דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב משרד 

מאת    [ 01/08/2011 ]

מילים במאמר: 572   [ נצפה 2044 פעמים ]

עיצוב משרד

מקרה של עיצוב משרד - היו להם כ 500 מ"ר משרדים והם היו לקראת התרחבות בתוספת של עוד כ 400 מ"ר משרדים. הם חיפשו קבלנים וקיבלו מספר המלצות. אחד העובדים המליץ על קבלן שגר איתו בבניין-שכן. הם התקשרו אליו והזמינו אותו לפגישה במשרדם. לאחר סיור קצר במקום הוא ביקש לראות את התוכניות, אז התברר שאין להם תוכניות. אין מעצב פנים, אין אדריכל פנים - אין עיצוב פנים

הוא לא מסוג הקבלנים שעובדים ללא תוכניות וגם לא מאלו שאומרים "אין בעיה נתחיל ואחר כך נסתדר", הוא אמר להם: "תשיגו מעצב שיכין לכם תוכניות וידאג לכתב כמויות אחר כך תחזרו אלי".

אני הכרתי שנים קודם את אותו קבלן ויצא לנו לעבוד בכמה פרויקטים בעבר. הוא המליץ עלי, הם התקשרו ואני הגעתי.

הם סיפרו לי שהצרכים שלהם מסתכמים ב: כ 30 עמדות מחשב בחדרים, חדר ישיבות, אולפן, חדר אוכל ומטבחון ועוד. הרעיון שלהם היה להוסיף את כול הפונקציות החדשות שנוספו ל400 מ"ר החדשים ולנסות להתאים את הסגנון העיצובי ל500 המ"ר הקיימים, כיוון שאותו הם סיימו לשפץ רק לפני כמה שנים.

היה הרבה הגיון בחשיבה מסוג  זה, בעיקר היגיון כלכלי וגם לי זה נראה רעיון טוב. אחרי שעברנו את שלב הצעת המחיר, התרשמות מתיק ההעבודות שלי, שיחה עם לקוחות ממליצים וכל השאר, נבחרתי להתחיל בעבודה.

עיצוב משרדים

עיצוב משרדים, מעצב פנים המשך - בשלב ראשון היינו צרכים לגבש פרוגראמה ברורה יותר, כזו שמתייחסת להיבטים נוספים בתכנון והעיצוב. היו שאלות שחייבות היו להישאל : האם ישיבה בחלל פתוח היא אופציה?   במידה וכן מה סדר עדיפות של ישיבה בחלל פתוח לעומת חדר סגור?   כמה אנשים אוכלים בחדר אוכל והאם הישיבה של הסועדים היא באותו זמן?   האם יש שימוש נוסף לחדר אוכל?   מה עושים במטבחון וכמה גדול הוא צריך להיות?  אולי מתקיימים בו מפגשים חברתיים?   כמה שעות עבודה ממוצעות עובדים במשרד?   איך מגעים למשרד?  האם גם רכובים על אופניים?  האם יש שיתופי פעולה בין העובדים?   אם כן היכן הם מתבצעים?    האם יש להם שאיפות אסתטיות?  האם הם מקבלים קהל?   במידה וכן איזה רושם הם רוצים ליצור בפני הקהל שמגיע אליהם?    באיזה אווירה הם רוצים לעבוד?   האם יש מסגרת תקציבית?   אם כן מהי?   כמה אנשים אמורים להשתתף בחדר ישיבות בו זמנית? האם יש להם רפרנטים עיצוביים או תכנוניים..?

התחלתי את מלאכת התכנון תוך כדי הקפדה לשמור על ההיגיון הכלכלי, כלמור ניצול ה 400 מ"ר הנוספים לטובת כל הפונקציות החדשות.

לאחר שהכנתי כ 15 חלופות תכנוניות היה לי ברור שהרעיון הזה הכי פחות טוב מבחינה תכנונית. הרשתי לעצמי לבחון הרחבה של השטח התכנוני על חשבון השטח הקיים. 

בסופו של דבר הצעתי להם להרחיב את שטח השיפוץ ובמקום לשפץ את ה400 מ"ר החדשים, לקחת חלק מ 500 מ"ר הקיימים ולהגדיל את השיפוץ בעוד כ 100 מ"ר. כך ניתן היה להשיג תכנון טוב יותר, איכותי יותר והרמוני, יותר זורם מבחינת התנועה והמעברים, בעל חלוקה תכנונית טבעית וקריאה יותר.

הרעיון שלי נשמע להם מאוד הגיוני אבל היה לו חיסרון גדול , הוא מגדיל ומשנה את התמונה התקציבית וזה היה המכשול העיקרי.   אחרי שהם ראו והבינו תוך כדיי עיון בחלופות התכנוניות מה הם יכולים לקבל במידה ויפעלו כך, הם החליטו לחשוב על הטווח הרחוק והגדירו מחדש את המסגרת התכנונית.

מקרים כאלו לא מתרחשים פעמים רבות, צריך היה שילוב בין מעצב עם מעוף וראיה תכנונית פורצת מסגרות יחד עם לקוח פתוח מחשבה המסוגל להיות גמיש בהחלטותיו אחרי שקיבל מספיק נימוקים רציונאלים.

יצירת קשר:
מידע, עזרה וטיפים נוספים באינטרנט -  עיצוב פנים
נייד  - 0544632822
אשר אלבז עיצוב פנים

עיצוב פנים - עיצוב מקצועי הניתן על ידי מומחים בתחום האדריכלות פנים, עיצוב הבית ועוד..לקבלת מידע, תמונות, סרטונים וצפייה בקטלוגים בנושא עיצוב, הכנסו - מעצב פנים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב