דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


3 הדרכים להביא לקוחות חדשים לעסק- חדשנות 

מאת    [ 01/09/2011 ]

מילים במאמר: 563   [ נצפה 3075 פעמים ]

אחת הכותרות הכי נצפות ברשת היא 3 הדרכים להביא לקוחות חדשים לעסק.
נשמע פשוט, מהיר וקל ליישום.
האמת שזה גם נכון,
אבל הסיבה שזה עובד ומכניס הרבה לקוחות - למאמנים, יועצים ומלווים עסקיים, היא שמרבית בעלי העסקים טועים לחשוב שהדבר הכי חשוב לעסק הוא להביא לקוחות חדשים.....

בקריאת המאמר עד סופו תבין איך לעשות בקלות הרבה כסף באמצעות חשיבה יצירתית וחדשנית.

ראשית אני רוצה לחדד את ההבדל בין חדשנות ליצירתיות:
באופן גס אפשר לומר שיצירתיות שוכנת בהגיית הרעיון
וחדשנות מתייחסת להבאתו לכדי ביצוע.

יצירתיות היא היכולת להסתכל על הדברים אחרת כדי להגיע לפתרונות ורעיונות יצירתיים.
חדשנות מורכבת בעיקר משלושה חלקים:

1. רעיונות יצירתיים

2. זיהוי הרצון של הלקוח וטרנדים עולמיים

3. ביצוע – לקחת את הרעיון כמה צעדים קדימה וליישם אותו בצורה יוצאת דופן.
לביצוע חדשני מספיק טוויסט קטן, כדי להפוך את המוצר או השירות לחדשני.

אפשר לסכם חדשנות כיכולת להפוך רעיונות יצירתיים לבעלי ערך אמיתי לעסק וללקוחותיו.

רובנו נוטים לחשוב על חדשנות במונחים טכנולוגיים- סוג של המצאת הגלגל או  להמציא מוצר שמעולם לא נראה כמוהו לפניכן. אבל האמת היא שחדשנות הרבה יותר פשוטה.

נקח לדוגמה טלפון.
בהתחלה היה טלפון נייח, הטכנולוגיה שוכללה והטלפון הפך להיות אלחוטי.
הממציאים הבינו שכל מה שהם צריכים לעשות כדי להוציא לשוק מוצר חדשני לגמרי הוא להרחיב את טווח הקליטה וכך נולד הטלפון הנייד.
בשלב הזה היו בשוק שני מוצרים שונים לגמרי- מכשיר קשר וטלפון נייד, כדי לחדש ולתת מענה לשני קהלי יעד שונים לקחו את הפונקציה של מכשיר הקשר ומזערו אותן לתוך טלפון נייד.
הטלפון הפך להיות חדשני עוד יותר כאשר מצאו את הדרך לחבר בין טכנולוגיה של טלפוניה לטכנולוגיה של מחשב.
וכאשר חברות הסלולר זיהו שקהל יעד גדול מאוד רוצה לרכוש את המכשיר אבל לא יכול להרשות לעצמו הם עשו שימוש מחודש בצורת התשלום- חדשנות שהפכה את הלקוח לשבוי מינימום 3 שנים. ועוד ועוד ועוד חידושים......

שים לב שבמקרה הזה המוצר הבסיסי לא השתנה; הוספו לו פונקציות, הורדו ממנו דברים,
חיברו בין כמה מוצרים וטכנולוגיות מוכרות-
ולכל אורך התפתחויות המוצר הזה שנתפס כחדשני השירות הבסיסי שנותן המוצר לא השתנה.

מה אפשר ללמוד מזה על העסק שלנו?
שכאשר אנחנו משקיעים זמן וכסף רב בהבאת לקוחות חדשים לעסק,
אנחנו בעצם לא משקיעים את הזמן הזה ביישום רעיונות חדשניים ופיתוח מוצרים ושירותים קיימים.
כך אנחנו בעצם מפסידים הרבה כסף,
משום שיש שם המון לקוחות שרכשו מאיתנו בעבר והם כבר מכירים אותנו, רגילים אלינו וסומכים עלינו.
אם נבחר להתמקד בלקוחות האלה ולהוסיף למאגר המוצרים/ שרותים שלנו עוד מוצרים/שירותים,
יהיה ללקוחות הקיימים של העסק עוד דברים שהם יכולים לקנות מאיתנו.

 עסק בצמיחה כל הזמן מתרענן:

1. משכלל שירותים

2. משדרג תהליכי בעסק כמו קבלת ושימור לקוחות

3. בוחן מדי פעם את האסטרטגיה העסקית שלו ואף מחליף אותה כשהיא לא מניבה תוצאות

4. בודק כל הזמן איזה צרכים חדשים יש ללקוחות שלנו, ומהן המגמות העולמיות בתחום.

5. משדרג מוצרים/שירותים קיימים.

6. מפתח מוצרים/שירותים חדשים.

7. בודק אילו מרכיבים מהמוצר אפשר לבודד ולמכור אותם כשני מוצרים חדשים שנותנים מענה מדויק יותר לצורך של הלקוח.

8. עושה דברים יוצאי דופן שמובילים לתוצאות יוצאות דופן.

 שיגרה שבעלי עסקים משמרים זמן רב היא אחת הסיבות לחריקת בלמים בעסק
ועצירה בהשגים קבועים (במקרה הטוב ובמקרה הרע לנסיגה).
ולכן חדשנות עסקית דורשת מאיתנו כבעלי העסקים לשבור את דרכי חשיבה ועבודה שהתרגלנו אליהם,
ולהרשות להתרעננות והתחדשות להכנס פנימה.

הכותבת לילך בניסטי היא יועצת עסקית מומחית והמנכ"לית של לי-לך השגים |מיקוד לעסקים העוסקת בליווי עסקי ממוקד השגים לבעלי עסקים קטנים ובינוניים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב