דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי פלוטונומיה, כיצד הוא קשורה לדמוקרטיה ומהי השפעתה על ישראל? 

מאת    [ 31/07/2011 ]

מילים במאמר: 529   [ נצפה 3758 פעמים ]

מהי פלוטונומיה, כיצד הוא קשורה לדמוקרטיה ומהי השפעתה על ישראל? 

 

 

פלוטונומיה - שלטון העשירים ביותר

 

פלוטונומיה היא "השיטה" שכולם מדברים עליה. היא התמצית המרושעת והחזירית של הקפיטליזים. חשוב להבין את ההבדל בין קפיטליזים לבין פלוטונומיה: קפיטליזים היא פילוסופיית חיים חיובית המעודדת יזמות, חופש אישי וקניין פרטי. קפיטליזים היא פילוסופיית חיים דמוקרטית. 

 

פלוטונומיה לעומת זאת, אינה שיטה דמוקרטית אלא היא שיטה המנוגדת דווקא לדמוקרטיה וגורמת להריסתה. מטרתה המוצהרת של הפלוטונומיה היא מקסום אופטימלי ואינסופי של הרווחים עבור קבוצת העשירים ביותר, תוך נקיטת כל האמצעים - לרבות ניצול, הרס, גזל, הרג וחיסול - של כל יתרת העם.  

 

 

 

חיסול הדמוקרטיה וגזילת המשאבים הכלכליים מהעם

 

בעשורים האחרונים הפלוטונומיה מתפשטת בעולם המערבי. היא השיטה שחיסלה כלכלות שלמות, גזלה את המשאבים מעמים שלמים והותירה הרס וחורבן כלכלי בכל מקום בו עברה. היא האחראית הישירה למשבר הנדל"ן העולמי, לפשיטות הרגל של מדינות שלמות באירופה ולמצוקה הכלכלית הקשה של מעמד הביניים בכל מדינות המערב.  

 

מטרת הפולטונומיה היא גזילת כל המשאבים הכלכליים של המדינה, הכספים, משאבי הטבע, כוח האדם, ההון האנושי, הידע, הפוליטיקה והרווחה - כדי להעבירם לקבוצה המצומצמת ביותר של האנשים העשירים ביותר. הנציגים הבולטים ביותר של הפלוטונומיה הם האנשים שמחזיקים בידיהם באופן אישי סכומי כסף אדירים ודימיוניים של מאות מליונים ואף מליארדים.  

 

 

 

ארצות הברית היא פלוטונומיה

 

בארצות הברית שולטת שיטת הפלוטונומיה כבר קרוב ל-100 שנים. ארצות הברית נשלטת בצורה מלאה על ידי קבוצה מצומצמת ביותר של אנשים עשירים המחזיקים בידיהם את ההון הרב ביותר במדינה.

 

אנשים אלה שולטים בפוליטיקה, מממנים וממנים נשיאים, מכתיבים לבתי הנבחרים כיצד לפעול, שולטים באוצר המדינה ובאוצרות המדינה ולמעשה קובעים את הנעשה בארצות הברית כולה. בשנים האחרונות, השיטה הפלוטונומית הגיעה לשיאה במשבר הכלכלי האחרון באמריקה כאשר היא ביצעה את שוד הקרקעות הגדול ביותר בהיסטוריה, עיקלה מיליוני בתים וגירשה מבתיהם עשרות מיליוני אמריקאים, גזלה טריליוני דולרים מכספי המיסים של העם האמריקאי וחילקה לעצמה בונוסים במיליארדי דולרים. 

 

 

 

ישראל היא פלוטונומיה

 

ישראל היא מדינה שנולדה כמדינה סוציאליסטית. היא הפכה ברבות הימים למדינה קפיטליסטית, ובעשורים האחרונים היא הפכה בעצמה, בדומה לאמריקה, למדינה פלוטונומית.

 

המשמעות היא שגם כאן בישראל המדינה מנוהלת ונשלטת על ידי קבוצה מצומצמת ביותר של בעלי ההון העשירים ביותר אשר עושקים את אוצרותיה של המדינה, מכלים את משאביה, מנצלים את כוח האדם בה, מכבידים את נטל המס בה ומתייחסים לאזרחים כאל "מוצרים" או "מספרים". בגללם, כל מערכות השלטון בישראל כבר מזמן אינן מתפקדות אלא קורסות, מעמד הביניים פשוט נעלם כי כספו נשדד לאור יום על ידי שורה אינסופית של מיסים ישירים ועקיפים, הפוליטיקה השתנתה ללא היכר וכיום היא אינה מתפקדת כלל, הכנסת אינה מייצגת את העם ואין משטר דמוקרטי במדינת ישראל.   

 

 

 

ההבדל בין השיטות

 

טוטליטריזם - משטר צבאי, פנטי וכוחני המבוסס על שליטה צבאית ודיכוי מוחלט של הפרט.

 

פלוטוניזם - דרגה אחת מתחת למשטר צבאי, טוטאליטרי וברוטלי. בפלוטוניזים השיטה הדמוקרטית אינה יכולה לשרוד כי לפרט אין חופש אישי והוא משועבד ומנוצל בצורה הצינית ביותר ככלי להעשרת קבוצת העשירים ביותר.

 

קפיטליזם - שיטה שמצד אחד מעודדת יזמות פרטית וקניין אישי אבל במקביל מאפשרת חופש אישי וקיום למשטר דמוקרטי המיוצג על ידי העם ופועל למען העם.

 

סוציאליזם - שיטה שמדכאת את חופש הפרט למען טובת הכלל ומקדשת את האינטרס הקולקטיבי על פני האינטרס האישי.

 

 

וטיפ לסיום: הדרך היחידה להתמודד עם פלוטוניזם ולמגר אותו היא להחיות מחדש את השיטה הדמוקרטית ולהשיב לעם את השליטה במדינה, באוצרותיה, במשאביה ובכספה - למען טובת הכלל. 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב