דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קנאה וחמדנות מובילים לשנאה, מאבקים וחוסר שביעות רצון מהחיים 

מאת    [ 20/08/2011 ]

מילים במאמר: 333   [ נצפה 3297 פעמים ]

קנאה וחמדנות מובילים לשנאה, מאבקים וחוסר שביעות רצון מהחיים 

 

 

קנאה

 

קנאה היא רגש שיסודו בחולשה עצמית. חולשה עצמית וחוסר אמונה עצמית גורמים לאנשים להתבונן באחרים ולהאמין - בטעות - שהם טובים יותר, מוצלחים יותר או מאושרים יותר.

 

קנאה היא קודם כל תוצאה של תחושה ש"אין לי כלום", "אני לא שווה", "אני בחיים לא אוכל להגיע" ו"רק אחרים מסוגלים". הקנאה היא אחד מהרגשות הקשים, הפסימיים וההרסניים ביותר שיש.

 

 

 

חמדנות

 

חמדנות היא שלב אחד אחרי שהקנאה מתעוררת. בחמדנות - אדם כבר מתכנן כיצד הוא יוכל לגזול, לגנוב או לקחת את מה שיש לאחר, כי לו עצמו אין את מה שיש לאחר והוא חייב להשיג זאת רק דרך מישהו אחר.

 

אחד מתחומי החמדנות הנפוצים ביותר הוא כסף ואהבה. אנשים חומדים אנשים אחרים שיש להם כסף או אהבה, ומנסים לגזול או לגנוב את הדברים הללו מהם. 

 

 

 

המאבק

 

הדרך לגזול כסף או אהבה היא תמיד באמצעות מאבק. המאבק בא לידי ביטוי בצורות שונות: ביקורת, שיפוטיות, זלזול, השפלה, פגיעה, הסתה כנגד, השמצה ואמירות ומעשים שמטרתם להחליש את הצד השני, ולגרום לו לוותר על מה שיש לו ולהעביר את מה שיש לו בלי ברירה.

 

קנאה וחמדנות יכולים לבוא לידי ביטוי בכל סוג של מערכת יחסים בין אנשים, במשפחה, בין אחים, בין בני זוג או בין עובדים. בדרך כלל, כאשר ישנו מאבק מתמשך וקשה בין שני אנשים - הוא נוצר על בסיס קנאה, חמדנות וניסיון גזל.

 

 

 

התוצאה

 

קנאה וחמדנות מובילים בדרך כלל לאסון. זהו רעל שגורם לאנשים לנסות ולגזול מאחרים את מה שיש להם במקום להשיג בכוחות את עצמם את מה שהם חולמים עליו.

 

הרעל הזה גורם לאנשים להשקיע את עיקר זמנם במאבקים במקום בבנייה עצמית, בתככים במקום במעשים טובים וחיוביים, בכאב, בסבל ובחוסר אונים במקום בתחושה של שחרור, עוצמה אישית ותקווה.

 

 

וטיפ לסיום: הדרך להתמודד עם קנאה וחמדנות היא להתעלם ממה שיש או אין לאחרים, לא להשוות את עצמכם אף פעם לאחרים, להתרכז רק בעצמכם וביכולות שלכם ולעשות הכל כדי לבנות בעצמכם את חייכם ולהשיג בכוחות את עצמכם את החלומות שלכם. 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב