דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סרבנית גט נשלחה למאסר של 30 יום 

מאת    [ 11/08/2011 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 2504 פעמים ]

בשנים האחרונות נפל דבר חשוב בבתי הדין הרבניים עת הוחלט על ידם להשוות את מעמדם החוקי של סרבניות גט לזה של סרבני גט כפי שעולה באופן מפורש מהחוק.   

סרבן גט הינו אדם אשר מסרב לשתף פעולה בסידור הגט למרות שבית הדין נתן פסק דין המורה על חיוב בגט פיטורין. סרבן גט נבנה על הוראות הדין העברי אשר קובעות שגם סידור הגט חייב להיות בהסכמת בני הזוג ואין לכפות על אדם גט פיטורין.

בציבור הרחב וגם בבתי הדין נודעה סברה מוטעית לפיה סרבני הגט הינם בעיקר בעלים רשעים אשר רוצים להשיג מנשותיהם העגונות תנאים משופרים בחלוקת ממון ובמזונות ילדים. אלא שדווקא מנתוני בתי הדין עולה שבישראל יש 190 מסורבי גט ו- 180 מסורבות גט. כלומר, יש יותר סרבניות גט מאשר סרבני גט.

כנגד סרבני גט רשאי בית הדין הרבני להשתמש בסעיף 6 לחוק שיפוט בתי דין רבניים (נישואין וגירושין) אשר מאפשר לאסור בעל או אישה סרבני גט, וזו לשונו של הסעיף:  

"ציווה בית דין רבני בפסק-דין סופי לכפות איש לתת גט פיטורין לאשתו או לכפות אישה לקבל גט פיטורין מאישה, רשאי בית משפט מחוזי, כתום ששים ימים מיום מתן הצו, לפי בקשת היועץ המשפטי לממשלה, לכפות במאסר לציית לצו".

וכן, מכוח חוק בתי דין רבניים - קיום פסקי דין של גירושין, רשאי בית הדין להטיל על סרבן גט הגבלות וסנקציות מרתיעות החל מעיכוב יציאתו של הסרבן מהארץ, ועד הגבלת חירותו של הסרבן במאסר לתקופה של עד 10 שנים בכפוף להוראות סעיף 6 (3) עד (5) לפקודת ביזיון בית משפט.  

בעבר עשו בתי הדין שימוש בחוקים אלו כנגד בעלים סרבני גט בלבד, אך לאחרונה הוחלט בבתי הדין להשוות את מעמדם של סרבניות גט לסרבני גט בפני החוק ולאסור גם נשים סרבניות גט.

בהחלטה מיום: 18/7/11, הוציא בית הדין הרבני האזורי בירושלים כנגד אישה סרבנית גט צו הגבלה בדרך של מאסר בפועל למשך 30 ימים, החל מיום: 1/8/11, כאשר עוד קודם לכן ניהלו בני הזוג התדיינויות במשך שנים בערכאות השונות. האישה חויבה להתגרש, ומשלא עשתה כן, הוטלו עליה הגבלות שונות, וניתן לבעל היתר נישואין לאישה נוספת.

בבקשה למתן צו הגבלה בדרך של מאסר בפועל טען הבעל שכל עוד לא ניתן הגט בפועל רשומה האישה כאשתו, והדבר מהווה עבורו מטרד רציני. בית הדין הרבני קיבל את טענות הבעל וכאמור ציווה לאסור את האישה למשך 30 ימים, או עד שתיתן את הסכמתה לסידור הגט. 

 

הכותב הינו מנכ"ל ארגון  אידאה - למען זכויות הגבר במשפחה, ארגון אשר מספק תמיכה וסיוע לגבר בבעיות זוגיות, משפחה וגירושין, לרבות משמורת ילדים, הסדרי ראיה, מזונות אישה, מזונות ילדים, חלוקת רכוש, איזון משאבים, יחסי ממון, ידועים בציבור, אבות בעל כורחם, גניבת זרע, סרבני גט, אלימות במשפחה, פלילים במשפחה, וכו'.  
 
אידאה - למען זכויות הגבר במשפחה  
רח' היצירה 31, רמת-גן,     טל':  03-6132225  
מרכז מידע ארצי בשיחת חינם -  1800-270280
-   נאמנות וסודיות מלאה מובטחת  -




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב