דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוג אישי ומיתוג עסק- ליצור את הסיפור שלכם 

מאת    [ 09/08/2011 ]

מילים במאמר: 563   [ נצפה 1877 פעמים ]

מיתוג אישי ומיתוג עסק- ליצור את הסיפור שלכם/ קורל שחר

בשנת 2005 החלטתי לכתוב טור אישי על חי הרווקות בצורה עליזה יותר ודרמטית פחות, מהטורים שפורסמו בזמנו. התיישבתי בהתרגשות, כתבתי את הטור הראשון שלי ושלחתי אותו למערכת walla ולפורום הרווקות במערכת msn ישראל וחיכיתי לתשובות. לשמחתי התשובות הגיעו במהרה. הראשונה שקיבלתי הייתה ממערכת msn ממנהלת פורום הרווקים ומייד אחריה גם הגיעה התשובה מעורכת במערכת וואלה. שתיהן אהבו את הטור שלי ואת הקלילות בה הוא נכתב ושתיהן הציעו להעלות את הטורים שלי באופן קבוע.

הטור שלי אכן עלה בשתי המערכות וכעבור חודשיים, הציעה לי מנהלת הפורום בmsn להפוך למנהלת הפורום בעקבות התגובות הטובות שיש לטור, שבינתיים כבר הספיק לעלות גם באתר קופידון ולהיות מקודם אחת לשבוע בתמונה הגדולה בעמוד הראשי של msn ישראל. כמובן שהסכמתי בשמחה. בתוך חודשיים הצלחתי לשלש את כמות הגולשים בפורום.

לאחר חצי שנה פנו אליי ממערכת הקהילות של msn וביקשו שאהיה אחראית על למעלה מ-150 מנהלי פורומים.

3 חודשים לאחר מכן סיימתי את לימודיי התואר הראשון שלי ומערכת msn ביקשה למנות אותי כמנהלת כל הפורומים (קהילות) של msn  ישראל. הסכמתי בשמחה ויומיים לאחר סיום התואר התייצבתי במשרדי החברה.

עם העבודה התחלתי להבחין בכוחו העצום של שיווק בתוך תוכן גולשים. בניתי כלים נוספים לאלו שהיו קיימים, כתבתי תוכנית עסקית וקבעתי עם מנכ"ל החברה ראיון בבקשה להקים מחלקה לתוכן שיווקי. מטרת המחלקה הייתה למכור ולהרוויח מתוכן גולשים פרסומי שגם יטיב עם הגולשים וגם יאפשר במה נוחה יותר, בעלת חשיפה גבוהה יותר ושמעוררת פחות מגננות מכלים מסורתיים, עבור המפרסמים. הפגישה עברה בהצלחה וכעבור חודש הקמתי את מחלקת התוכן השיווקי שכבר בשנתה הראשונה הכניסה לחברה כמיליון שקלים.

לאחר שנה במחלקה, החלטתי לעזוב את החברה ולצאת לדרך עצמאית והשאר היסטוריה.

זה הסיפור האישי שלי. אני מספרת אותו או חלקים ממנו לכל לקוח חדש אותו אני פוגשת. הסיפור הזה הוא חלק מהמיתוג האישי שלי, חלק מהסיבות בגללן לקוחות פונים אליי וחלק מהזיכרון והחוויה של הלקוחות ממני.

סיפור אישי של הקמת העסק או התחלת דרככם הוא סיפור חשוב מאוד והוא מהווה חלק משמעותי במיתוג אישי, במיתוג עסק, במיתוג אתר, במיתוג חברה או במיתוג עמותה.

סיפורים כחלק ממיתוג של עסקים קיימים

סיפור הקמת פייסבוק הוא חלק גדול מהמיתוג שלו (לטוב ולרע), הסיפור היה כל כך מעניין עד שערכו ממנו סרט. סיפורו של האיש העשיר בעולם, ביל גייטס, אשר נשר מלימודיו בשל חוסר עניין ויחד עם חבר ילדותו פול אלן, פיתח את תוכנת החלונות בחניית ביתו, הפך לסיפור אמריקאי לאומי שרבים שואפים אליו. סיפורו של יובל המבולבל שהתחיל כבדרן "מבוגר מידי" עם קול צרוד והומור לא ברור, ושבתחילת הדרך איש לא האמין שהוא יצליח לרשום הצלחה בתחום ימי ההולדת ובסופו של דבר הפך ללהיט מהלך לילדים בכל הארץ, הפך לסיפור החלומי על כל בדרן ילדים מתחיל.

 סיפורים אלו הם סיפורים אישיים שהינם חלק משמעותי במיתוג אישי או במיתוג עסק, עמותה או חברה.

 

לכל אחד יש סיפור, לא אצל כולם הוא מנוסח או מסודר בצורה הרואית, אבל הוא קיים. חשוב מאוד כי תנסחו את הסיפור האישי שלכם או סיפור הקמת החברה לכדי סיפור מעניין, פיקנטי או מרגש שתוכלו לספר ללקוחותיכם. במידה ויש לכם עסק ובו עובדים, חשוב כי כל אחד מהעובדים יכיר את הסיפור, על מנת שהסיפור יחבר אותם טוב יותר למטרות ומיתוג העסק וכן על מנת שיוכלו להעבירו הלאה ללקוחות.

משימת עבודה בעקבות הכתבה:

כתבו את הסיפור שלכם, שילחו אותו וספרו אותו לקבוצת מיקוד שמייצגת את קהל הלקוחות שלכם. בקשו מקבוצת המיקוד לומר לכם בכנות- האם הסיפור ברור, האם הוא מפעיל רגש כלשהו אצלם וכיצד הסיפור ממתג את העסק לדעתם.

 מעבר לפורום שיוק ופרסום

 

קורל שחר לשעבר מקימת ומנהלת מחלקת התוכן השיווקי בmsn ישראל, בעלת ניסיון רב בתחומי העסקים, המכירות והשיווק, מרצה במט"י ויועצת שיווק לעשרות עסקים, חברות ועמותות, מעניקה ייעוץ שיווקי מקיף, הכולל: ייעוץ שיווקי ליזמים, ייעוץ שיווקי לעסקים קיימים, הקמת מערכי מכירות, שיפור מערכי מכירות קיימים, אפיון וליווי בניית אתרים, כתיבת תכנים לאתרים ולעיתונים, כתיבה שיווקית, מיתוג מחדש של עסקים, ניהול אתרים ופורומים, כתיבת תוכנית שיווקית וייעוץ נקודתי. www.coralsha.co.il רוצים לשפר את המכירות? קבעו עוד היום פגישת ייעוץ ראשונה ללא תשלום וללא התחייבות 077-9100646, 0523-986467




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב