המאמר הבא הוא תקציר מתוך תחקיר מתוך תחקיר מקצועי, מרוכז ומתומצת בנושא "ההזדמנויות בתשלום אלקטרוני":
אלה הם המאפיינים הבולטים של מערכות הסליקה האלקטרונית, שלהן כדאי לשים לב:
• תקשורת לחברת אשראי - תקשורת יעילה ומאובטחת מול חברת האשראי, שבאמצעותה מתבצע התשלום.
• זמינות - מערכי הסליקה חייבים להיות בעלי זמינות גבוהה כדי שהלקוח יצטרך להמתין רק זמן קצר בלבד, עד שתבוצע הסליקה.
• תמיכה ושירות לקוחות - במקרים מסוימים תמיכה היא חיונית להשלמת הסליקה. החברה צריכה להפעיל שירות לקוחות גדול מספיק ומיומן, בכדי להבטיח זאת.
• אבטחת מידע - מערכת סליקה באינטרנט צריכה לכלול מערך לאחסון נתונים מאובטח בשרתים יעודיים ולעמוד בדרישות אבטחה גבוהות יחסית.
• שרידות - חיוני שיהיה מענה איכותי לגיבוי מערכות החשמל, התקשורת והחומרה של חברת הסליקה כדי שניתן יהיה לבצע סליקה גם כאשר יש תקלה באחת המערכות. כל זאת, ללא שיבוש משמעותי של הפעילות השוטפת.
• עלות - יש חברות הגובות תשלום ראשוני עבור התקנה או הצטרפות לשירות. רוב חברות הסליקה גובות עמלה של אחוז מסוים מכל עסקה, כאשר התשלום הוא לפי מספר העסקות. ניתן להתמקח על גובה העמלה.
עוד הרחבות ופירוט כולל סרטון קצר ומרוכז + סיכום מנהלים + טיפים על הנושא בקישור:
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.