דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פוליטיקה ושוק ההון לא הולכים ביחד 

מאת    [ 17/07/2011 ]

מילים במאמר: 756   [ נצפה 2262 פעמים ]

עד למשבר בשנות ה- 30 במאה ה- 20, וול סטריט עשתה מה שהיא רוצה. אחרי המשבר חוקים נוצרו והממשל החליט לשלוט בוול סטריט בכל מחיר למרות הפגיעה ברווחיות הבנקים ובתי השקעות. בימים אלו קורה אירוע היסטורי שבו נאלצים האמריקאים לעלות את תקרת החוב אחרת ארה"ב לא תוכל לשלם את התחייבויותיה, אירוע שיכול למוטט את כל השווקים.

באירוע שכזה, הפוליטיקה משחקת, הרפובליקנים יכולים לסחוט את הנשיא והנשיא יכול רק לאיים.

המשחק הוא מי ימצמץ ראשון, בינתיים כולם מסכימים לא להסכים, מה חדש? האופי של בני האדם תמיד היה וכנראה ישאר דפוק. בינתיים וול סטריט תנהג כמנהגה – אין הסדר – מפילים את שוק המניות ורק אז הפוליטיקאים יעשו משהו. זוכרים את ההחלטות המהירות בשנת 2008? החלטות היסטוריות סוכמו בשעות, בימים, כי השוק דימם. עכשיו השוק בגבוה של שנתיים, אין לחץ. חכו ותראו.

 ניתוח מאקרו כלכלה

הכלכלה האמריקאית מדשדשת בין צמיחה להאטה כלכלית. חלק מהנתונים טובים וחלק לא. זאת הסיבה ששוק המניות מדשדש בעצבנות לשני הכיוונים. ביום שישי אחרון פורסם מדד המחירים – CPI והיה מתחת לצפי, אבל הנתון המעניים הוא ה- core cpi  שהיה מעל הצפי. הנתון דיי מדאיג במצב הנוכחי מכוון שאם האינפלציה תתחיל לעלות אז אנחנו לקראת בעיה נוספת.

סה"כ הנתונים מעורבים ואין נתונים המצבעים על צמיחה מואצת או תחילת מיתון ורק לקראת סוף החודש עם נתון GDP נבין את מצב הכלכלה האמיתי.

לכן לא הייתי לוקח החלטות אמיצות על סמך נתוני המאקרו וממתין עד לנתון GDP.

 ניתוח שוק המניות

שוק המניות כמו עלה ברוח, פעם יורד בגלל חובות באירופה, פעם עולה בגלל הנפקות אג"ח ויורד עוד פעם בגלל נתוני מאקרו ונראה שזה עדיין לא הסתיים. שוק המניות נמצא בנקודה של להיות או לחדול. בשבוע האחרון המדדים נבלמו בממוצעים ומכאן יכול להתפתח גל עולה או יורד באותה המידה.

האירועים באירופה מהותיים ומשפיעים על החוזים עד לצהריים, נתוני המאקרו אמריקאים מזזים את החוזים שוב ומעצימים את המגמה או הופכים אותה באלימות ובשעות המסחר בארה"ב שוב המדדים זזים בהתאם לשמועות. ההמלצה שלי היא פשוט לא לבצע פעולות ולבטל סטופים עד לכיוון ברור.

מבחינה טכנית, המדדים חיוביים, מכוון שהשוק תנודתי, המגמה החיובית, תוך יום, יומיים משתנה, לכן מומלץ לעקוב יותר, לשים דגש לשערי סגירה ולא לפעול על סמך התנודה לאורך המסחר.

מניתוח מדד  SPX נמצא שהמדד חיובי, מתחת ל- 1300 נקודות המדד צפוי לחזור ל- 1250 נקודות.

מעל 1320 המדד צפוי להמשיך לעלות לשיא של שנתיים 1370 נקודות ומעליו 1550 נקודות, שיא כל הזמנים. מדד הנאסדק 100 – NDX, חיובי מאוד,  מתחת ל- 2320 צפי לירידות, יעדים למדד 2417 נקודות שיא של עשור ומעליו 2750 נקודות.

 ניתוח שוק האג"ח

שוק האג"ח האמריקאי מאוד חיובי, כספים עברו במהירות מאירופה לארה"ב בגלל המשבר ביוון ובאיטליה והמחיר עלה לשיא של שנה ונבלם בו. התשואה הארוכה עומדת על 4.24% לשנה והקצרה ממשיכה להסחר סביב ה- 0%. שוק האג"ח הוא מפלט מפני המשבר באירופה אך איום על דירוג האג"ח האמריקאי בסכנה וגם תקרת החוב תשפיעה על המחיר אך נצטרך לראות את הדינמיקה בשוק המניות בשביל להבין לאן שוק האג"ח יזוז. בתרחיש החיובי, שוק האג"ח יחזור לרדת.

 ניתוח שוק החוזים עתידיים

מדד ה- VIX מדשדש סביב 20 נקודות אחרי שפל ב- 16 נקודות. המדד מדשדש בתחום זה כבר כמעט שנה ולא מצביע על כיוון מסויים. אולם סטיית תקן גלומה של 20% היא דיי גבוהה ומצביעה על שוק מניות עצבני.הפקיעה הסתיימה בשישי האחרון והיחס P/C interest  מצביע לטובת הפוטים עם יחס של מעל 2. הצפי הוא לתנודה חודשית של 4.2% לחודש אוגוסט.

 ניתוח שוק המט"ח והסחורות

שוק הסחורות ממשיך לגעוש אחרי שהנפט היה ב- 90, קפץ ל- 98 ונבלם בממוצע 50. היורו שבר את 1.4 יורו דולר וחזר למעלה. הזהב בשיא כל הזמנים, הכסף עלה בשבוע יותר מ- 10%. לא משעמם לרגע. שוק הסחורות מתחיל להיות הרבה יותר רלוונטי במיוחד המתכות בזכות העליה באינפלציה. אחד התרחישים לעליה חדה במחירי המתכות הוא מצב של אינפלציה ללא העלאות ריבית כתוצאה מהאטה כלכלית או מיתון. הזהב צריך להיות בכל תיק השקעות ואולי גם הכסף ובמיוחד אחרי נתון אינפלציה האחרון. הנפט זז יחד עם שוק המניות ומחזק את העליות ומעצים את הירידות. מעל 98.5$ בנפט, ניתן ליצור חשיפה, שילוב של המשך עליות בשוק המניות, תתכן עסקה מאוד טובה.

 סיכום

אירועים היסטורים עומדים לפנינו והיכולת שלנו לחזות את העתיד נמוכה. עדיין צריך לנתח את השווקים ולפעול בצורה זהירה וחכמה מבלי לקחת סיכונים גבוהים.

משקיעים אשר מחזיקים מניות בתיק ולא ישנים בשקט ועדיין לא רוצים למכור סחורה טובה, ניתן להגן ע"י אופציות על תיק המניות, כל אופציה מכר (PUT)  שקולה ל- 120 אלף שקל במניות.

משקיעים שלא מעוניינים בביטוח, צריכים לנהל את התיק לפי המגמה הכללית בשוק המניות ולמכור אם צריך.

MR TradeSafe! סוחר. מאמן ומרצה במכללת cashflow. בעלים של חברת תוצאות לימודים פיננסים בע"מ הפועלת בתחום המסחר והשקעה בנ"ע ולימודי שוק ההון. מאות הצטרפו, הצטרף/י בחינם ללא פרסומות לקבלת מידע מקצועי על שוק ההון העולמי: לינק:  http://eyalcarmi.com/ הדרכות בחינם באינטרנט בלינק: http://mrtradesafe.com/eyal/lcp1/  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב