בעלי עסקים רבים נוקטים בגישה מאוד נכונה של אימוץ שיטות פעולה של בעלי עסקים אחרים. הם מסתכלים ימינה ושמאלה, בודקים מה אחרים עושים ועושים בדיוק כמוהם רק עם שינוי והתאמה למוצר שלהם. רוב האנשים הולכים אחר העדר, מעטים מהם בודקים ובאמת עושים מה שצריך. ולכן עסקים בודדים לצערי מאמצים לעצמם את הכלי הבסיסי של השיווק בעסק – "כתיבה שיווקית מניעה לפעולה", יותר נכון הם מזניחים אותו, וממשיכים להוציא סכומי עתק על שטחי פרסום, וכלים שיווקיים שאינם מייצרים להם הכנסות לעסק , ואף יותר מכך – מייצרים הפסדים.
כתיבה שיווקית מניעה לפעולה היא ממש "כלי המלחמה" העיקרי שלך כבעל עסק בעבודת השיווק היומיומית בכל ערוץ שיווקי – רשימות דיוור, אינטרנט, דיוור ישיר, מאמרים , שת"פ . בסופו של דבר בכתיבה השיווקית מונחים יסודות בסיסיים בהבנת התנהגות הצרכנים והלקוחות הפוטנציאלים שלך כבעל עסק. וברגע שאתה מבין זאת יש בידך מפתח סודי לפתיחת דלתות רבות של אוצרות רבים. מפתח להזזת הלקוחות מאזור הנוחות שלהם, מפתח להנעה מיידית של הגולשים באתר, מפתח ליצירת קשר מיידי ורצון להמשיך לקרוא את המסרים שלך, וכן הבלטה של העסק שלך מעל כולם.
מה ההבדל בין כתיבה מותגית לכתיבה שיווקית ?
ההבדל המרכזי בין כתיבה מותגית לכתיבה שיווקית מניעה לפעולה הוא המטרה של הכתיבה. בכתיבה מותגית המטרה היא ליצור אצל הקורא את המוצר/שירות/חברה כאוטוריטה, ליצור מצב בו הקורא תופש את המוצר או השירות בצורה ובאופן מסוים , לדוגמא כמוצר יוקרתי שמי שיש בידו מוצר זה הוא בעל מעמד וסטאטוס בחברתו. בנוסף המטרה של כתיבה מותגית היא לאורך זמן להחדיר אר המותג לתודעתה שלנו בכדי שאם פעם נזדקק לשירות או למוצר הזה נרכוש אותו.
הכתיבה השיווקית המניעה לפעולה – מטרתה היא אחת : להניע את הקורא לבצע פעולה אחת מיד לאחר קריאת הטקסט. היא תופשת את תשומת ליבו של הקורא, פונה לרגש בתחילה ומייצרת עניין ולאחר מכן מניעה אותו לפעולה. הנעה לפועלה יכולה להיות ליצור קשר טלפוני, להירשם, לשלוח פקס או אפילו לרכוש.
אין צורך כאן בכתיבה עשירה , בכתיבה אקדמאית אלא כתיבה "שזורמת" עם הקורא כאילו הייתה זו שיחה של ממש עם חברו.
זו פשוט השיטה הכי טובה.
גלעד פולק , מנכ"ל שנון מנטור ומורה דרך לפריצת דרך שיווקית ועיסקיתמומחה לטיפול בעסקים קטנים http://www.shanoon.co.il/55245.html