דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המבוא השלם לפרטיות בפייסבוק - חלק שלישי 

מאת    [ 17/07/2011 ]

מילים במאמר: 745   [ נצפה 2164 פעמים ]

אפליקציות ומשחקים און-ליין ברשת הפייסבוק הם נושאים חמים. אבל גם כאן קיימת סוגיית הפרטיות. כשאתה מתקין אפליקציה אתה למעשה נותן לה גישה לפרטים שונים בחשבון שלך, דבר זה משתנה מאפליקציה לאפליקציה אבל כמעט תמיד כולל דברים כמו גישה לרשימת החברים שלך, גישה לתמונת הפרופיל שלך ועוד. (לצפייה במדריך עם צילומי מסך, לחץ כאן)

 

בעוד שקיימות המון אפליקציות לגיטימיות לחלוטין בפייסבוק, אנחנו הרבה פעמים שומעים על אפליקציות מזויפות. המפורסמת בהן היא האפליקציה שמבטיחה לכל משתמש את התשובה לשאלה הנצחית. לא, לא מדובר בשאלה 'האם יש חיים לאחר המוות?' אלא בשאלה הרבה יותר מהותית 'מי צפה בפרופיל שלי?' המטרות שלשמן נוצרו האפליקציות המזויפות הן שונות ומגוונות - החל מגניבת פרטים של אנשי קשר כדי להפיץ ספאם ועד גניבת זהות שמשרתת את מפתח האפליקציה בצורות שונות. החדשות הטובות הן שהגדרות הפרטיות של פייסבוק מאפשרות לגולש לקבוע איזה מידע הוא יחלוק עם מפתחי האפליקציה ומה יישאר חסוי.

 

כדי לערוך את הגדרות הפרטיות לחצו על Account > Privacy Settings דבר זה יוביל אתכם לעמוד הבא (ראו תמונה מס' 1 במדריך עם צילומי המסך)

 

לחיצה על Edit your settings תחת Apps and websites מצד שמאל למטה תיקח אתכם לעמוד הבא: (ראו תמונה מס' 2 במדריך עם צילומי המסך)

 

השורה הראשונה נקראת Apps you use ולחיצה על Edit Settings בשורה זו תפתח לכם רשימה של כל האפליקציות שבהן אתם משתמשים. אל תופתעו אם גילתם שם אפליקציות שלא ידעתם שאתם משתמשים בהן, לפעמים אנחנו לוחצים על לינק כלשהו שמישהו שלח לנו ומתקינים אפליקציה בלי לשים לב.

מול השם של האפליקציה שוב נוכל לראות את אופציית ה Edit Settings ולידה איקס קטן. לחיצה על האיקס תסיר את האפליקציה ולחיצה על Edit Settings תפתח לכם רשימה של ההרשאות שהענקתם לאפליקציה כשהתקנתם אותה. את חלק מההרשאות האלה ניתן לבטל על ידי לחיצה על  Removeמול ההרשאה, אך מול רוב ההרשאות כתוב Required מה שאומר שלא ניתן לערוך או לבטל אותן. (ראו תמונה מס' 3במדריך עם צילומי המסך) 

עכשיו מה קורה עם אפליקציות שהחברים שלכם מתקינים? כפי שהזכרנו קודם, לאפליקציות שאתם מתקינים יש גישה גם למידע של החברים שלכם. דבר זה פועל כמובן גם בכיוון ההפוך - לאפליקציות שהחברים שלכם מתקינים יש גישה למידע האישי שלכם. גם במקרה הזה ניתן לערוך את ההגדרות של איזה מידע תקבל האפליקציה שהותקנה על ידי החברים. השורה השנייה בעמוד הגדרת הפרטיות באפליקציות נקראת Info accessible through your friends  (ראה תמונה מס' 2). לחיצה על Edit Settings תפתח לכם את החלון הבא: (ראו תמונה מס' 4 במדריך עם צילומי המסך)

 

פה אתם יכולים לבחור אילו פרטים יהיו זמינים לאפליקציות שחברים התקינו. כמובן שההמלצה שלנו היא מלכתחילה לא להעלות מידע שאפשר יהיה לעשות בו שימוש לרעה, אבל ליתר בטחון אולי תרצו לדוגמא למנוע גישה לתמונות או לסרטונים שלכם. זכרו שאתם לא תמיד יודעים מי עומד מאחורי האפליקציה או מי פיתח אותה ומה היו כוונותיו.

 

האופציה הבאה בעמוד הגדרת הפרטיות באפליקציות היא אפשרות לערוך מי יראה את הפעילות שלכם בתחום האפליקציות והמשחקים, האופציות הקיימות הן האופציות הרגילות של פייסבוק - כולם, חברים של חברים, חברים בלבד ומותאם אישית. מתחת לזה ישנו פיצ'ר שנקרא Instant Personalization - מדובר בשיתוף של תכנים מאתרים שונים באמצעות פרופיל הפייסבוק. לחיצה על Edit Setting בשורה זו תוביל אתכם לעמוד בו אתם יכולים לצפות בסרטון המסביר על הפיצ'ר הזה וצ'ק-בוקס בו אתם יכולים לבחור אם לאפשר או לנטרל את האופציה הזו. השורה האחרונה בדף זה נקראת Public Search. האופציה הזו מאפשרת לאנשים שמחפשים אתכם למצוא אתכם דרך מנועי החיפוש. אם תלחצו על Edit Settings תוכלו לבחור אם לאפשר או לנטרל את האופציה וגם לקבל תצוגה מקדימה של איך נראה הפרופיל שלכם למי שמצא אתכם דרך מנועי החיפוש.

 

בחלק הבא של המדריך נלמד על הגדרות אבטחה ופרטיות בפיצ'ר החדש של פייסבוק - שיחות וידאו באמצעות סקייפ.

גלעד אלשרפי הוא דובר חברת קומסקיור, נציגת ESET בישראל, מזה 3 שנים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב