דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בבעיות פריון האישה בעזרת הרפואה היפנית 

מאת    [ 14/08/2011 ]

מילים במאמר: 1031   [ נצפה 2222 פעמים ]

טיפול בבעיות פריון האישה בעזרת הרפואה היפנית -

כיום, בישראל, כ-10%-15% מהזוגות יתקשו להיכנס להריון. אצל חלק מהזוגות מאובחנת הסיבה לקושי, בעוד אצל חלק אחר מן הזוגות הקושי להרות קיים גם כשכל הממצאים הקליניים, לכאורה, נמצאים תקינים. נתון מעניין הוא שככל שהמדינה נחשלת יותר, כך יורדות, בהתאמה, בעיות הפריון. נתונים אלה אמנם מדאיגים, אך בזכות התפתחות הרפואה המערבית, תוך שילובה עם שיטות רפואיות מסורתיות, כדוגמת הדיקור היפני וצמחי המרפא, נתונים אלה נמצאים בתהליך שיפור.
בשנים האחרונות מתקיים שיתוף פעולה פורה בין הרפואה הקונבציונאלית לרפואה הסינית והיפנית, במסגרתו בוצעו מאות מחקרים המעידים על כך ששילוב בין שתי השיטות מביא להישגים מרשימים שלא נראו כמותם ברפואה הקונבנציונאלית ככזו העומדת לבדה, כדוגמת: הסדרת המחזור החודשי, איזון הורמונאלי, שיפור איכות הביציות, טיפול בשחלות פוליציסטיות ועוד. כל זאת, על ידי שימוש בשיטות מסורתיות של דיקור וצמחי מרפא.

במאמר זה נסקור חלק מן הגורמים והסיבות לאי הפריון אצל האישה מנקודת מבט קצת שונה - נקודת מבטה של הרפואה היפנית. נכיר את שיטות הטיפול והאבחנה המצויות באמתחתה של הרפואה היפנית ונפרט את דרכי התמודדותה השונות עם המגוון הרחב של הסיבות המביאות לכשל בתפקוד מערכת הרבייה.

שיטות הטיפול ברפואה יפנית מבוססות על טכניקות ייחודיות של דיקור ומוקסה, שימוש בצמחי מרפא והמלצות תזונה. כמו כן, לאורך השנים התווספו כלי עזר מודרניים, כדוגמת המגנטים ואמצעים אלקטרוניים אחרים, המעצימים את אפקט הריפוי של שיטות הטיפול הנ"ל.

שיטת האבחנה ברפואה היפנית מבוססת, בעיקרה, על מישוש הגוף תוך איתור נקודות רפלקס בחלקיו השונים. נקודות הרפלקס המאותרות בגוף המטופל מצביעות באופן מובהק על מצבו הפיזיולוגי והנפשי של המטופל ובעזרתן ניתן להגיע אל שורש הבעיה הרפואית ולטפל בה, ולא להסתפק בטיפול סימפטומטי בלבד.
היתרון בשיטה זו הוא שיתוף הפעולה שבין המטפל לבין המטופל - המטופל מתבקש לשים לבו לשינויי התחושה בנקודות הרפלקס במהלך הטיפול, שינויים המצביעים על הצלחת הטיפול.

הגורמים העיקריים לאי פריון האישה על פי הרפואה היפנית -

סטגנציה (תקיעות) של דם -
כשהדם בגוף האישה אינו זורם כהלכה, עלולות להיווצר בעיות גניקולוגיות שונות, כגון דיסמנוריאה (כאבים טרום ווסתיים), מחזור שאינו סדיר, אנדומטריוזיס, התפתחות של ציסטות סביב האגן, הרחם והשחלות, אמנוריאה (אי קבלת ווסת) ואף קושי להרות.
כיצד מאבחנים? סטגנציה של דם מאובחנת על ידי מציאת מספר נקודות רפלקס בחלקה התחתון של הבטן, המצביעות באופן מובהק על קושי בתנועת הדם לרחם, לשחלות ולאיברי הרבייה.
כיצד מטפלים? לרפואה היפנית טכניקות שונות המעודדות את תנועת הדם בגוף, ביניהן הדיקור, שימוש בצמחי מרפא ושינויים תזונתיים.
למה זה קורה? לכשל בתנועת הדם בגוף מגוון רחב של סיבות, ביניהן: לחץ נפשי ("סטרס") לאורך זמן, הרגלי תזונה לקויים, כדוגמת אכילה מופרזת של מתוקים ופחמימות, אכילה מרובה של חלבונים מן החי (עוף, בשר, ביצים ומוצרי חלב) וכן אכילה מועטה של ירקות, פירות ודגנים מלאים. סיבה נוספת היא חוסר בפעילות גופנית.

חוסר של דם ואנמיה - במצב של אנמיה וחוסר דם בגוף האישה, נגרמת האטה בזרימת הדם אל הרחם ואל איברי הרבייה, מאחר שהגוף מייעד את הדם המועט הקיים להפעלתן של מערכות "חשובות יותר", כדוגמת מערכת הנשימה והלב, אשר בעזרתן הגוף ממשיך לשרוד ולהתקיים. מצב זה לא מאפשר התעברות. במצב חמור של חוסר דם, האישה תסבול מאמנוריאה (אי קבלת ווסת). במצבים פחות חמורים, הווסת תהיה דלה מאד וחיוורת. לאורך זמן, חוסר הדם עלול לגרום לדילול עובי רירית הרחם ומכאן, לקושי להרות.
כיצד מאבחנים? לחוסר דם בגוף ישנם רפלקסים ברורים המעידים על מצב זה. יחד עם זאת, מדובר במחלה מערבית הניתנת לאבחון בבדיקת דם פשוטה.
כיצד מטפלים? על ידי טיפול בדיקור יפני ניתן לעודד את ייצור הדם בגוף. מעבר לכך, ניתן לשלב צמחי מרפא יחד עם המלצות תזונתיות.
למה זה קורה? תזונה לקויה ולא מזינה לאורך זמן תביא לירידה במאגרי הברזל ולחוסר דם. כמו כן, מצב נפשי של "סטרס" (מתח) פוגע אף הוא בתפקוד מערכת העיכול ובהליך ספיגת המזון, מה שכאמור מוביל לחוסר דם. מגוון הסיבות לחוסר דם הוא רחב וכולל גם מחלות שונות בגוף האדם וכן נטייה גנטית, המביאים גם הם לירידה במאגרי הברזל ולחוסר דם.

חוסר איזון הורמונאלי -
מצב של חוסר איזון הורמונאלי בגוף מתבטא בליקוי במערך הייצור וההפרשה של הורמוני המין הנשיים על ידי בלוטת יותרת המוח, הורמונים כדוגמת lh, fsh, אסטרוגן ופרוגסטרון. לתופעה זו ישנם שלל סימפטומים, החל בשיעור יתר והשמנה ועד לחוסר סדירות של המחזור, אי קבלת ווסת, ליקוי בהתפתחות הזקיקים לביציות, איכות ביציות ירודה, שחלות פוליציסטיות ועוד.
כיצד מאבחנים? האבחנה מתבצעת על ידי מישוש ואיתור רפלקסים בבטן התחתונה ובנקודות נוספות באזור הפנים והקרקפת. וכן בעזרת בדיקת דם המציגה את הפרופיל ההורמונאלי של המטופלת.
כיצד מטפלים? חוסר איזון הורמונאלי הינו, אמנם, הגדרה מערבית, אך הרפואה היפנית פיתחה טכניקות ייחודיות ויעילות באמצעות דיקור לשם השבת האיזון ההורמונאלי והסדרת המחזור החודשי. מעבר לטיפול בדיקור תינתנה הנחיות תזונתיות למטופלת בהתאם לאבחנה. כמו כן, שימוש בצמחי מרפא יתווסף במידת הצורך.
למה זה קורה? צריכה ממושכת של גלולות למניעת הריון וכן צריכה מוגברת של "תזונה הורמונאלית" (מוצרי חלב, עוף, בשר וביצים - תזונה המכילה כמויות גדולות של הורמונים), כמו גם נטייה גנטית, יפרו את האיזון ההורמונאלי בגוף.

"סטרס" (מתח) -
כאשר הגוף נמצא במצב של "סטרס", הוא נכנס למצב "הישרדותי". במצב שכזה, הגוף משקיע את כל משאביו להפעלת המערכות החיוניות ביותר להמשך קיומו, כדוגמת מערכת הנשימה והלב. משמעות הדבר היא שבעתות לחץ נפשי, מערכות "משניות", כדוגמת מערכת הרבייה, אינן מתפקדות כראוי. זאת ועוד, נתון מעניין הוא כי בלטינית "רחם" נקרא "hystera" ("היסטריה"). מעובדה זו עולה כי הרחם מושפע מאד ממצבים חרדתיים.
כיצד מאבחנים? גם למצבי "סטרס", כמו גם למצבים המנויים לעיל, ישנם רפלקסים פעילים לאורך הגוף, המאותרים על ידי מישוש הגוף.
כיצד מטפלים? קיימות טכניקות דיקור המסייעות לגוף להתמודד עם ה"סטרס" ובכך עוזרות למערכת הרבייה לשוב לתפקוד תקין.
למה זה קורה? העולם המודרני, כשם שהביא עמו יתרונות רבים, הביא עמו גם לא מעט חסרונות, כדוגמת "עולם העבודה" המשרה על האדם מתחים ולחצים רבים, המשפיעים בצורה דרמטית על איכות חייו. מעבר לכך, יצויין כי "סטרס" מאובחן לעתים גם כהפרעה תורשתית (נטייה גנטית), מכאן - אדם הלחוץ מטבעו, יהיה פגיע ורגיש יותר למתח הסביבתי וגופו יאותת בצורה קיצונית יותר מאדם שאינו נושא את הגן.

סיבות נוספות -
במאמר זה נמנו בקצרה מגוון סיבות המפריעות לתפקודן התקין של מערכות הרבייה.
ראוי לציין כי אין זה סוף דבר. קיימות סיבות נוספות לכשל במערכות הרבייה, כדוגמת מחלות דלקתיות שונות, חוסר איזון במטבוליזם הסוכר בדם, רעילות סיסטמית בגוף עקב תזונה לקויה או חשיפה לחומרים רעילים לאורך זמן, תת פעילות של בלוטת התריס ועוד.

לרפואה היפנית כלים אפקטיביים להתמודדות עם כל אחת מן הסיבות שהזכרנו לעיל ובאמצעותם להביא לחיזוקה ולאיזונה של מערכת המין הנשית ומשם - להריון המיוחל

ליאור שיינזינגר, מומחה ברפואה סינית ויפנית - דיקור, צמחי מרפא ותזונה
http://www.lior-clinic.infomed.co.il/

ליאור שיינזינגר מומחה ברפואה סינית ויפנית - דיקור, צמחי מרפא ותזונה.


054-8086200


href="mailto:lior.shain@gmail.comlior.shain@gmail.com">">lior.shain@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב