דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ציפיות מוגזמות בתחילת הקשר הזוגי - למה הן גורמות? 

מאת    [ 17/08/2011 ]

מילים במאמר: 384   [ נצפה 2660 פעמים ]

ציפיות מוגזמות בתחילת הקשר הזוגי - למה הן גורמות? 

 

 

התחלה מדהימה

 

ישנם קשרים שמתחילים מדהים. החיבור הוא מצוין, ההתאהבות חזקה וטובה, החודשים הראשונים עוברים במתיקות רבה, והציפיות מרקיעות שחקים אל עתיד ורוד ומושלם.

 

לעיתים, התחלה טובה מדי ומתוקה מדי היא דווקא סימן לבעיות בהמשך הקשר. אם השיא מתרחש דווקא בתחילת הקשר - ההמשך יוביל במקרים רבים דווקא לדעיכה או לנסיגה יחסית לנקודת ההתחלה העוצמתית. 

 

 

 

ציפיות מרקיעות שחקים

 

כשהציפיות מרקיעות שחקים וההתחלה היא מתוקה ומדהימה להפליא - ישנה הנחה שהקשר רק ילך וישתפר, ילך וייעשה מושלם עוד יותר, ושהשיא יישמר ויהיה קבוע.

 

אך לאחר זמן מה, לרוב חודשים ולעיתים אף יותר, ישנה "התייצבות" של הקשר, ישנה שגרת יום יום שבה הזוגיות עולה על המסלול הבוגר של הקשר שיוצר מציאות שונה מזו שהייתה בהתחלה. הריגוש כבר אינו אותו ריגוש, החיזור כבר דועך מעט, תחושת הביחד אינה חדה וראשונית כמו בהתחלה - והקשר כולו נע לעבר שלבים מורכבים ועמוקים יותר של התמודדות משותפת ונפרדת.    

 

 

 

כל אכזבה קטנה נחווית כטרגדיה וכנסיגה אחורה

 

אנשים שהתרגלו בתחילת הקשר לכמויות אינסופיות של תשומת לב וחיזור, להרגשה של מתיקות וקרבה, לחודשים של ריגוש וקסם - עלולים לראות כל התייצבות של הקשר או ירידה במפלס הכמיהה והריגוש כטרגדיה, כמשהו שנגזל מהם, כסימן לקריסת הקשר.

 

חשוב להבין, שעל פי רוב - זה בלתי אפשרי לחיות בשיאים או לשמר את השיא במשך חודשים ושנים ברציפות מוחלטת. כמעט כל קשר זוגי חווה גלים של שיא ושל דעיכה, משברים של החיים ושגרת זוגיות יומיומית שהיא שונה מאוד מהראשוניות והבתוליות של הקשר.

 

  

 

ציפייה לשיאים חדשים או ציפייה ליציבות?

 

אנשים שחיים בציפייה שהריגוש יישמר תמיד, שהראשוניות תמיד תהיה שם, ששיא ירדוף שיא ושלעולם לא תהיה נסיגה בקשר - חיים בציפיות זוגיות מוגזמות ובלתי אפשריות שרק מובילות לאכזבה מרה.

 

טוב לצפות לטוב, אבל הציפייה להתקדמות ולהתרגשות אינסופית, לשיאים גדולים יותר ויותר, למגמה רציפה של עליות - היא ציפייה שמולידה כמעט בוודאות לאכזבה, להתנפצות של אידיאלים וחלומות, לתחושה של רמייה או להתפכחות כואבת מאשליה ולעיתים קרובות גם לכעס, לזעם, לשנאה, לחרדה ולמאבקים נואשים במטרה "להשיב עטרה ליושנה" ולנסות להחזיר את הקשר למתכונתו הראשונית, המושלמת והאידילית.

 

 

וטיפ לסיום: זוג שמצפה בעיקר ליציבות ולהעמקה של הקשר - ייצור זוגיות יציבה וטובה. אבל, זוג שמצפה לשיאים על גבי שיאים - קרוב לוודאי שיחווה לצד שיאים גדולים גם אכזבות עמוקות, התרסקויות משמעותיות והתפכחות כואבת מפנטזיות רומנטיות שמנותקות מהמציאות.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב