דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיהו הגבר המחוק וכיצד הוא מתנהל בתוך הזוגיות שלו? 

מאת    [ 27/07/2011 ]

מילים במאמר: 479   [ נצפה 2809 פעמים ]

מיהו הגבר המחוק וכיצד הוא מתנהל בתוך הזוגיות שלו? 

 

 

שוני זוגי

 

גבר מחוק הוא בדרך כלל גבר שחי בזוגיות שבה יש שוני משמעותי בינו לבין בת הזוג שלו. בזוגיות כזאת, השוני הזוגי גורם לכך שכדי למצוא שפה משותפת מישהו חייב לוותר על עצמו.

 

גבר מחוק הוא גבר שאינו יודע לשמור על הזהות שלו בתוך מערכות היחסים. הוא "בא לקראת" בת הזוג שלו יותר מדי, הוא הולך לקראתה רחוק מדי ותוך כדי התהליך הזה הוא מוחק את עצמו, את הזהות שלו, את מה שחשוב לו, את הדברים שמזינים אותו.

 

 

 

מי נותן את הטון

 

במערכות יחסים שבהם האישה היא זו הנותנת את הטון - הגבר לא פעם מוצא את עצמו מחוק. הזהות שלו, הצרכים שלו, הדברים שאיפיינו אותו קודם למערכת היחסים - לכל אלה אין מקום בזוגיות שמנוהלת על ידי האישה.

 

כך יוצא, שכאשר תהליך בניית הקשר מבשיל והגבר מעוצב על פי רצונותיה של האישה - דווקא אז הגבר מוצא את עצמו בשיא התסכול שלו, מחוק, רחוק מצרכיו, מנותק משורשיו ואהבותיו, כבול ומגורש מנטיותיו האינדיבידואליות ומהדברים שמזינים אותו בנפרד מאשתו.

 

 

 

מוחקים אותו או מוחק את עצמו?

 

בסופו של דבר, גבר מחוק אינו בהכרח גבר שבת הזוג שלו מחקה אותו. זהו גבר שאינו יודע לשמור על צרכיו, שאינו עירני מספיק לנטיותיו, שאינו עומד על המשמר ואינו יודע לשים גבול ברור בין מה שאפשרי ונכון לו לבין מה שאפשרי אך מוטעה, מזיק והרסני לו.

 

לגברים מחוקים יש נטייה לרצות את הנשים שלהם מתוך כוונה טובה או מתוך תקווה שזו הדרך להרמוניה ולשלום בית. למרבה האירוניה, חלק גדול מהגברים המחוקים הם גברים שעושים כמעט הכל בבית ומחוצה לו, והם נתפסים כביכול כדומיננטיים וככל יכולים, אך למעשה הם נשאבים לכל המלאכות ולכל המטלות השגרתיות כי האישה הדירה את רגליה מהם. ברבות הזמן, הם מגלים למרבה אכזבתם שהם גם ויתרו על עצמם והקריבו את עצמם מעל ומעבר לנדרש והם וגם חוטפים על הראש מהאישה, מנהלים קרבות על ניהול הבית והילדים ומאבקי שליטה קשים איתה.

 

 

 

מה עושה אותך מאושר?

 

גבר מחוק צריך לשאול את עצמו שאלה בסיסית מאוד. לא מי מחק אותי אלא מה עושה אותי מאושר? לא למה האישה אינה ככה או ככה אלא מה עליי לעשות כדי לשוב למקור ההזנה האישי שלי?

 

גבר מחוק חייב להתעורר ולהתחבר למקורות שלו מחדש. אף אחד לא יעשה את העבודה הזאת במקומו. אם יש דברים שהוא אוהב לעשות, אם יש דברים שמתאימים לאישיות שלו - עליו למצוא אותם מחדש ולהתחבר אליהם, כי רק כך הוא יוכל להיות מאושר עם עצמו ונעים לסביבתו.

 

 

וטיפ לסיום: לגבר מחוק יש 2 אפיונים ברורים - או שהוא כובש את זעמו בפנים או שהוא פשוט נרגן, פסימי, שלילי ועצבני כל הזמן. בכל מקרה, גבר מחוק אינו גבר נעים לחיות במחיצתו. הקורבן הגדול של עצמו גובה מחיר יקר ביותר בזוגיות. לכל אישה עדיף לא לעצב את הגבר שלה אלא לעמוד על כך שהוא יישאר מה שהוא, כדי שלא יחיה בתסכול, וכדי שלא יוציא את כל המרירות הזו עליה ועל הילדים.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב