דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוג אישי- טעות ראשונה נפוצה והדרך לתקנה 

מאת    [ 28/08/2011 ]

מילים במאמר: 919   [ נצפה 1969 פעמים ]

מיתוג אישי- טעות ראשונה נפוצה והדרך לתקנה

 

מיתוג אישי בדומה למיתוג עסק, מהווה אלמנט חשוב מאוד בדרך בה אנשים ולקוחות חווים את המוצר או השירות אותו אתם מציעים. אנשים רבים מניחים כי מקצועיות ומחיר הם האלמנטים החשובים ביותר, אך למעשה, אין כך הדבר.

חישבו על הפעם האחרונה שביליתם אצל רופא המשפחה. מה גרם לכם להרגיש נוח ולרצות לחזור אליו בפעם הבאה? האם זו הייתה רק המקצועיות או שמא היו אלו גם הנחמדות, הדרך שבה הוא הסביר את הדברים, האסטטיקה שלו והניקיון והסדר במרפאה? סביר להניח שאלו היו אלמנטים לא פחות חשובים מרק מקצועיות. אם הוא היה מקצועי, אך לצד זה לא היה טורח להסביר ייתר על המידה ולא היה נחמד,או שהמרפאה שלו הייתה מלוכלכת ולא מקום שמשדר ניקיון ובריאות, סביר להניח שבפעם הבאה הייתם פונים לרופא אחר.

כל אלו הינם רק חלק מהדברים החשובים במיתוג אישי ושהופכים מיתוג אישי לאיכותי ותורם. מיתוג אישי הינו גם מאפיין שבולט בנותן השירות, כמו יובל המבולבל ולבושו עם הכוכב לצד קולו הצרוד, או כמו אלברט אינשטיין בתסרוקתו הייחודית,כמו גל אלון שמחזיק את מאומניו קצר ולא נותן להם לברוח לתירוציהם הקבועים או כמו נתן זהבי עם עצבנותו והדרך בה הוא אומר בדיוק מה שהוא חושב. כל אלו מהווים אלמנטים במיתוג אישי והם אלו שמבדילים אומן או נותן שירות ממתחריו או הקולגות שלו בתחום.

במדריך שבאתר תוכלו לקרוא 5 כתבות על 5 טעויות נפוצות במיתוג אישי והדרך לפתור אותן ולהפוך את המיתוג האישי למוצלח ביותר. לפניכם הטעות הראשונה במיתוג אישי והדרך לתקן את המיתוג האישי ואף לשפרו.

טעות ראשונה- חוסר במאפיינים ייחודיים מהמתחרים

מיתוג אישי כולל בין השאר אלמנטים שהם ייחודים רק לכם והם הסיבה הייחודית שבגללה הלקוחות יפנו או יקנו אצלכם ולא אצל המתחרים. נותני שירות רבים אינם מבינים את המשמעות של מיתוג אישי ייחודי ולכן "זורמים" עם המתחרים שלהם, בוחרים להישמע כמוהם, להיראות כמוהם ולעלות כמוהם. אחת הדוגמאות הם המטפלים ההוליסטיים. במיתוג אישי של מטפלים הוליסטיים ישנה חשיבות לביגוד הנוח שמשדר רוחניות, אך יחד עם זאת מטפלים רבים בוחרים בשרוואל הפשוט ובחולצת טריקו פשוטה. בצורה כזו הם יוצרים מיתוג כללי ולא מיתוג אישי ואינם מבדילים עצמם מאחרים מבחינת החזות. אצל כולם ניתן לראות רהיטי ודקורציות הודו זולות ובדרך כלל הם אינם משתדלים להשקיע בדברים ייחודיים. במקום זאת, יכול מטפל הוליסטי להתמחות בשיטות נוספות מאלו שישנן כיום בארץ, לשלב את הטיפול עם אימון אישי ליציבה נכונה או לתזונה "מטהרת", ללבוש בגדים מעוצבים יותר בצבעים ייחודים כמו כחול וירוק שמתאימים מאוד מבחינת הפאנג שוואי, להשתדל ולהביא מוסיקה אחרת מזאת המושמעת אצל כולם או להשתמש בכלים ייחודים שאינם נפוצים אצל כולם וכן להעניק שירותים ייחודים כגון הענקת חוברת הדרכה לקראת החגים לשמירה על גוף בריא או לקיים אחת לכמה זמן שבתות פתוחות ללקוחות, ללא תשלום או בתשלום מוזל לסדנאות עיסוי לזוגות ועוד.

דוגמא נוספת הם אנשי המחשבים שבדרך כלל מדברים באותה השפה וניתן לראות אצלם את אותם אלמנטים שירותיים ואת אותם מוצרים. במקרים אלו כל מה שנשאר הוא להשוות מחירים ולפי המחיר לבחור את נותן השירות. כאשר הבחירה בינך לבין המתחרה שלך היא רק על פי מחיר-משהו שאתה עושה והמיתוג האישי שלך לא טובים. גם אנשים מחשבים צריכים לחשוב מהם השירותים הייחודים אותם הם יכולים להעניק או מהם המוצרים שיטיבו עם הלקוח ויחזקו את המיתוג האישי שלהם בעיניהם, שאין למתחריהם או יש רק לבודדים מהם. לעיתים אפילו שירות של שליטה מרחוק במחשב הלוח ותשלום על פי זמן התיקון ולא רק הגעה פיסית ותשלום להגעה פלוס התשלום על התיקון, יכולים לגרום למיתוג אישי חזק, ישר, לא גרידי ואמין שיכול להעלות את המכירות באחוזים גבוהים.

תיקון הטעות הראשונה במיתוג אישי: התאימו את עצמכם לתחומכם, אך בחרו מספר אלמנטים חזותיים,שירותיים ושפתיים שונים וכן מוצרים נוספים שלא ניתן לראות אצל אחרים.
דוגמא טובה לכך היא לקוחה שפנתה אליי לאחרונה. בחורה צעירה,שחקנית תיאטרון לשעבר, שפתחה חוגי דרמה לילדים ברמת גן. לפני פתיחת החוגים שלה, היא עשתה עבודה מקיפה בבדיקת המתחרים שלה בשוק והחליטה להתאים עצמה למה שהשאר מעניקים- שיעור בן שעה פעמיים בשבוע, העלאת הצגה אחת להורים לאחר החצי השנה הראשונה והצגה נוספת בסיום השנה אליה הוזמן קהל רחב יותר. המחיר אותו נתנה היה זהה והיא גם דאגה לפרסם בדיוק במקומות שהמתחרים שלה מפרסמים. השנה ראשונה הייתה מבחינתה אכזבה. מעטים יחסית נרשמו לחוגים. בשנה השנייה היא החליטה להוזיל את מחיריה בעשרה אחוז בתקווה שהמחיר יעשה את ההבדל. נרשמו מעט יותר ילדים, אך עדיין רשמה הפסדים וחשבה להפסיק.

הטעות המרכזית שלה הייתה שהיא העניקה בדיוק את מה שהמתחרים שלה העניקו- אותו מחיר או קרוב לו, אותם תכנים, אותה תדירות ואותם תוצרים- אז מה שונה בה? למה שיבחרו בה על פני מישהו שוותיק יותר בשוק ממנה?

התשובה לכך הוא מיתוג אישי ייחודי- הרקע הנפלא שלה בהצגות ילדים והקשרים שלה שיכולים להביא להצגות מלהקים מהתיאטרון ומהטלוויזיה היוו בשנה השלישית את ההבדל המהותי במיתוג האישי אותו דאגנו לפרסם הן בזירות השיחה האינטרנטיות ברמת גן והן בפרסומים. בנוסף, לכך הוספנו שירותים ייחודים שלא היו למתחרים שלה, כגון העלאת מספר הצגות יחיד בנוסף להצגות הקבוצתיות, ביקורים בהצגות ושיחה עם השחקים ומחנה תיאטרון בן 3 ימים בחופש הגדול. כל אלו היוו עבורה קרש קפיצה והפכו חוסר במיתוג אישי למיתוג אישי ייחודי ומושך יותר מהמתחרים שלה. בשנה הרביעית מרבית התלמידים עמדו אצלה בתור להרשמה לחוגיה.

 

תרגיל המשך: בדקו אילו מוצרים ואילו שירותים המתחרים שלכם מעניקים. לאחר מכן חישבו אילו שירותים או מוצרים יכולים להיטיב עם הלקוחות ויכולים להעמיד אתכם בשורה אחת לפני המתחרים שלכם. הרבה פעמים נותני שירות קטנים יכולים להעניק שירותים שלחברות גדולות בעלות הוצאות כבדות של עובדים, שכירות ותשלומים, לא משתלם להעניק אותם. נסו לחשוב מהו הערך המוסף אותו אתם יכולים להעניק ושהמתחרים שלכם אינם מעניקים או אינם יכולים להעניק. חישבו מה יכול לגרום לכם למיתוג אישי שונה משל המתחרים.

 מקור טוב לשירותים ולמוצרים אלו, הוא על ידי קריאה באינטרנט ובאתרי אינטרנט של מקבילים אליכם בחו"ל.  

 

מעבר לפורום שיווק ופרסום 

 

קורל שחר לשעבר מקימת מנהלת מחלקת התוכן השיווקי בmsn ישראל, בעלת ניסיון רב בתחומי העסקים, המכירות והשיווק, מרצה במט"י ויועצת שיווק לעשרות עסקים, חברות ועמותות, מעניקה ייעוץ שיווקי מקיף, הכולל: ייעוץ שיווקי ליזמים, ייעוץ שיווקי לעסקים קיימים, הקמת מערכי מכירות, שיפור מערכי מכירות קיימים, אפיון וליווי בניית אתרים, כתיבת תכנים לאתרים ולעיתונים, כתיבה שיווקית, מיתוג מחדש של עסקים, ניהול אתרים ופורומים, כתיבת תוכנית שיווקית וייעוץ נקודתי. www.coralsha.co.il רוצים לשפר את המכירות? קבעו עוד היום פגישת ייעוץ ראשונה ללא תשלום וללא התחייבות 077-9100646, 0523-986467




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב