דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניו יורק, היסטוריה של בנייה. 

מאת    [ 07/09/2011 ]

מילים במאמר: 374   [ נצפה 3630 פעמים ]

העיר ניו יורק היא עיר של מהגרים נקודה. עם מורשת עשירה וגאה המסומלת בצורה כל כך יפה באמצעות פסל החירות בנמל הבית של מדינת ניו יורק המזמינה את המהגרים להיכנס בשעריה וליהנות מכל מה שיש לעיר מערבית מפותחת להציע. ההיסטוריה על פי מדריך ניו יורק מספר שהמהגרים הראשונים שהגיעו לעיר ניו יורק עוד במאה ה-17 החלו עם המתיישבים ההולנדים, אשר הקימו ניו אמסטרדם (עד היום ניתן למצוא את מפת ניו יורק בדוכנים עם אזכור לשם ניו אמסטרדם). דבר זה עודד לאומים ואנשים אחרים להצטרף אליהם וכך עוד כפרים וערים הוקמו בכל האזור שהיום הוא ניו יורק. המאה התשעה עשרה הביאה איתה גלים של מתיישבים איריים שנמלטו בעקבות הרעב העז שהכה באירלנד, כך גם מתיישבים חדשים שברחו מגרמניה ונמלטו בעקבות התסיסה החברתית. האפריקאים האמריקאים הגיעו מדרום והמאה העשרים הביאה את המתיישבים האיכרים האיטלקיים בנוסף למתיישבים ממזרח אירופה שברחו מדיכוי, הפורטוריקנים הגיעו בהגירה גדולה משלהם ועוד כהנה וכהנה לאומים ממדינות נוספות. כיום למעלה מ-1/3 מהניו יורקים האמיתיים נולדו מחוץ לארצות הברית .

עוד מההתחלה של ההתיישבות, קבוצות אתניות התיישבו במובלעות שונות ברחבי ניו יורק - האיסט סייד, איטליה הקטנה, הארלם, צ'יינה טאון, והארלם הם רק חלק מהמקומות אליהם התרכזו אנשים שונים בעלי לאומיות זהה. המתיישבים השונים של העיר ניו יורק באו עם כישורים ואמביציה לבנות ולהשקיע ולפתח את העיר, היו ביניהם בעלי מקצועות המלאכה, אופים מדופלמים, קצבים, תופרות מקצועיות וחייטים, עסקים התחילו לפרוח עם הזמן, מדוכני יד ועד חנויות, שווקים קטנים, חנויות ההתמחות ועוד. אחרים עבדו במפעלים, על הרציפים הידועים של ניו יורק, באתרי הבנייה המסיביים והענקיים ובעבודות כפיים שונות. דרך העבודה שלהם של המתיישבים הראשונים העיר פרחה, ובאמצעות תרומתם היא התעשרה. לאט לאט הדמוגרפיה המשתנה, הלחצים הכלכליים, האסונות ועוד יצרו עיר עם חיוניות תרבותית עשירה ומגוון אמריקאי טיפוסי.

ניו יורק היא עיר של מסחר, כאשר הטובין המיוצרים בה וסחורות מועברות לכל עבר. כיום הפעילות הסיטונאית בעיר יוצרת אווירה אותה אומרים ניתן למצוא רק בעיר ניו יורק. בכל בוקר צליל המשאיות הנעות ברחובות העיר שבמרכולתם כל פריט אפשרי מספקות את סחורתם לכל דורש ברובע הטקסטיל, מרכז הייצור של בגדים בניו יורק עוד מאז המאה התשעה עשרה, יצירות אופנה מתגלגלות ומתנדנדות על מתלים הנמשכים לקילומטרים. יהלומים מנצנצים במגשי החנויות, דוכנים פזורים בכל עבר, עסקים משפחתיים מלבלבים במחוז היהלומים ועוד.

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט - אלון מורדכי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב