דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו משקוף עיוור? 

מאת    [ 22/08/2011 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 4672 פעמים ]

מונחים מקצועיים רבים ישנם בעולם הבנייה, שחלקם כלל וכלל לא מוכרים למי שאינו עוסק בתחום. לכמה מהם ישנם שמות מוזרים, או כאלו הלקוחים מעולם אסוציאציות אחר לחלוטין – למשל, הליקופטר, שהוא בכלל מכונה מיוחדת להחלקה של משטחי בטון המיועדים לריצוף. אחד המונחים משוני השם הללו הוא ללא ספק "משקוף עיוור". השם אולי נשמע מבלבל, סתום או מוזר, אבל סביר להניח שנתקלתם בתצורת המבנה שהניבה את הצורך שלשמו יוצר המוצר שמאחורי המונח לא אחת, ואולי אף הותקנו בזמנו כמה וכמה משקופים עיוורים בביתכם שלכם.

 

אם כך נעשה מיד סדר ונבהיר אחת ולתמיד מהו בעצם משקוף עיוור ולמה הוא מיועד, כמו גם למה קיבל את השם הבלתי שגרתי שהוא נושא בגאון.

 

משקוף עיוור – עבודות מתכת בפתחי הבית

 

קודם כל נשייך את ההגדרה המדוברת של משקופים עיוורים לעבודות מתכת, שכן מוצר זה לרוב עשוי ממתכת כמו פח, למשל. שנית, הוא שייך לעולם הדלתות והחלונות, שהלא כולנו יודעים שלחלקים אלו של הבית יש משקופים – אלו הם הקורות הצדדיות של המסגרת של הדלת או החלון.

 

יש סוגים רבים של פתחים מעין אלו, וביניהם גם כאלו שאינם נפתחים ונסגרים על הצד, כלומר, פנימה והחוצה, אלא נגללים לתוך הקיר או מוזזים לתוך פתח הקבוע בצדיהם בתוך הקירות. כאן מתעורר הצורך בעבודות מתכת ליצירת משקופים עיוורים כדי ליצור מוצרי הזזה או גלילה לחלונות ולדלתות הבית.

 

משקוף עיוור – העזר החיוני לבניית דלתות וחלונות

 

מה בעצם כל האמור להלן אומר, תשאלו? הרי דרוש פתח מדויק בקיר, עם מידות מתאימות כדי שהחלקים יכנסו אליו כשפותחים את החלון/דלת, אבל מבלי שיהיו רחבות מדי. זה לא כל כך קל להקפיד על מידות נכונות וזוויות ישרות ללא דופי בתוך קיר קיים, ולכן משתמשים במעין מסגרת שמוכנסת לתוכו, ואליה יכנסו חלקי הפתח הנפתחים. וזהו בדיוק משקוף עיוור. הוא משמש כמנחה למי שבונה את המוצר המוגמר לפתח זה במהלך הבנייה של הקיר עצמו. משקופים עיוורים, אגב, לא חייבים להיות עבור הזזת המסגרת לצד – יש גם חלונות גלילה, שבהם המשקוף העיוור ממוקם מהצד העליון, כי הגלילה נכנסת לתוכו.

 

בעצם, מוצר זה מותקן עוד לפני שמתקינים את המשקופים האמיתיים, הנראים על פני השטח, של החלון או הדלת המוגמרים. את המשקופים העיוורים, לעומת זאת, אנחנו לא רואים בעיניים כי הם מסתתרים בתוך הקירות – ומכאן בעצם השם שלהם. כמו גם העובדה שהם מאפשרים למי שמרכיב את החלון להנחות את החלקים פנימה בצורה עיוורת, מאחר והם יוצרים את הנתיב הנדרש על פי מידה לכניסת החלקים אל תוכו של הקיר.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב