דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הילדים לא אוהבים לאכול כל מה שאתם מציעים להם?לא רוצים לנסות מאכלים חדשים?מנסים לשכנע אותם לאכול אוכל מזין? 

מאת    [ 13/08/2011 ]

מילים במאמר: 619   [ נצפה 2468 פעמים ]

 ובהקניה הדרגתית של הרגלי תזונה נכונה לילדכם.

 אל תעודדו ילדים "לנקות את הצלחת"

הגישה הטובה ביותר בבית הוא להציע לילד מנות קטנות ממגוון של מזונות (מלבד ירקות שאותם כמובן אפשר לאכול ללא הגבלה). עודדו אותם לאכול עד שירגישו שבעים, והציעו להם תוספת כאשר הם מבקשים. עם זאת, מומלץ מאוד לא לכפות על הילדים "לנקות את הצלחת" או לנזוף בהם על האוכל הנזרק. למדו את הילדים להיות ערים לסימני הרעב והשובע שלהם. בדרך זאת הילדים יפתחו הרגשת נוחות עם האוכל ויימנעו מאכילת יתר בבגרותם.

אל תציעו פרסים מתוקים

הורים רבים מתפתים להשתמש בשיטות שונות על מנת לשכנע את ילדיהם לאכול: "אם תאכל את הסלט או הקציצות, תקבל גלידה לאחר הארוחה". לרוע המזל טכניקות אלו משיגות את התוצאה ההפוכה. אנו מלמדים אותם כי סלט ירקות, וירקות אחרים, הם מזונות "רעים", או לא טעימים, משום שאחרי אכילתם יש צורך בפיצוי. כמו כן, גישה זו מתייחסת למנה המתוקה כפרס, משהו שיש להעריך אותו יותר מכל מזון אחר. הימנעו מההרגל להציע לילד פרס על אכילת מזונות מסוימים. עודדו את הילד לנסות לפחות נגיסה אחת מהמזון שהוא אינו אוהב. במשך הזמן אותו מזון יהפוך להיות מוכר יותר וההימנעות מאכילתו תעלם. חשוב ביותר, שמשו דוגמא: הערימו על הצלחת מנה של ירקות והראו לילדים שאתם נהנים מאכילתם.

אל תימנעו מהילדים אכילת ממתקים באופן גורף
מחקרים מראים כי כאשר מונעים מהילדים דברי מתיקה וחטיפים, התשוקה לאכול אותם גדלה, וכאשר הממתקים נגישים הם אוכלים מהם כמויות גדולות יותר. במציאות היום יומית לא ניתן לשלוט לחלוטין על אכילת מתוקים ומזון מהיר. אין לנו כהורים שליטה על מה שהילד אוכל בימי הולדת, או בביקור בביתו של חבר למשל. מומלץ לנקוט בגישה שקולה יותר ולהגביל, ולא לאסור לחלוטין, את הגישה לממתקים וחטיפים לא בריאים בבית ובדרך.
איזו גישה מומלץ לנקוט בבית?
 קראו היטב את תוויות המזון ובחרו מזון עם רכיבים בריאים. השתדלו כמיטב יכולתכם להימנע מתוספים מלאכותיים, צבעי מאכל, שומן טראנס ושומן רווי.
הכניסו לסוכר גם רכיבים בריאים. לדוגמא, גלידה ופודינג דלי שומן מספקים סידן, תותים בקצפת מספקים סיבים תזונתיים וויטמין C.
- נקטו באסטרטגיה של 90/100 – 90% מזון בריא ו-10% מתוקים למיניהם. למדו את ילדיכם לבחור מזונות בריאים 90% מהפעמים ולפנק את עצמם במתוקים 10% מהפעמים. גישה זו היא נכונה הרבה יותר לטווח הרחוק בהשוואה להגבלת גורפת של כל דברי המתיקה.

אל תתנו לילדים הקטנים במשפחה לאכול כמו אחיהם הגדולים
 ילדים שלהם אחים מבוגרים יותר נוטים לאכול יותר מזונות לא בריאים בהשוואה לילדים שאין להם אחים בוגרים. לאחים הבוגרים ישנה גישה קלה למזונות ולמשקאות, וכתוצאה מכך האחים הקטנים חשופים להם יותר. חשוב להקנות הרגלי אכילה שווים לילדים הקטנים והגדולים כאחד. אפשרו לילדים הבוגרים יותר לנשנש את החטיף, או לשתות את המשקה שהם רוצים, אך השתדלו לעשות זאת שהקטנים יותר אינם בסביבה.

אל תאפשרו אכילה מוגזמת של מתוקים
אכילה רצופה של דברי מתיקה במהלך היום תגרום לכך שהילדים לא יגלו עניין בארוחה. אפשרו 2-3 חטיפים ביום שערכם הקלורי לא עולה על 150 קלוריות ליחידה.

היו יצירתיים
יש להניח כי המראה האידיאלי של ארוחה בריאה ומזינה בעינכם כזאת הכוללת חזה עוף בגריל, דגים, סלט והרבה ירקות מאודים/מבושלים. אולם הסיכוי שילדיכם יאכל ארוחה כזאת היא נמוכה למדי…אם ברצונכם לשכנע את הילדים לאכול מזון בריא עליכם להיות קצת יותר יצירתיים במטבח… לפניכם כמה רעיונות שעשויים לסייע לכם:
- הגישו בשרים עם רוטב כמו רוטב איטלקי דל שומן, רוטב לימון ועוד.
- חתכו את הירקות החיים לרצועות דקות והכינו מטבל. גם את הפירות ניתן לחתוך ולטבול אותם ביוגורט מתוק ל שומן.
- חתכו את הפירות והירקות לצורות שונות בעזרת חותכן עוגיות. ירקות המתאימים במיוחד הם: פלפלים בכל הצבעים, מלפפון, תפוח עץ, מילון ואגס. ליצירתיים מבינכם אפשר ללכת צעד אחד קדימה וליצור מהירקות דמויות שונות.
- ערבבו ירקות קצוצים דק או מגוררים לתערובת קציצות, מרקים, רטבים, תבשילי קדירה ועוד (קישואים וגזרים מתאימים ביותר).

באם תנהגו כך..ילדיכם יהיו פתוחים לטעימות חדשות-ובטעימות אלו יכירו עוד טעמים ולאט לאט יסכימו לאכול גם מאכלים שלא אהבו לפני כן.

www.iris-superwomen.co.il

איריס הסופרוומן בדרך אליכם  והחיים שלכם מסודרים נתינת שירותים מיוחדים תחת קורת גג אחת     0525903953 www.iris-superwomen.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב