דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה זה ארבעה עמודי גורל? 

מאת    [ 16/10/2007 ]

מילים במאמר: 904   [ נצפה 3897 פעמים ]

ארבעה עמודי גורל - מבוא
מאת: מאסטר ג'וזף יו, תרגום - מרכז ג'וזף יו לפנג שואי בהנהלת מאסטר מרינה שולמן
www.fsrc.co.il marina@fsrc.co.il 03-7411080

הסינים הקדומים פיתחו שיטה לחיזוי חיי האדם המתבססת על תאריך לידתו - שנה, חודש, יום ושעה. מידע זה מוצג בארבעה טורים שכל אחד מכיל שני סימנים (אותיות). כל טור נקרא עמוד. ארבעה עמודים כוללים ביחד 8 סימנים. שיטה זו של חיזוי נקראת ארבעה עמודי גורל או בפשטות 8 הסימנים.
בסין העתיקה, זמן מתואר היה בשתי מילים. לשנה יש שתי מילים, כמו כן לחודש, ליום ולשעה. המערך הראשון של המילים הוא המערך של עשרת הגזעים השמימיים: אלה הם מרכיבי היין והיאנג של חמשת האלמנטים: עץ יאנג עץ יין, אש יאנג אש יין, אדמה יאנג אדמה יין, מתכת יאנגמתכת יין, מים יאנג מים יין.
המערך השני של המילים הוא המערך של 12 ענפי האדמה: באופן עממי הם מיוצגים על ידי 12 החיות של גלגל המזלות- עכבר, שור, נמר, שפן, דרקון, נחש, סוס, עז, קוף, תרנגול, כלב, חזיר.
בתחילה הענף השנתי ייצג את האדם. זהו סימן החיה השנתי של האדם. אפילו היום כאשר מדברים על אסטרולוגיה סינית מדברים על הסימן של החיה של האדם ומנתחים את האופי של האדם בהתאם להתנהגות של החיה. זו הרמה הפרימיטיבית של האסטרולוגיה הסינית.
בתקופת שושלת SONG (960-1279 לאחר הספירה) XU ZI PING עשה שיפור מהפכני בשיטה הזאת. הוא השתמש בשורש היום (DAY STEM) לייצוג האדם. עבודותיו נאספו לספר הנקרא YUAN HAI ZI PING שערך XU XING.
לוח השמש

לשרטוט ארבעת העמודים רוב האנשים משתמשים בלוח השמש אבל ישנם כאלה המשתמשים בלוח הירח. לתמיכה במה שאני אומר הסתכלו על העמוד מהספר (YUAN HAI ZI PING).

בראש העמוד ישנה הערה האומרת "אם מישהו נולד ביום הראשון של החודש הראשון באמצע היום ועם "בואו של האביב" בשעהMAO (שפן), אז הוא נולד בחודש הראשון של השנה. אם הוא נולד בשעת הנמר (YIN) אז זה לפני "בואו של האביב" והוא נחשב ליליד של השנה הקודמת. ברור שהשנה צריכה להתחיל ב"בואו של האביב" ברגע מדוייק. השנה של הירח לא מתחילה ב"בואו של האביב", רק שנת השמש מתחילה בו. לכן זוהי הוכחה מוצקה שמתייחסים ללוח השמש. אם אתם לא משתמשים בלוח השמש אז זה לא ZI PING BA ZI. אם אתם לא משתמשים ב"בואו של האביב" כתחילת השנה אזי זה לא ZI PING BA ZI.
שעת העכבר (ZI)
שעת ZI - העכבר מתחילה מ- 11 בערב ועד 1 בבוקר. נראה שהיום מתחיל ב- 11 בערב. אבל הסתכלו שוב בעמוד של הספר YUAN HAI ZI PING . ההערה בראש העמוד אומרת: "אם מישהו נולד ביום הראשון של החודש הראשון של השנה במהלך 4 רבעונים עליונים של שעת העכבר (ZI), אז הוא נחשב ליליד של השנה הקודמת (היום האחרון של השנה הקודמת). אם הוא נולד בארבעת הרבעונים התחתונים של שעת ה- ZI - העכבר אזי הוא נחשב ליליד של היום הראשון שלהשנה". זה מראה ש XU ZI PING החשיב את תחילת היום ב- 12:00 בחצות. ברור ש - XU ZI PING החשיב את "בואו של האביב" לתחילת השנה. אסטרולוגים מסוימים טוענים שהיום הקצר ביותר בשנה צריך להיות ראש השנה. טענה זו איננה נכונה, אך ההסבר לכך מאוד ארוך.

האם להתאים לזמן ביג'ינג?

אסטרולוגים מסוימים במערב הופכים את זמן הלידה של האדם לזמן בביג'ינג לפני שהם משרטטים את ארבעת העמודים, בטענה שהשיטה הומצאה בסין ונכונה רק ביחס לזמן ביג'ינג. אחרים אומרים שבאותו זמן ביג'ינג כלל לא הייתה בירת סין וממרים את זה לזמן LOYANG. שתי שיטות אלה אינן מבוססות.
בזמנים העתיקים הזמן נרשם מקומית לפי אורך צל השמש. בלילה המים בכלי עם מידות, היו מטפטפים בקצב קבוע וכך נקבעו השעות. כלומר כבר אז הזמן המקומי היה בשימוש לצורך חיזוי.
בסין ישנם קווי אורך שונים רבים. בזמנו לא היה כזה דבר המרה לזמן ביג'נג או LOYANG. אז למה לעשות זאת בימינו אנו?

כלים בשימוש של האסטרולוגים הסינים בימי קדם (מתוך YUAN HAI ZI PING)

לסיכום, בארבעת עמודי הגורל של ZU PING מצאנו את הכללים הבאים:
1. עמוד השנה משתנה ברגע המדויק של "בואו של האביב" שזה בדרך כלל ב- 4 בפברואר. יש לשים לב לרגע המדויק.
2. עמוד החודש מתחלף בדיוק ברגע של JIE (סימן עונתי) של החודש.
3. עמוד היום משתנה בחצות.
4. משתמשים בזמן מקומי.
ארבעת עמודי הגורל זהו כלי עוצמתי ומדויק לראיית מסלול החיים של אדם. יש לו פן חיובי. השיטה לא טוענת שהגורל לא יכול להשתנות. למעשה זה עוסק בשאלה כיצד יש לחיות את החיים על מנת להפיק מהם את המיטב. לימדו אומנות זו על מנת לשלוט על חייכם וכדי שתוכלו לעזור לאחרים בצומת דרכם.
בנית ארבעת העמודים
לשרטוט ארבעת העמודים אפשר להשתמש במה שידוע כלוח עשרת אלפים שנים. אפשר להשתמש בנוסחאות מתמטיות או אפילו בתוכניות מחשב. אני ממליץ לסטודנטים שלי ללמוד לבנות את המפה מאפס כדי להבין יותר כיצד העמודים מחושבים. כדאי להשתמש במחשבון האינטרנטי רק כדי לבדוק שאין לנו טעויות.
בכתיבת התוכנה לקחתי בחשבון מעלה רצויה של דיוק. מכיוון שלא ניתן לקבל זמן לידה מדויק יהיה זה מוצדק להניח ששנת השמש היא בערך 365.25 ימים, ויום אחד זה 24 שעות (למרות שהזמן המדויק של כדור הארץ המסתובב על צירו שונה מיום ליום). ההתאמות בין קווי האורך של מקום הלידה ואזורי זמן גם כן הכרחיים. במחשבון קיימות הפונקציות הללו. שימו לב שאנו משתמשים בזמן מקומי ולא בזמן ביג'ינג או LOYANG. הטענה שיש להמיר לזמן ביג'ינג בגלל שהשיטה הומצאה בסין, הנה אבסורדית.
לצורך ארבעת עמודי הגורל תיקנו את הגיל ההתחלתי של תקופת המזל (LUCK PERIOD) לשני מקומות עשרוניות אחרי הנקודה. אם תכפילו את העשרוניות ב- 360 תקבלו בערך את היום בו המזל משתנה. זוהי דרישה של אסטרולוגים אחדים. האחרים יעגלו את זה לפי כלל החצי - 0.5. עליכם להחליט מה עדיף עבורכם.

מתורגם ע"י מרכז ג'וזף יו לפנג שואי
כל הזכויות שמורות ל JOSEPH YU
מאסטר מרינה שולמן, המובילה בתחומה בישראל, מייעצת לארגונים, ולאנשים פרטיים, מנהלת מרכז ג'וזף יו לפנג שוואי בישראל.

מרינה ממשיכה את חזונו של מסטר יו ופועלת להקמת דור חדש של יועצי פנג שוואי קלאסיים בישראל.


מרינה בוגרת לימודי תואר ראשון בתולדות האומנות באוניברסיטה העברית . לאחר הלימודים נסעה ליפן שם חיתה 15 שנים ושימשה כמרצה בכירה באוניברסיטה של ה- Interpol ביפן. היא הוסמכה כמטפלת בשיאצו על ידי מסטר קימורה מייסד שיטת ז'ן שיאצו

בשנות ה-90 החלה להתעניין ב Fuu Sui שהוא הפנג שואי היפני

בשנת 2003 השתתפה בסמינר של Master Joseph Yu,.
בשנת 2004 הפכה לנציגתו הבלעדית בישראל .ב2007, מרינה הוסמכה כמאסטרית לפנג שוואי.










מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב