דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשבון הפייסבוק נפרץ? איך מגלים ומה עושים? 

מאת    [ 14/08/2011 ]

מילים במאמר: 560   [ נצפה 2285 פעמים ]

עם כ 500 מליון משתמשים זה ברור למה פייסבוק היא מוקד משיכה לעשרות הונאות אינטרנט מדי שבוע. בכל מקום שבו קיימים הרבה משתמשים יש הרבה כסף. המפרסמים יודעים את זה וגם ההאקרים ופושעי הרשת למיניהם יודעים את זה. אבל האם אתם יודעים את זה?

 

בכל שבוע מתפרסמות עשרות אזהרות בנוגע לאיומים בפייסבוק ממקורות שונים. חלקם מגולשים ערניים, חלקם מחברות האבטחה וחלקם גם מפייסבוק עצמה. אז איך תדעו אם החשבון שלכם נפרץ? ומה אפשר לעשות אם גיליתם שהוא אכן נפרץ?

 

"הקושי לקבוע אם חשבון הפייסבוק שלך נפרץ תלוי בעיקר על מה ההאקר החליט לעשות איתו". אומר אורבן שורט, אנליסט לפשעי מחשוב בחברת ESET. "אם הוא רק מחטט או אולי מפיץ קצת ספאם עם לינקים זדוניים לכמה מהחברים שלך, או מבקש מהם כסף כדוגמת עקיצת ה 'Londoning' המפורסמת (הודעה שכביכול מגיעה מחבר שנתקע בחו"ל ללא מזומנים וזקוק נואשות לעזרתך), קרוב לוודאי שלא תחשוד בכלום עד שאחד החברים שלך יתריע בפניך שקיימת בחשבון שלך פעילות חשודה. אם ההאקר התקין איזושהי אפליקציית ריגול אתה תבחין בה רק אם תבדוק באופן שיגרתי את האפליקציות המותקנות בחשבון שלך. אם הפורץ שינה את הסיסמא שלך ו 'נעל' אותך מחוץ לחשבון, ובכן, אז זה יהיה די ברור. בדרך כלל חשבונות פרוצים נוטים לא למשוך את תשומת ליבם של בעליהם, כך שאותו האקר יכול להמשיך ולנצל את הקורבן למשך זמן ארוך יותר, כאשר הוא בדרך כלל משתמש בחשבון הפרוץ כדי 'לעקוץ' את החברים של הקורבן בכל מיני דרכים מגוונות".

 

אחרי שהשלמתם עם העובדה שחשבון הפייסבוק שלכם נפרץ, יש כמה דברים שאולי תרצו לעשות. במידה והפורץ לא שינה את כתובת האימייל של הפרופיל, ואתם עדיין יכולים להתחבר לחשבון באמצעות האימייל שלכם, תוכלו לנסות להשתלט בחזרה על החשבון על ידי דיווח לפייסבוק דרך הדף הייעודי שלהם. אתם יכולים גם לנסות להתחבר על ידי הקישור "שכחתי את הסיסמא שלי" במסך ההתחברות לפייסבוק, ולעקוב אחר ההנחיות שם. אם הפורץ כן שינה את כתובת האימייל שאיתה נהגתם להתחבר לפייסבוק, תוכלו לדווח על המקרה לפייסבוק דרך ה Help Center בלינק הבא http://www.facebook.com/help/?page=1023. הם יבדקו את זה וינסו לעזור לכם להשתלט בחזרה על חשבונכם.

 

הדבר הבא שתרצו לעשות הוא לשנות את הסיסמא שלכם. ההאקר שפרץ לכם לחשבון השיג בצורה זו או אחרת את הסיסמא שלכם. במיוחד אם אתם מאותם המשתמשים שנוהגים להשתמש באותה הסיסמא בכל החשבונות המקוונים שלהם, אתם צריכים לשנות את כל הסיסמאות על בסיס מיידי ככל האפשר, מומלץ גם עבור שאר השירותים המקוונים שלכם (כגון דואר אלקטרוני).

 

הדבר הבא שתרצו לעשות הוא להריץ סריקה מלאה למחשב שלכם לאיתור של תוכנות זדוניות ווירוסים. יש סיכוי גבוה שאותו האקר שהשתלט לכם על החשבון עשה את זה באמצעות וירוס כלשהו או סוג אחר של תוכנה זדונית. ודאו שיש ברשותכם אנטי וירוס טוב, חוקי ומעודכן וסרקו ונקו את המחשב מכל מרעין בישין. אפשר להשתמש גם בכלי סריקת וירוסים מקוון.

 

העובדה שהחשבון שלכם נפרץ מעמידה את החברים שלכם בסכנה. בדרך כלל האקר לא מסתפק בפריצה לחשבון אחד וממשיך לחברים המחוברים לחשבון הפרוץ. לכן מומלץ שתיידעו את החברים שהחשבון שלכם נפרץ ואם הם קיבלו מכם הודעות מוזרות עם לינקים חשודים הם צריכים להתעלם.

 

ללא ספק, הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חשבון פרוץ היא למנוע את הפריצה שלו מלכתחילה. לא לאשר חברות לאנשים שאתם לא מכירים, לבחור סיסמא חזקה, להתקין אנטי וירוס טוב ומעודכן ובעיקר לא ללחוץ על לינקים חשודים, מפתיעים או מאנשים שאין לכם שום מעגל חברתי איתם – כך תוכלו לגלוש בבטחה בפייסבוק.

גלעד אלשרפי הוא דובר חברת קומסקיור, נציגת ESET בישראל, מזה 3 שנים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב