דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מוסך הסדר של חברת הביטוח - האומנם ? 

מאת    [ 25/08/2011 ]

מילים במאמר: 874   [ נצפה 5768 פעמים ]

  להלן מקרה תאונה אמיתי שקרה לבעלת רכב חדש.

לפני מספר חודשים נגרמה תאונת דרכים שלא באשמת בעלת הרכב אלא באשמת נהג אחר שנסע באור אדום כלומר, לפנינו תביעה צד ג' . - מיד זו דיווחה לחברת ביטוח (שמה שמורה במערכת) אודות התאונה ונציגי חברת הביטוח הציעו לתקן את רכבה של המבוטחת במוסך הסדר באזור הדרום (שמו שמור במערכת) וכך למנוע רישום של תאונת דרכים בספרי היבואן, וכמו כן מסרו למבוטחת כי לא תידרש לשלם השתתפות עצמית (למרות העובדה כי היא לא ידעה את זכויותיה כאשר בעלת הרכב תובעת צד ג' לא הייתה צריכה לשלם אגורה מכיסה). 

היות ובעלת הרכב אינה בקיאה בנושא ביטוח לרבות מחשבותיה כי לא הייתה מעוניינת בהיסטוריית תאונות ברכבה החדש, בביטוחים ופגיעה בפוליסה.. (התייקרות הביטוח של הרכב בעתיד) וגם בתשלום השתתפות עצמית, החליטה בעלת הרכב לשמוע בקולם של נציגי הביטוח והכניסה את רכבה למוסך הסדר תוך מינוי שמאי רכב מטעם חברת הביטוח (כאן נראו שני טעויות יסוד בשל העובדה כי מוסך ההסדר ושמאי הרכב מטעם חברת הביטוח – בוא נראה למה ?).

לאחר תיקון התאונה במוסך הסדר, לא נקבעה ירידת ערך לרכב ע"י השמאי כתוצאה מתיקון חלקי תאונה רבים ברכב, וגם במקרה זה החליטה בעלת הרכב להתעלם ממימוש זכויותיה מול חברת הביטוח. 

לאחר מספר שבועות מיום תיקון התאונה, בזמן נסיעה הרכב נתקע והיה צורך בגרירת הרכב למוסך היבואן,.. לאחר בדיקה מעמיקה של בעלי המקצוע במוסך היבואן התברר כי הרכב עבר תאונה קשה ונתגלתה בעיה חמורה בתיבת ההילוכים האוטומטית של הרכב כתוצאה מתיקון רשלני ומהתקנת צנרת גיר לא נכונה במוסך ההסדר של חברת הביטוח בזמן תיקון התאונה, כאשר בסופו של יום כל השמן מתיבת ההילוכים דלף החוצה. 

מייד לאחר אבחון התקלה התקשרה בעלת הרכב לחברת הביטוח בתלונה לתיקון רשלני של מוסך ההסדר. במקביל,.. בעלי המקצוע במוסך היבואן האירו את עיניה של בעלת הרכב והמליצו בפניה כי רצוי לזמן שמאי אובייקטיבי מטעמה בכדי לאמוד את הנזק ללא מורא ו/או משוא פנים בשל העובדה כי מדובר בתיקון של עשרות אלפי שקלים.

מייד לאחר המלצתם נכנסה בעלת הרכב למחשב בחדר המתנת לקוחות במתחם מוסך היבואן וחיפשה שמאי פרטי אובייקטיבי וכך הגיעה לחיים שריקי השמאי שאינו עובד ופועל בשיתוף פעולה עם חברות הביטוח, לאחר שסיפרה לנו את השתלשלות המקרה, הגענו למוסך היבואן,..

בהגעתנו למוסך היבואן חיכו במקום שלושה שמאים מטעם חברת הביטוח והבעלים של אותו מוסך הסדר שתיקן את הרכב בזמנו. 

בבדיקתנו את הרכב ניתן לראות את סימני תיקון התאונה לאור העובדה כי הורכבה צנרת גיר בצורה לקויה וכתוצאה מכך כל השמן מתיבת ההילוכים האוטומטית דלף החוצה כאשר בסופו של יום נגרם חיכוך רב בחלקים הפנימיים של תיבת ההילוכים והיה צורך בתיקונה ו/או בהחלפתה. 

בדיון שניהלנו עם מוסך היבואן ובהשתתפות שלושה שמאי חברת הביטוח והבעלים של מוסך הסדר ניסו לשכנע את השמאי חיים שריקי כי אין נזק רציני וניתן לתקן את הרכב בעזרת תיקון פשוט של: החלפת צנרת שנפגמה, והוספת שמן בתיבת ההילוכים.

לעומת זאת כבעל מקצוע (חיים שריקי) ושמאי רכב אובייקטיבי בשת"פ עם מנהל מוסך היבואן טענו כי נזק זה רציני ונדרש תיקון ו/או החלפת גיר לרכב. כמו כן טען בעל מוסך היבואן כי באחריותו לדווח למוסך המרכזי של היבואן על הנזק שנגרם לרכב וכתוצאה מכך תתבטל האחריות היבואן על הרכב כנדרש.

בעקבות אי ההסכמה בין שמאי הביטוח והבעלים של מוסך ההסדר לבין השמאי חיים שריקי החליטה בעלת הרכב לשמוע בקולו של חיים שריקי השמאי האובייקטיבי. החלטתנו כמקצוענים בתחום ללכת שלב אחרי שלב תוך החלפת הצנרת הפגומה, החלפת מסנן לתיבת הילוכים, מילוי שמן ובדיקת הרכב בנסיעה. 

לאחר דין ודברים בין שלושת שמאי הביטוח לבין חיים שריקי השמאי למהות הנזק כמצויין נתקבלה החלטתנו והבעלים של מוסך ההסדר הודה בטעות והציע לשלם את עלות התיקון לרבות מתן רכב חלופי לבעלת הרכב.

אולם, זו סירבה לקבל את הרכב החלופי משום שצויין כי הרכב יתוקן בתוך יום אחד. - לאחר ביצוע העבודות שנרשמו לעיל במוסך היבואן, נוכחנו במוסך שלושה שמאים מטעם חברת הביטוח, הבעלים של מוסך ההסדר ומנהל המקצועי של מוסך היבואן.

בביצוע נסיעת מבחן ברכב על ידינו, (אני נהגתי) לידי ישב בעל מוסך ומנהל המקצועי של היבואן, מאחור ישבו 2 שמאים מטעם חברת הביטוח.. במהלך נסיעת המבחן נשמעו נקישות קלות תוך השהיית החלפת הילוכים בתחילת נסיעה.

קביעתנו הייתה חד משמעית, משום שרק בעל מקצוע מהימן יכול היה להבחין בתקלה מסוג זה ולכן החלטתנו לפרק את תיבת הילוכים מהרכב תוך פירוקה לגורמים בכדי לאמוד את הנזק האמיתי, טענת השמאים מטעם חברת הביטוח ובעל מוסך הסדר הייתה כי: הליקוי שולי תוך הדגש כי לדעתם אין שום דבר לרכב וכי זו תופעה שתחלוף בבוא הזמן. 

בסיכום הדברים כבעל מקצוע וותיק ומנוסה בתחום, דרשתי ממוסך היבואן לפרק את תיבת ההילוכים מהרכב ופירוקה לגורמים ע"מ לאמוד את מהות וגודל הנזק כמצוין.

בתשובה נמסר לי ע"י מוסך היבואן כי אין בכוונתו לפרק את תיבת ההילוכים לגורמים וכי בכוונתו להחליף תיבת הילוכים חדשה אשר תוזמן מהיבואן בחו"ל בשל חוסר מלאי במחסני היבואן.

בסופו של יום הוחלט להעביר את הרכב למוסך המרכזי של היבואן על מנת שמהנדסי הרכב ומחלקת שירות לקוחות יאבחנו את התקלה, לרבות יישום בקשתנו לפרק את תיבת ההילוכים לגורמים בכדי לאמוד את הנזק כמצוין. 

בבדיקה מעמיקה של בוחני הרכב ומחלקת שירות במוסך המרכזי של היבואן נמצא כי אכן ישנה תקלה בתיבת ההילוכים ויש צורך בפירוקה לגורמים על מנת לאמוד את הנזק שנגרם כתוצאה מעבודת תיבת הילוכים האוטומטית ברכב ללא שמן כמצוין.

בפירוק תיבת ההילוכים לגורמים נמצא כי ישנם סימני שחיקה בחלק גדול מחלקי תיבת ההילוכים לאור העובדה כי בית הדסקיות עשוי נירוסטה ובחלקו העליון היה צבע של שריפה כאשר בחלקו התחתון נשמר צבעו האמיתי של החלק.

שמאות רכב ורכוש חיים שריקי מייצג קבוצת שמאים מומחים בחישוב ירידת ערך לאחר תאונה ו/או מקרה ביטוח, משרדינו מעניק טיפול מקצועי והערכת נזקים לרכוש וציוד על כל סוגיו. חיים שריקי שמאי רכב ומוסמך מטעם משרד התחבורה, יועץ טכני ובעל מקצוע של 32 שנה בענף הרכב והרכוש.     נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת ! חיים שריקי שמאות רכב ורכוש 054-6800905




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב