דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סריקת תמונות - איך עושים את זה? 

מאת    [ 26/07/2011 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 4580 פעמים ]

בשעה טובה החלטתם לסרוק את עשרות אלבומי התמונות והשקיות הרבות עם תמונות בנות עשרות שנים. איך עושים את זה? יש שתי אופציות: לסרוק לבד או להיעזר בשירותי סריקת תמונות של חברה מקצועית.

אם החלטתם לסרוק את התמונות בעצמכם, רכשו סורק תמונות איכותי והתחילו לסרוק. מבחינה טכנולוגית תהליך הסריקה הוא העברת המידע החזותי המצוי על התמונה לקובץ דיגיטלי הניתן למניפולציות (עריכה, הדפסה, שליחה וכו').

סורק תמונות מכיל מנורה המאירה על התמונה. האור המוחזר מהתמונה נקלט ב CCD  (Charge Coupled Device - חיישן אלקטרואופטי המותקן על פס החיישנים הסורק את התמונה). המידע הנאגר בחיישנים מועבר אל המחשב, נשמר כקובץ וניתן להצגה על המסך.

כדי לבחור סורק מתאים חשוב שתשאל עצמך מה הינך מתכנן לעשות עם הקובץ שתקבל במהלך הסריקה. האם אתה רוצה להדפיס אותו על בד קנבס גדול? האם אתה רוצה לשבץ אותו בקובץ וורד? האם אתה רוצה להעלות אותו לאתר האינטרנט שלך? האם אתה רוצה לשלוח אותו לחבר?

לכל ייעוד חשוב לקבוע את ההגדרות הנכונות ולהשתמש בסורק המתאים. סריקת תמונות באיכות גבוהה נמשכת זמן ארוך יותר מסריקה באיכות נמוכה.

לשימוש פשוט ולא מקצועי ניתן להשתמש בסורק מסמכים רגיל ואפילו אין צורך בסורק מיוחד לתמונות. אם התמונות מיועדות לשימוש ממוחשב סטנדרטי, ניתן לבחור סורק מסמכים פשוט שמחירו כמה מאות שקלים.

אם התמונה מיועדת להפקת דפוס מתקדמת, הדפסה על קנבס, הדפסת פוסטר גדול וכדומה,  כדאי לרכוש סורק מקצועי ואיכותי. כמובן שלצורך סריקת כמות קטנה של תמונות אין צורך להשקיע כסף רב ורק אם מדובר בסריקה של מאות או אלפי תמונות כדאי לקנות סורק תמונות מקצועי.

קיימים סורקים מיוחדים לסריקת תמונות וסורקים ייעודיים לסריקת נגטיבים. סריקה כזו חשוב לעשות באיכות גבוהה (סריקה ברזולוציה גבוהה לקבלת חדות ואיכות שבאה לידי ביטוי בקובץ).

סריקת נגטיבים ניתנת לביצוע הן בסורקים מקצועיים והן בסורקים לחובבים (הוספת מתקן מיוחד למטרה הזו), אלא שלמשתמש הלא מקצועי יהיה קשה לקבל תוצאות איכותיות, ולכן לעיתים משתלם לסרוק נגטיבים בחברה מקצועית ולא לעשות זאת לבד.

אם רוצים לבצע סריקת שקופיות באופן עצמאי, כדאי להצטייד בסורק שקופיות ייעודי ובתוכנה גרפית לתיקון איכות הקבצים המתקבלים בתהליך הסריקה. ניתן לבחור סורק המותאם לסריקת תמונות וסריקת שקופיות באיכות סבירה. סורקי שקופיות עולים החל ממאות שקלים ועד אלפי שקלים לסורקים מקצועיים. 

 

 

דוקיומנטס - ניהול מסמכים, סריקת מסמכים, שירותי סריקה, ארכיון דיגיטלי,  http://www.documents.co.il טל: 054-5880060 href="mailto:info@documents.co.ilinfo@documents.co.il">">info@documents.co.il
 

"מסמכים" - אתר אינפורמטיבי לניהול מסמכים, סריקת מסמכים, ארכיון דיגיטלי, סריקת מסמכים. www.mismachim.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב