דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סימון תזונתי למצרכי מזון - כדי לבחור נכון 

מאת    [ 28/07/2011 ]

מילים במאמר: 474   [ נצפה 3096 פעמים ]

אחת הדרכים לאפשר לנו לבחור מזון בריא יותר, הינה באמצעות סימון תזונתי על גבי המזונות השונים., לצד טבלת הערכים התזונתית מופיע "תו הבחירה הנבונה". תו הבחירה הנבונה מאפשר לנו לזהות מזונות בעלי פרופיל תזונתי גבוה .מוצרים המסומנים בתו הבחירה הנבונה מומלצים כחלק מהתפריט היומי, הכולל מזון בריא יותר, העשיר ברכיבים חיוניים דוגמת סיבים תזונתיים ומופחת  ממרכיבים מזיקים, כגון שומן רווי, שומן טרנס, סוכר מוסף ונתרן. בעזרתו של סימון תזונתי, ורשימת הרכיבים המפורטת ובדומה לתו הבחירה הנבונה, אנו יכולים לדעת מה מכיל המזון, מהו הרכבו המדויק. רשימת הרכיבים המופיעה על גבי סימון תזונתי זה, נועדה לאפשר לנו, כצרכנים, להימנע מכל המזונות העלולים להזיק לנו, לפגוע בבריאותנו או שלא להתאים לנו (כמו, במקרים, של אלרגיה למשל וכדומה).

 

 

מה כולל הסימון התזונתי

 

על פי החוק, מחויבים יצרני המזון, בפרסום סימון תזונתי על גבי אריזות המזון (תקן ישראלי 1145). על הסימון לכלול חמישה נתונים שונים: קלוריות, פחמימות, חלבונים, שומנים ונתרן. הכמות, המצוינת לגבי כל רכיב ורכיב, המופיע במסגרתו של סימון תזונתי זה, מתייחסת לכמות של 100 גרם. על פי שיקוליו של כל יצרן ויצרן, ניתן להוסיף לסימון זה גם רכיבים נוספים, כמו ויטמינים, סידן, סיבים תזונתיים ועוד. סימון תזונתי זה עוזר לנו לבחור אוכל בריא יותר, ליהנות מתפריט מאוזן ונכון, להשוות בין המוצרים השונים ולהתאים את המזון, בהתאם למצבנו הבריאותי.

 

 

למה חשוב לב בעת התייחסותנו לסימון התזונתי

 

אחד הרכיבים החשובים, המופיעים במסגרתו של סימון תזונתי זה, הינו הנתרן. מכיוון שצריכה גדולה מדי של נתרן עלולה להביא לכדי יתר לחץ דם, חשוב לבדוק היטב את כמות הנתרן, כפי שמצוינת על גבי סימון תזונתי זה. ניתן למצוא כמות גדולה של נתרן במזונות מעובדים, בדרך כלל, שכן הנתרן משמש כחומר משמר מצוין. במידה והנכם מעוניינים בצריכת מזון בריא יותר, חשוב, כאמור, לקרוא את הסימון התזונתי המופיע ולהתייחס לרכיבים השונים המוזכרים בו. סימון תזונתי חשוב במיוחד בעת רכישת לחם מקמח מלא. במידה וחשוב לכם לצרוך מזון בריא יותר, הכולל קמח מלא, בדיקתו של הסימון המופיע על גבי הלחם, תאפשר לזהות באיזה לחם מדובר. במידה ומדובר בלחם, העשיר בקמח מלא, יופיע הקמח המלא בראש רשימת רכיבי המזון, המצוינת על גבי המוצר, כחלק מהסימון התזונתי. במידה ומופיע דווקא קמח לבן ואחריו הקמח המלא, הרי שהלחם איננו עשיר בקמח מלא ולכן יתאים פחות. סימון תזונתי חשוב במיוחד גם בעת צריכת מזונות, המוגדרים על פי היצרן, כמזונות המכילים רכיבים טבעיים. מזונות אלה אינם בהכרח טבעיים לחלוטין, שכן יכולים להכיל, פעמים רבות, חומרים משמרים, חומרי טעם וצבע טבעיים ועוד. ולכן, שימוש בחומרים אלה, איננו הופך את המוצר לטבעי לחלוטין. בבואנו לבחור מזון בריא יותר, כמו למשל מעדני חלב עם אחוז שומן נמוך, חשוב שנתייחס גם לתוספות הכלולות בהם. לעיתים, מצוין, כי היוגורט מכיל כמות קטנה במיוחד של שומן, אולם הסימון התזונתי מתייחס גם לתוספות השונות, הכלולות ביוגורט, המובילות לכדי ערך תזונתי שונה. ולכן, התייחסות לסימון חשובה במיוחד, עוד יותר מהמידע המצוין על גבי האריזה באופן כללי, שכן סימון תזונתי זה מתייחס לכל רכיביה של המנה (היוגורט והתוספות).

compulist1




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב