דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד בוחרים קריירה, ממה להיזהר ועל מה להקפיד? 

מאת    [ 08/09/2011 ]

מילים במאמר: 384   [ נצפה 2621 פעמים ]

כיצד בוחרים קריירה, ממה להיזהר ועל מה להקפיד? 

 

 

מרכיב ההזדהות

 

בבחירת קריירה המרכיב החשוב ביותר הוא מרכיב ההזדהות. כאשר אדם בוחר בקריירה שאיתה הוא מזדהה, אליה הוא מתאים, הלב שלו מעורב בה והאמונה שלו בקריירה היא חזקה - בחירת הקריירה היא טובה.

 

החשיבות של מרכיב ההזדהות בבחירת מקצוע לחיים היא אדירה לסיפוק האישי, לתחושת השייכות, לדיוק וליכולת למיצוי אישי ולהגשמה עצמית מלאה עד כדי תחושה של מילוי ייעוד או שליחות. 

 

 

 

לאהוב

 

כיצד ניתן אם אדם מזדהה עם הקריירה שלו? עליו לשאול את עצמו האם הוא אוהב את העבודה, האם הוא שמח לקראתה, האם היא מלהיבה אותו, מרתקת אותו, מעוררת אותו. 

 

מרבית האנשים בוחרים מקצוע בגיל צעיר, ובגיל זה הם מושפעים מאוד מהססיבה ואינם מכירים את עצמם די הצורך. לכן, רוב האנשים נוטים לבחור במקצוע שהוא מתגמל, רווחי, "פרקטי" ופופולרי. זוהי כמובן טעות גדולה, שעליה הם משלמים שנים רבות מאוחר יותר. 

 

 

 

תגמול - חשוב אבל לא קריטי, מדוע?

 

אין ספק שהתגמול בעבודה הוא חשוב - אבל הוא אינו קריטי. תחושת התלישות, חוסר העניין, השעמום והניכור לעבודה היא נוראית ובעיתית הרבה הרבה יותר מתגמול לא מספק.

 

תגמול ניתן לשפר, ישנן דרכים להעלות שכר, תמיד ישנם אפשרויות להרוויח יותר ממקצוע מעניין ואהוב, אבל להפוך מקצוע לא מעניין למקצוע מרתק שאיתו ניתן להזדהות - זה כבר דבר בלתי אפשרי.

 

 

 

בניית קריירה חייבת לשים דגש על מקצוענות

 

הסיבה המרכזית להצלחה בעבודה ובקריירה היא מקצוענות. אם תבחרו מקצוע שמרתק אותכם, תשקיעו שנים רבות בלימוד ובהעמקה של הידע שלכם, תצללו עמוק אל תוך נבכי העבודה ותאהבו את מה שאתם עושים - דרככם להצלחה מובטחת כמעט בוודאות.

 

הדבר המרכזי בקריירה אינו הכסף אלא מידת המעורבות הרגשית, ההזדהות והתשוקה שיש לכם לעסוק בעבודה. הכסף הוא תוצאה יותר מאשר סיבה. עבור אנשים שהכסף היה המניע לבחירת המקצוע שלהם - הם לעולם לא יהיו באמת אנשי מקצוע מעולים כי הם גם אף פעם לא יהיו באמת מרוצים מהמקצוע שלהם. לעומת זאת, אנשים שבחרו במקצוע מתוך אהבה ואינטרסים נקיים - הם יוכלו להיות אנשי המקצוע המתמידים, המסופקים והמעולים ביותר.

 

 

וטיפ לסיום: קודם כל תבחרו במשהו שאתם אוהבים וטובים בו. בהמשך תשקיעו במקצוענות שלכם. ורק בסוף תמצאו דרכים לשפר את מרכיב השכר שלכם. זו הדרך הנכונה לבנות קריירה טובה ומפוארת. בחירה במקצוע או בעבודה שאינכם אוהבים ואינכם מזדהים איתה היא בחירה ריקנית שמותירה חלל כואב ומדמם בתוך ליבכם לכל החיים.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב