דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סריקת תמונות - איך סורקים בעצמכם? 

מאת    [ 19/08/2011 ]

מילים במאמר: 390   [ נצפה 4299 פעמים ]

 

כדי לסרוק תמונות יש לבצע מספר פעולות. ראשית צריך לארגן סורק תמונות מקצועי. אם אין ברשותכם סורק תמונות מקצועי תוכלו להשתמש בסורק שולחני רגיל עם משטח סריקה ובכל פעם להכניס תמונה בודדת לסריקה. כמו כן חשוב מאוד להכין את התמונות הרצויות לסריקה. אפשר לסרוק את כל התמונות כיחידה אחת ואפשר לבצע סלקציה ולוותר על תמונות לא מעניינות או תמונות באיכות גרועה.

ניתן לסדר את התמונות בדיוק כפי שהן מאוכסנות באלבום, וניתן לשנות את הסדר כך שהתמונות תיסרקנה לפי נושא, לפי תאריך או לפי כל פרמטר אחר שתחליטו.

חשוב שהתמונות שתסרקו תהיינה ברורות וחדות. סריקת תמונות אינה יוצרת תמונות מחדש, הסורק מצלם את התמונות כפי שהן והוא יוצר מהן "דמות דיגיטלית". הסורק אינו עושה קסמים ולא הופך תמונה מטושטשת ליצירת מופת חדה. באמצעות תוכנות עריכה גרפיות ניתן לשפר צבעים, לתקן פגמים, למחוק כתמים, ליצור חדות, לשחק בניגודיות ובצבעוניות, אבל אם התמונה המקורית מטושטשת והיא אינה ברורה וחדה, לא תוכלו לשפר אותה במחשב.

איך מכינים את התמונות לסריקה?

מומלץ להכין את קבוצת התמונות לסריקה כך שהן תהיינה מסודרות בכיוון הנכון. יותר פשוט לסרוק את התמונות בכיוון הנכון מאשר לבצע בהמשך "היפוך ב- 180 מעלות" באמצעות התוכנה.

בבואכם לסרוק יש לפתוח את מכסה הסורק ולהכניס את התמונה כשהצד המודפס שלה מופנה מטה. חשוב למקם את התמונה בפינה הנכונה של משטח הסריקה. עשו מספר ניסיונות ובדקו היכן המקום הטוב ביותר למקם את התמונה על גבי משטח הסריקה כך שהסורק קולט את כל שטח התמונה.

ניתן להתחיל סריקת תמונות מתוכנת הסריקה של הסורק אך ניתן לעשות זאת ישירות מתוכנת העריכה הגרפית שלכם (אם יש לכם כזו). מומלץ להשתמש בתוכנת העריכה הגרפית החינמית GIMP. היא מקבילה ביכולות שלה לפוטושופ והיא חינמית לחלוטין. תוכלו להוריד אותה מהכתובת הבאה: http://www.gimp.org/.

להבדיל מסריקת תמונות, סריקת מסמכים "מצלמת את המסמך ואין חשיבות גדולה במיוחד לחדות הסריקה. זו הסיבה שתמונות סורקים ברזולוציה של 600 DPI ומסמכים ניתן לסרוק גם ב- 150 DPI.

ואתם סורקים, פעם ראשונה...

כדי לקבל סריקה איכותית מומלץ לקבוע מראש את אזור הסריקה ואת מאפייני הסריקה. עשו מספר ניסיונות סריקה, לחצו על כפתור Preview וצפו בתוצאות. רשמו לעצמכם אילו הגדרות נותנות את הסריקה הטובה ביותר. לאחר שמצאתם את ההגדרות הטובות ביותר תוכלו להתחיל במשימת הסריקה.

לאחר שתסיימו את תהליך סריקת התמונות, צרבו את התמונות לדיסק. מומלץ לצרוב דיסק נוסף לגיבוי ולאחסן אותו בבית נפרד.

 

 

דוקיומנטס - ניהול מסמכים, סריקת מסמכים, שירותי סריקה, ארכיון דיגיטלי,  http://www.documents.co.il טל: 054-5880060 href="mailto:info@documents.co.ilinfo@documents.co.il">">info@documents.co.il   "מסמכים" - אתר אינפורמטיבי לניהול מסמכים, סריקת מסמכים, ארכיון דיגיטלי, סריקת מסמכים. www.mismachim.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב