דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בלוגים בשימוש ארגוני 

מאת    [ 17/10/2007 ]

מילים במאמר: 597   [ נצפה 3882 פעמים ]

תגיות: pCon, בלוגים, בלוג, יומן, רשת. Web, פוסט

המסר העיקרי הוא - יישום בלוגים בארגון הוא פשוט וקל, ויחד עם זאת מספק כלי לשיווק ולקשר יעיל, זול ונוח.

ב-1992, מהנדס התוכנה הבריטי Tim Berners-Lee (טים ברנרס לי), אשר נחשב ל"אבי האינטרנט", העלה לרשת רשימת אתרים מומלצים, אותם כינס תחת דף קישורים מיוחד. כמה חודשים מאוחר יותר, ביוני 1993, יצא האמריקאי Marc Andreesen (מארק אנדרסן), ברשימת "מה חדש?" דומה. בהדרגה צמח פורמט חדש להגשת תוכן באינטרנט - ה-WebLog. ב-1999 קוצר השם ל-"Wee-Blog", במסגרת הבלוג של Peter Merholz (פיטר מרהולז), ויש האומרים שכך נולד הקיצור Blog.

בניגוד לאתרים בעיצוב רגיל, בנויים הבלוגים כאוסף מאמרים אישיים - רשימות אשר עוסקות בנושאים שונים דרך עיני הכותב. בין יתרונותיהם נמצאת יכולת תגובה אינטראקטיבית של קוראי הבלוג ל-Post (מאמר) ספציפי ואף אפשרות למעקב וקבלת הודעה לתיבת המייל על Post או תגובה חדשים, המתווספים בבלוג.

כל זאת מסתכם במבנה גמיש יחסית לפורמט המוכר של פורומים ובוודאי ביחס לאתר אינטרנט הכולל תוכן סטאטי. יישום הבלוגים נחשב פשוט במיוחד וזהו ללא ספק חלק חשוב מהצלחתם. הם קלים ביותר להקמה והפעלה ותכניהם מאורכבים ומוכנים לסריקה באופן אוטומטי.

המגמות והחידושים

ההתייחסות ההתחלתית לבלוגים היתה פושרת למדי: הם היו פשוטים למראה והתמקדו בתוכן ופחות בעיצוב. גם בשנים שבאו לאחר מכן הבלוגים לא זכו לתשומת לב רבה, אולי מהיותם מעין בן כלאיים מוזר שבין פורום לאתר תוכן רגיל. באותו שלב בלטו התחום זה בנות טיפש-עשרה שאימצו אותו אל מקלדתן בחדווה רבה, חולקות בו את הגיגיהן ב-Posts אישיים וורדרדים. כיום, נאמד מספר הבלוגים ברשת בכ-2.5 מיליון ומחציתם לפחות כתובים בשפה האנגלית.

מגרסה אינטרנטית של יומן אישי המיועד לעיני בודדים, הפכו הבלוגים בשנים האחרונות למפיקי תכנים איכותיים המושכים אליהם מאות ואלפי קוראים ביום. למרות שעדיין רוב הכותבים הם אנשים פרטיים שגילם מתחת לגיל 30, עם כניסת חברות מובילות כ-מיקרוסופט (Microsoft), Nike, Sun(סאן) ועוד רבות וטובות (שפתחו בלוגים ארגוניים, בצורה "רשמית"), לתחום ניהול הבלוגים הארגוניים, נראה כי מגמת "לעיניך בלבד" עומדת לעבור שינוי קיצוני.

מנהלים נוספים מצטרפים מידי יום לנקודת הראיה החדשנית של ביל גייטס ואחרים, הגורסים כי הבלוגים יהיו ה"להיט" העסקי-ארגוני החם הבא. הבלוג הארגוני, כאמצעי קשר זול ונוח, עשוי לאפשר תקשורת פשוטה עם לקוחות ואף עשוי לשמש ככלי שיווק ובניית תדמית. במקרה כזה, תוכנו יוכל להתעדכן תכופות, במסגרת אתר-תוכן בפני עצמו או כחלק מהפורטל הארגוני ובעלות זניחה.

בניגוד לקהילות ידע שונות, המנוהלות ע"י הארגונים, הבלוג מנוהל מנקודת מבטו של המשתמש האישי ואינו כפוף לעריכת מנהל תוכן הקהילה. כל אלו הפכו את הבלוג הארגוני לכלי תקשורת לגיטימי, המוכיח את יתרונותיו המרובים מידי יום ברחבי הרשת.

אלו כמה מדיומים מקוונים וותיקים ומבוססים, המקבילים במידת מה לבלוג: אתר ארגוני, פורום, פורטל פנימי, ניוזלטר פנים-ארגוני ושיווק בדואר.

פתרונות בולטים

אלו כמה מהאתרים הבולטים המציעים הקמת בלוגים וכלי עזר לכך: ישרא-בלוג, רשימות, תפוז בלוג, Big Blog Tool, Blogger, Bloglines, Blog-City.com, Movable Type, Nucleus CMS, Radio UserLand ו-TrackBacks.

מיישמים בארגון

אלה כמה דוגמאות בולטות לבלוגים ארגוניים: Dell (דל), F-Secure, IBM (י.ב.מ),Macromedia (מקרומדיה), Microsoft (מיקרוסופט), SAP (סאפ), HPושל עובדי חברת SUN (סן).

עדכונים נכון ליום ההזנה

בלוגים תופסים מקום מרכזי יותר ויותר, במיוחד כחלק מקידום הגישה המכונה ווב 2.0. בעקבות הפופולאריות העצומה שלהם כעת, הם גם משולבים בכלי עזר ארגוניים שונים. לדוגמא - מיקרוסופט כללה ב-Windows Live גם כתיבה מקוון, שמיועד בעיקר עבור אנשים הכותבים בלוגים.

סיכום

הבלוג מציע דרך תקשורת חדשה ומעניינת שכדאי להכירה ולהבין כיצד למצות את פוטנציאל הייעול הארגוני הגלום בה.

אנשים מהתחום, מוזמנים להגיב לתרום ולהוסיף...

התקציר לקוח מתוך תחקיר pCon בשם בלוגים בשימוש ארגוני.

גילית מידע חדש? מעניין?... רוצה עוד? ראה 100+ תחקירי מפתח - http://www.pcon.co.il/v5/105Debriefs.asp

הרחבות, ראיונות עם מומחים, טיפים מעשיים וקישורים להעמקה ניתן למצוא בקישור הבא.
http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=678

למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב