העסקים חש כי הכתיבה השיווקית היא אגרסיבית, למרות שהיא פונה לקהל היעד הרלוונטי למוצר או לשירות שהיא מייצגת. הסיבה לכך היא שהכתיבה השיווקית לעיתים קרובות מעמידה את הקורא במצב בו הוא צריך לקבל החלטה, היא מעמידה אותו מול מראה וגורמת לו לשאול את עצמו שאלות נוקבות שעד היום בכל כתיבה ובכל מסר שהוא ראה – זה לא נעשה. אני מסביר לבעלי עסקים שמשתתפים אצלי בקורסים על המעמד אותו הכתיבה צריכה לבטא, זהו מעמד של "מראה" שגורמת לאדם לזוז מאזור הנוחות שלו ולקבל החלטה. בסופו של דבר ההחלטה הזו תשפר את איכות חייו, תגרום לו טיפול או מניעת כאב כלשהו, או תגרום לו עונג רב בחייו, כך שהוא רק יודה לך כבעל עסק על עצם יצירת המצב בו הוא החליט לנוע לכיוון הפתרון של הבעיה שבגינה הוא החל לקרוא את הטקסט.
צריך לזכור שהשוק שלנו מורכב מאנשים, בעלי רגשות, בעלי אמוציות גבוהות בתהליך חיפוש הפתרון לבעיה או לצורך שלהם, ועל כן כתיבה שיווקית מניעה לפעולה פועלת בכל תחום עיסוק. גם כשאנו עובדים מול ארגון וחברות אנו עובדים מול אנשים : מנהל רכש, מנהלי כספים, מנכ"לים ובעלי תפקידים נוספים שמקבלים החלטות.
זו הסיבה שהכתיבה השיווקית מתאימה גם לארגונים ללא כוונות רווח, בארגונים ועמותות שמבטאים ערכים ואידיאליים שונים , אחת המטרות היא להניע אנשים שמחוברים לתחומים אלו לבוא ולהתנדב , לתרום כסף ומשאבים. וכשהם פונים לאותם אנשים גם שם יש להם הרבה סיבות למה לא לעשות זאת כעת, למה לא לבוא ולהתנדב , למה לא לתרום להם כעת,
וכתיבה שיווקית גורמת להם להסיר את כל הסיבות של ה"לא" ולקבל החלטה אמיצה האם הם שייכים לארגון או לא.
גלעד פולק , מנכ"ל שנון מנטור ומורה דרך לפריצת דרך שיווקית ועיסקיתמומחה לטיפול בעסקים קטנים http://www.shanoon.co.il/55245.html