דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית דפוס, מי , למה וכמה 

מאת    [ 26/07/2011 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 3408 פעמים ]

למעלה מ-30 שנה חלפו מאז המחשבים האישיים החלו להיכנס אל השוק. אז, קראו נביאי זעם והאופטימיים כאחד, על קץ עידן הדפוס. בעתיד הקרוב, כך טענו, לא יהיה עוד מקום לחומר מודפס, משרדים ינוהלו ללא ניירת ובוודאי שלא יהיה עוד צורך בבתי דפוס. קשה להגיד כי השינויים אותם הכניסו המחשבים לחיינו הם פחות מאשר מהפכה. יכולות המחשוב ומהירות התפתחותן הן בגדר פלא במובנים של טכנולוגיה. ובכל זאת, דווקא נבואה זו בדבר הדפוס לא התגשמה.

למעשה, אם ניתן לומר משהו לגבי בתי דפוס, הוא שהם יודעים כיום הצלחה ושגשוג רבים יותר מאי פעם. כיצד מסבירים זאת? ובכן, יש הרבה תשובות, ובוודאי בכל אחת מהן יש לפחות קמצוץ קטן מן האמת. אבל המסקנה הבלתי נמנעת היא כי אנשים שחזו כי בית דפוס יהיה לא יותר מזיכרון נשכח, תוך שנים ספורות מהשקת המחשב האישי אל השוק, פספס משהו מאוד חשוב לגבי הטבע האנושי: הוא אנושי. מה זאת אומרת? זאת אומרת שישנם משתנים מתערבים שלא את כולם ניתן לחזות, ולא את כולם צריך לחזות.

                                                        

כך, למשל, לאחר המצאת הטלפון, לא הייתה עוד סיבה לשלוח לאנשים מכתבים, ובכל זאת, שרדו המכתבים עוד זמן רב לאחר מכן. לאחר המצאת המייל, לא נותרה עוד סיבה לשלוח לאנשים הזמנות לאירועים, או גלויות ברכה. ובכל זאת, אנו עדיין אוהבים לשלוח מוצרי דפוס אלה ליקירינו. הדבר נוגע יותר לאופיינו האנושי, כבני אדם, מאשר לאופייה של הטכנולוגיה. בעוד האחרונה משתנה תדיר, הרי שהאופי האנושי נותר, פחות או יותר, כפי שהיה מאז ומתמיד. לא משנה כמה מושקע יהיה דואר אלקטרוני, עדיין נעדיף לקבל מעטפות מוחשיות ולהחזיק בידינו ספר אמתי.

סיבה נוספת לכך שבתי דפוס עדיין איתנו, חזקים מתמיד, ומציעים שירותי דפוס רבים ומגוונים יותר מאי פעם, דווקא כן קשורה לטכנולוגיה ולשירותים אותם היא מאפשרת. כך, למשל, כיום, אם זקוק אדם לשירותיו של בית דפוס, הוא אפילו לא צריך לצאת את פתח ביתו על מנת ליהנות מכל שירות לו הוא זקוק. באמצעות דפוס דיגיטלי והאינטרנט, יכולים בתי דפוס לבצע עבודות עבור לקוחותיהם, וזאת מבלי לפגוש אותם כלל פנים מול פנים.

בית דפוס, כיום, הוא מרכז תקשורת לכל דבר ועניין, כאשר לקוחותיו יכולים לעצב עבור עצמם את המוצרים הדרושים להם, לפי דרישותיהם, צורכיהם וטעמם האישי. את המוצרים המעוצבים שולחים אל בית הדפוס, וזה מבצע עבודות כגון הדפסה וכריכה, במהירות ובאיכות חסרת תקדים. לבסוף, נשלחים המוצרים המוגמרים אל הלקוח... וזהו בעצם. 

לסיכום

קשה לדעת כיצד ייראה בית הדפוס של העתיד. ודאי לו היו אנשי העבר רואים כיצד נראה בית דפוס כיום, לא היו יודעים כיצד להתמודד עמו או לעכל את כל מה שהם רואים. מה שכן, סביר להניח שההתפתחויות יוסיפו להיות מרשימות ומרתקות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב