דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הגוף המושלם שלך 

מאת    [ 21/07/2011 ]

מילים במאמר: 596   [ נצפה 2690 פעמים ]

כשאני חושבת על שטיפת המוח ההמונית והעקבית שאנחנו חוות בראותנו את דימויי הגוף הנשיים במסכי התקשורת: גופים ללא פגם, אולטרה- סקסיים, באינטרנט, טלוויזיה, קולנוע... אני מבינה שזהו רעיון "הגוף המושלם" . זוהי בסך הכל תפיסה, רעיון. אך לרעיון יש כוח עצום לנווט את ההתנהגות האנושית- ברגע שנתפס לך רעיון במוח. אם הגוף שלי הוא הנהר וניתן להסתכל עליו משני עבריו:

אפשר אולי לזהות בדימוי זה שאיפה לבריאות מיטבית, חיוניות וחושניות בשיאם, ארחיק לכת אפילו- עד לשמחה קיומית, שהתמונות הקיטשיות ביותר מנסות לסמל. או , כאשליה בלתי אפשרית של יופי שרודפים אחריו כל הזמן וכך הוא נשאר תמיד- בלתי מושג. ערך המושלמות מייצג היום את המצב הנורמלי, כי אנחנו מוקפים בו כל הזמן ואם אני לא מושלמת- אז אני חריגה. בקלות ניתן להחליק למצב של חוסר הערכה עצמית ובניית דימוי גוף בנוסח: "מה זה משנה כבר, בלאו הכי לעולם אני לא אצליח להראות ולהרגיש ככה, למה אפילו לנסות לטפח את הגוף הזה?"

בצד הזה של הנהר חווים מעגל שלילי של הרס עצמי, התבוססות ברגשות קשים, שדרך המילוט מהם היא ניתוק והתרחקות נוספת מהגוף אל עבר התמכרויות לכמויות אוכל, סוכר, הרבה יין, חפיסות שוקולד, סיגריות...- ולו רק לרגע, נמלטים מהתחושה הבלתי נסבלת הזו.

אני רוצה להסתכל על הדברים מהעבר השני ולהפסיק את הייאוש והמלכוד הזה. הגשר שעליו אני מבססת את המעבר הזה- הוא אהבה לגוף. הגשר הזה מוביל אותי אל עבר הנהר שבו קיימים:

טיפול בעצמנו, הזנת אמיתית ומרוממת של הגופנפש, אהבה עצמית הוליסטית- קיומית, שכל כך נחוצה לבריאותנו.

זהו הגשר להפסקת הכאב ולהשקטת הקולות של האשמה, הבושה, ההשוואה המוחצת לדימויי גוף מושלמים ומרוטשים היטב שאנחנו רואים עשרות פעמים ביום. האהבה היא כוח שמאפיל על כל המחשבות האפלות בתוכנו.

תני לגופך אהבה.   הוא המקדש שלך.

יש שמחה גדולה הרבה יותר מגוף מושלם, שאין אותו לאף אחת מהדוגמניות, שגם הן, בדיוק כמו כל אישה בימינו, פוחדות שהן לא יפות מספיק, שהבטן שלהן גדולה מדיי, ומבועתות מהאפשרות שהן לא זכאיות להיות אהובות, וחוות חוסר ביטחון וכאב מיותר של ניתוק מהגוף שהם מנת חלקן של נשים בעולמנו הפוטושופי. העניין הוא לא רק לברוח מהתמונות האלו- אלא להתחיל ליהנות ממש מהמשחק שבו משקיטים את הרעש של הספקות השליליים שאנחנו מחזיקים לגבי עצמנו.  

מניסיוני האישי ומהקשבה לנשים רבות שמצאו את הדרך לרזות ולא לחזור אחורה, הדרך היחידה לעשות זאת לא יכולה לבוא בכוח, בלחץ, בכפייה. זה תמיד בא ממקום של אהבה עצמית.

פגשתי את קריסטינה בר סלע, מנהלת מרכז "הונה ישראל" הוואי לראיון בדיוק בנושא זה. קריסטינה היא  מנחה ומדריכה להעצמה ולאימון עצמי ליצירת מציאות בשיטת הונה  שיטה היעילה והעתיקה בעולם ליצירת מציאות ולהעצמה-  המבוססת על הסודות של אנשי הידע מהוואי שנקראו קהונות.

צפייה בראיון זה הוא כמו ללכת על הגשר אל העבר השני. קריסטינה מעניקה בו פרספקטיבה מעצימה וכלים לבניית דימוי גוף משופר, שכל כך חשובים לתהליכי שינוי כמו הרזיה. אם את איתי במסע הזה,אני מקווה שהרחבת את ההשקפה שלך על מה זה הרזיה- וכבר מזמן איננו מחפשים פתרונות רק דרך  מה שאוכלים ואיך שמתעמלים. הרזיה היא אחד השינויים המעצימים ביותר שאישה יכולה לחוות- מקופלים בתוכה גילויים מרגשים של גוף חדש, אנרגיה גבוהה וגישה שונה ומרגשת בתכלית לאוכל, תנועה ותפיסת מציאות.   
היום קריסטינה מתמחה בלהוביל נשים להגשים את המשאלה הכל כך חשובה - מציאת זוגיות מוצלחת.  אבל קודם כל, לפני הכל, מתחילים בזוגיות טובה עם הגוף שלנו.

את מוזמנת להרחיב וללמוד עוד על ידי צפייה בראיון בערוץ היוטיוב של אשת חיל, ודרך עמוד הפייסבוק "אשת חיל לרזות מתוך עוצמה", להיות שותפה לקבוצת נשים שהולכת וגדלה, במסע משותף של ללמוד ולאהוב מחדש את הגוף המושלם שניתן לנו.

 

 

 

אודות המחברת: ליה שניידר לוי , מנהלת אשת חיל- לרזות מתוך עוצמה. מאמנת כושר ותזונה, באופן פרטני ובקבוצות. מדריכה מוסמכת לפילטיס, מחול אירובי, חדר כושר.   ותק של של 13 שנות הדרכה. מוסמכת Coaching בהתמחות תזונה, ירידה במשקל ואורח חיים בריא. לקבלת המדריך המקוצר להרזיה בשיטת לרזות מתוך עוצמה:  www.coachlia.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב