דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לימודי תואר שני יכולים להשפיע על הקריירה 

מאת    [ 09/08/2011 ]

מילים במאמר: 412   [ נצפה 2056 פעמים ]

אנשים פונים ללימודי תואר שני ממגוון סיבות: החל מהרצון להעמיק בתחומי הלימודים ולהעשיר ולמקד את הידע שצברו בתחום, דרך הרצון להוסיף נדבך נוסף ושונה על ההיצע שהם מביאים איתם לשוק העבודה, וכלה כדרך להעשיר את הרשת החברתית-עסקית ואת "שווים" במסלול הקריירה בעיתות משברים כלכליים. הדרך לקבלת תואר שני אורכת כשנתיים, ובסיומן מוצאים את עצמם התלמידים עם מגוון אפשרויות קריירה נרחב יותר, דלתות מעט יותר פתוחות ויתרון תחרותי אל מול אחרים שסיימו תואר ראשון בלבד.

כשהחיים מחלקים לימונים – עשו לימונדה

תקופות של משברים כלכליים, פיטורים, או קשיים במציאת עבודה הם מהמאפיינים הנפוצים של השנים האחרונות. כל מספר שנים עובר על המשק גל פיטורים גדול המותיר רבים ללא עבודה ועם תחרות קשה על כל משרה פנויה. רבים נכנסים לדיכאון במצבים אלו, לאחר עבודה יום יומית קשה ומתמשכת בחיפוש עבודה שאינו נושא פירות.

דווקא במקרים כאלו כדאי לזכור שאם החיים מחלקים לכם לימונים, במקום דיכאון כדאי לעשות לימונדה. פסק הזמן הכפוי הזה במסלול הקריירה שתכננתם לעצמכם, מאפשר לכם לבחון את הקריירה עד עתה, להחליט האם זוהי הקריירה המתאימה עבורכם, ואיך הייתם רוצים לקדם או לשנות אותה. שימוש מושכל בזמן הלא מנוצל שבין העבודות בעת שהשוק בשפל לצורך לימודי תואר שני, יאפשר לכם את הקידום, או השגת היתרון או השינוי שאתם מרגישים שאתם זקוקים לו בקריירה שלכם.

כאשר גם בתקופות כלכליות קשות יש תכלית וסיבה לקום בבוקר, מטרה שאליה אתם חותרים, החיים הופכים מהנים. פסק הזמן הכפוי יכול להיות מנוצל להעשרת הרשת החברתית שתתרום לכם אחר כך גם במציאת עבודה וליצירת קשרים עסקיים. במקום שנתיים של תסכול בהם לא קידמתם את עצמכם, תזכו בתואר שני שיפתח בפניכם דלתות שעד עתה היו נעולות.

כיצד החלטה ללמוד לתואר שני יכולה להשפיע על הקריירה?

ההחלטה ללמוד לימודי תואר שני יכולה לעזור לכם להגשים מטרות ולפתוח בפניכם אפיקי קריירה חדשים. לימודי התואר השני הם הפתח למסלול קריירה אקדמאי. ללא לימודים לקראת התואר השני מסלול זה נותר חסום. גם דלת הקידום ומציאת עבודה בתחומים המוכרים לכם, אך בדרגות ניהוליות, תפתח בפניכם. מקומות עבודה רבים מחפשים למשרות ניהוליות אנשים שהם בעלי הכשרה לא רק בתחום המקצועי אלא גם בתחום הניהולי.

הדבר נכון לתחומי קריירה רבים: שיווק, ניהול לקוחות, פיתוח בתחומי התוכנה או ההיי טק, כספים, או תפעול. לאחר כניסה לתפקידים זוטרים בתחום, תואר שני במנהל עסקים יכול לפתוח את הדלת להמשך קריירה כסמנכ"ל בתחום הנבחר.

בחירה מושכלת בתואר שני בתחום לימודי התואר הראשון יכולה לקדם מסלולי קריירה בתחומי המדעים המדויקים, הנדסה או מחשבים, ואילו בחירה בתואר שני במקצוע משלים כגון ראיית חשבון ועריכת דין יכולה להפוך אותך ממועמד אחד מרבים למועמד ייחודי בעל יתרונות ברורים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב