דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להתחיל תפקיד ניהולי ברגל ימין 

מאת    [ 10/10/2005 ]

מילים במאמר: 517   [ נצפה 7557 פעמים ]

גם אם אתה כבר מנהל ותיק, או אם מעולם לא היית אחראי על אנשים, כדאי להתעדכן מעט על הגישות החדשות של ניהול אנשים: גישות אלו מדגישות כיום כי המשאב האנושי הוא המשאב החשוב ביותר העומד לרשותך בארגון - ללא קשר לתחום הניהולי שלך. גם אם מעולם לא החשבת את המרכזיות של הקשר עם אנשים, תפקיד ניהולי מחייב אותך להקשיב לאנשים, לאמן אותם, ולהפוך אותם לשותפים בכל תהליך ארגוני.

הנה מספר דרכים בהן ניתן להתחיל "ברגל ימין" כל תפקיד חדש, באמצעות השימוש הנכון במשאב האנושי :

הזדמנות לצמיחה: הסתכל על התפקיד החדש כעל הזדמנות לפתוח דלת חדשה, לצמוח ולהתפתח. התבונן באפשרויות הלמידה שמעניק לך תפקיד זה. איזה מיומנויות חדשות ניתן לרכוש בו? מה אפשר ללמוד מן האנשים? את מי תוכל להפוך לבני בריתך? תן לעצמך הזדמנות ללמוד כמה שיותר ולהגדיל את המשאבים שלך: הגישה המצ'ואיסטית של "אני יודע הכל, ואני אומר לכם איך לעשות" כבר איננה רלוונטית בעולם המורכב והכאוטי של שנות האלפיים. הגדר את תפקידך כמרכז של איסוף מידע מאחרים, ושיתוף הסביבה בקבלת החלטות.

הכר את האנשים: גם אם התפקיד החדש הוא באותה יחידה בה עבדת, ללא ספק, תזדקק להכיר אנשים חדשים איתם תעבוד, או לפחות להכיר אותם מן הצד האחר - זה שעוד לא היכרת בתפקידך הקודם. אל תצטמצם בפעילות המקצועית שלהם. שים לב במיוחד למערכת הערכים של כל אחד, לתפיסה המוסרית שלו, לדפוסי התנהגות ותקשורת. מהם "אזורי הנוחות" של כל אחד מעובדיך החדשים? השתדל במיוחד לא להצמיד להם תוויות, ולא להיצמד למה שאתה כבר יודע עליהם מקודם. אם תפתח רגישות מוגברת למרכיבים הסמויים של ההתנהגות, החשיבה והתפיסות של עובדיך, תזדמן לפנייך הזדמנות פז ליצור צוות מנצח.

הרפה מן הדעות הקדומות: נסה להיות פתוח וחסר-פניות בקשר לקביעותיך לגבי האנשים איתם תעבוד. אנשי מכירות מסוגלים גם להיות מנהלים טובים. אנשים הבאים מארגון ציבורי מסוגלים ללמוד את המנטליות של שוק כלכלי. אל תקנה את כל החבילה של דעות קדומות לגבי נשים, גברים, מבוגרים או צעירים. כל אדם הוא אחד ויחיד בפני עצמו. תן להם צ'אנס להפתיע אותך.

היזהר מרכילויות: בימים הראשונים בתפקידך החדש, יגיעו אלייך מסרים מסוגים שונים. חלקם מאנשים שיש להם אינטרס מיוחד שתדע מה שהם מעונינים שתדע. אל תאמין באופן עיוור לכל מה שמספרים לך - שמור על גישה אובייקטיבית. היה מודע לפוליטיקה הארגונית ולסדר היום הסמוי של אנשים. נסה לבסס את דעותיך על פרוייקטים ועל אנשים - על המציאות כפי שתגלה אותה בהמשך. היזהר גם מאנשים הגוררים אותך לרכל על אחרים. לשון מתגלגלת עלולה להביא עליך צרות מן ההנהלה ומן העובדים כאחת.

העבר מסר ברור: אם נבחרת לנהל צוות או להוביל קבוצה חדשה, נסח מסר חזוני ברור וסוחף לגבי מטרותיך ומטרות הקבוצה שלך. שדר את המסר בדרכים ציוריות: ספר להם סיפור, או צייר להם דימויים מלהיבים, שיירתמו אותם למטרותיך. השקע כבר בשלב הראשון ביצירת מוטיבציה והתלהבות מן המסרים שלך. הניהול באמצעות רגשות הוא הכלי העוצמתי ביותר הקיים היום כדי להניע אנשים ולגרום להם לתרום יותר לארגון.

הקשב לאנשים: טפח את כישורי ההאזנה שלך. לעובדיך החדשים יש מה לתרום לך, בעיקר משום ?הם היו פה לפניך. הקשב להם, שאל שאלות. התגבר על הדחף לנאום או להרצות להם, ובמקום זה - הקשב. נסה להבין וללמוד מהם. אנשים יהיו מוכנים לשתף פעולה בקלות רבה יותר כאשר הם משוכנעים שאתה מעוניין להקשיב ומחשיב את דעתם.


ד"ר מירה חניק היא יועצת ארגונית המתמחה בפיתוח מנהיגות. סיפרה "טיפוס נשי ? נשות קריירה ישראליות מספרות על דרכן להצלחה" יצא בהוצאת "מטר". מנהלת את אתר האינטרנט "הדרך למעלה"
http://www.haderech.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב