דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהן האפשרויות העומדות בפני אישה שרוצה להביא ילד? 

מאת    [ 31/07/2011 ]

מילים במאמר: 548   [ נצפה 3533 פעמים ]

מהן האפשרויות העומדות בפני אישה שרוצה להביא ילד?

 

 

האפשרות המועדפת - ילד עם אבא

 

אישה שרוצה להביא ילדים יכולה להביא ילד שיהיה לו אבא. נשים רבות מאמינות שנוכחותו של אבא היא קריטית וחשובה, ושללא אבא הילד ייחסר מהחיים צרכים שהם קריטיים להתפתחותו התקינה. כמו כן, נשים רבות מאמינות שקיומו של אבא יבטיח גם את הישרדותו של הילד, יבטיח לאישה ולילד ביטחון כלכלי ויקל עליה את מלאכת גידול הילד ברמה היומיומית.

 

ילד עם אבא ניתן להביא או במסגרת זוגית או מחוץ למסגרת הזוגית כחלק מהורות משותפת. כיום, מרבית הנשים מאמינות שהדרך הטובה ביותר להביא ילד ולגדל אותו היא במסגרת זוגית עם אבא. לשם כך הן בונות זוגיות עם גבר ולאחר מכן נכנסות להיריון. הבעיה המשמעותית ביותר מתחילה כאשר אישה לא מוצאת בן זוג לחיים והשעון הביולוגי שלה מתקתק. מה אז?

 

 

 

האפשרות האלטרנטיבית - ילד בלי אבא

 

ניתן להביא ילד גם ללא אבא. הדרך לעשות זאת היא דרך בנק זרע, דרך אימוץ או דרך קבלת זרע מגבר ללא כל התחייבות מצידו לגידול הילד. בכל מקרה, גידול ילד ללא אבא הופך את האימא להורה היחיד והמרכזי של הילד.

 

החששות של נשים מהאפשרות הזאת הן רבות: הן חוששות שלבד יהיה להן קשה לגדל את הילד, שלא תהיה להן מספיק עזרה, שמבחינה כלכלית הן לא תעמודנה באתגר ושהילד לא יקבל את "המנה" החינוכית והרגשית שהוא זקוק לה מדמות גבר בבית. ובכל זאת, נשים רבות בוחרות, אם במתכוון ואם בלית ברירה, באפשרות הזאת ומגדלות בעצמן ילדים ללא אבא. 

 

 

 

יתרונות ומחקרים

 

מחקרים מוכיחים באופן חד-משמעי שהבאת ילדים ללא אבא עדיפה מהבאת ילדים עם אבא במקרה של גירושין או של מאבקי כוח קשים בין ההורים. ילדים להורים גרושים הם ילדים פגועים שעולמם אינו יציב ושהסכסוכים והמאבקים בין אימא לאבא פוגמים במרקם השלם של האישיות שלהם והופכים אותם לאנשים בוגרים הנוטים להיות מסוכסכים עם עצמם ומאוד לא בטוחים בעצמם.

 

עוד מוכיחים המחקרים שהצורך החשוב ביותר של ילדים הוא בית גידול יציב ורגוע ולא דווקא שני הורים - אבא ואימא. ממחקרים שנעשו בשנים האחרונות לגבי משפחות חד-הוריות הוכח שכל עוד ילד מקבל חינוך אחיד ולא סותר וכל עוד הוא גדל בבית רגוע ויציב - הוא יתפתח בצורה בריאה וטובה, גם אם הוא גדל ללא אבא.

 

 

 

חסרונות

 

החיסרון המרכזי בהבאת ילד ללא אבא הוא במישור הכלכלי. חיסרון נוסף הוא בכמות התמיכה והעזרה שאישה חד-הורית מקבלת במהלך גידול הילד. אולם חשוב לזכור, שיותר ויותר נשים מצליחות להשתכר בעצמן במידה כזאת שהן יכולות להרשות לעצמן להביא ילד גם ללא כל תמיכה כלכלית של גבר. בנוסף, עצם העובדה שלילד יש אבא ואימא אינה מבטיחה בהכרח שהאבא הוא דמות פעילה, נוכחת, חיובית ותורמת לילד. לא פעם, אבות מהווים דווקא דוגמה רעה ושלילית לילד, פוגעים בו ונוטשים אותו.

 

חיסרון אפשרי נוסף היא התחושה שהילד יהיה שונה או חריג מכיוון שבזמן שלכל החברים שלו יש אבות הוא נולד נטול אבא. גם חיסרון זה הוא תיאורטי בלבד, משום שכיום כמות הילדים שהם נטולי אבא הולכת וגדלה במהירות עצומה, והיא כבר אינה מתייגת את הילד באופן אוטומטי כילד חריג, בדיוק כפי שכיום כמות הילדים להורים גרושים היא משמעותית ביותר ולעיתים אף עולה על כמות הילדים שהוריהם עדיין נשואים.

 

 

וטיפ לסיום: הנקודה המרכזית שאישה שרוצה להביא ילד צריכה לשאול את עצמה אינה "האם לילד יהיה אבא?" אלא "האם אני רוצה ובשלה להביא ילד לעולם?". בעולם החופשי והמתקדם בו אנו חיים אישה יכולה להביא ילד נטול אבא שיגדל להיות אדם בריא, משגשג וחיובי מכל בחינה שהיא. 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב