דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עינית לממיר דיגטלי, dvd, מגבר ומכשירים נוספים 

מאת    [ 12/08/2011 ]

מילים במאמר: 574   [ נצפה 12829 פעמים ]

עינית דיגטלית למכשירי מולטימדיה ביתיים, כיצד זה עובד?

במאמר זה נתמצת אודות העינית, כיצד היא מתפקדת, אופן התקנתוה ולאילו מצבים היא נחוצה. ראשית, יש לציין כי קיימות כמה וכמה סוגים של עיניות שליטה, אך הבולטות ביניהן הן ללא ספק עיניות תוצרת סין ותוצרת ארה"ב. עיניות אלו, הנקראות גם עיניות IR (אינפרא אדום), מקנות למעשה שליטה מלאה במכשירים דיגיטלים בעלי שלט רחוק (DVDממירמגבר וכו..) גם כאשר מכשירים אלו מוסתרים בתוך ארונית, שידה, מזנון ולמעשה אינן גלויות לעין. עינית לממיר HD הינה פיתרון מושלם להסתרת מכשירי המולטימדיה ומאפשרת שמירה על מראה אסתטי ונקי בחלל החדר.

עיניות IR סיניות

עיניות תוצרת סין מגיעות לרוב במארז ובו סט של 2 עיניות ל 2 מכשירים (כיום ישנו דגם שגולל 4 עיניות), עינית אחת ראשית, מרכזיה מזערית ושנאי. לרוב, ניתנת האפשרות לרכישת עיניות נוספות בנפרד במידה ויש צורך בשליטה במכשירים נוספים. לעיניות, חוט חיבור ארוך (כ-10 מטרים לערך) למרכזיה אך ישנה אפשרות להארכה ע"י מתקין מקצועי.

עיניות IR ארה"ב

עיניות שליטה תוצרת ארה"ב מגיעות במארז ובו סט של 4 עיניות, עינית אחת ראשית, מרכזיה זעירה ושנאי. לרוב, עינית תוצרת ארה"ב, בהיותה יקרה ואיכותית יותר, תשמש למצבים בהם הוכנו תשתיות מוכנות מראש למיקום כל מכשירי המדיה, של כל חדרי הבית (ממיר, מערכת קולנוע ביתית וכו'..), בארון או חדר אחד! האיכות הגבוהה מאפשרת הארכת חוטי עיניות למרחקים גדולים תוך שמירה על איכות העברת אות האינפרא משלט הממיר לדוגמה, לארון מרוחק בו ממוקם ממיר הטלויזיה.

באיזה אורך מגיע הכבל של העינית?

חשוב מאד לציין: רבים טועים וחושבים כי עינית לממיר הינה אלחוטיות אך לא כך הדבר, היא בסך הכל מקנה לנו מראה אסתטי בעצם הסתרת מכשירי המולטימדיה. עובדה חשובה נוספת היא שחברות הכבלים משווקות אף הן עיניות מדגם מסויים אך מדובר בעינית לממיר בלבד! אשר מגיעה באורך קבוע מראש ושעלות הארכתן יקרה למדי אם בכלל.בעיקרון, עינית סטנדרטית מגיעה עם כבל באורך 3 מטרים. ניתן להזמין עינית בעלת כבל ארוך יותר (רוב המשווקים מציעים עינית אינפרא ראשית בעלת כבל באורך 12 מטרים - לא ידוע לנו על עינית בעלת אורכים שונים מלבד 2 הדגמים הנ"ל). באופן כללי, תלוי בדגם העינית,  ניתן להאריך את חוטי העיניות לאיזה אורך שבו אנו חפצים ובכך, למקם את מכשירי המדיה היכן שרק נבחר, הרחק ממסך הטלויזיה. הארכת העיניית לא אמורה להוות בעיה אם כי איכות ירודה של עינית עלולה לפגום ביכולת העינית להעביר את אות האינפרא של השלט.

איך מאריכים עינית לטלויזיה?

עינית לממיר דיגיטלית מגיעה לרוב עם כבל באורך כ-3 מטרים שמתחבר למרכזיית שליטה בעזרת פלאג שנקרא "PL זכר". פלאג זהה לזה של אוזניות הטלפון הנייד. אם נרצה להאריך את הכבל, כל שדרוש הוא לחתוך את הכבל ולהאריכו כפי שמאריכים כל כבל אחר. החיתוך נעשה באמצע הכבל וההארכה נעשית ע"י כבל בעל 3 גידים או יותר שהכננו מבעוד מועד. הארכת הכבל לא דורשת מיומנות מיוחדת אם כי כן דורשת מקצועיות מסויימת שכן מדובר ב-3 גידים בעלי צבעים שונים שאם לא יחוברו נכונה, לא יעבירו את האות או את המתח החשמלי הדרוש על מנת שהעינית תעבוד כראוי או בכלל. עיניות שליטה אלו בקלות מהוות תחליף לעינית לממיר hot ושולטות שליטה מלאה בממיר של יס רגיל hd ואף בממיר yes max hd. אם אינכם בטוחים ביכולת המקצועית שלכם להארכה או התקנה של העינית, תמיד תוכלו להתייעץ ולהזמין מתקין מקצועי. עלויות התקנת עינית לממיר סטנדרטיות נעות סביב 15 - 250 ש"ח, תלוי באזור המגורים ואופן ההתקנה. התקנות מסובכות יותר עלולות להגיע למחירים של למעלה מ-350 ש"ח.

סרטון להמחשת אופן התקנת עינית לממיר

לסיכום: בהחלט מוצר מומלץ לשיקול מעצבי פנים ולמי שחפץ במראה נקי וחלק, מסך טלויזיה על הקיר ותו לא.

סטריאו סאונד - משווקת מערכות סטריאו ביתי וציוד נלווה


לייעוץ ופרטים נוספים בטלפון 0529097651


נכתב ע"י,


צוות סטריאו סאונד




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב