דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למדו כיצד נקבע מחיר הקידום לאתרכם 

מאת    [ 16/07/2011 ]

מילים במאמר: 818   [ נצפה 3013 פעמים ]

לא בכדי קידום אתרים אורגני ופרסום בגוגל הם התחומים החמים ביותר היום בעולם האינטרנט.
שניהם מספקים את הצורך של בעלי עסקים רבים. דהיינו, הצורך לחשוף את האתר שבבעלותם לקהל רלוונטי המחפש שירותים ומוצרים רלוונטיים ובזמן אמת.
כבעלי עסקים, אתם ודאי מכירים בחשיבות של החשיפה בגוגל. בשל העובדה הזאת, רבים הם הפניות לנותני שירותים בתחום. מקדמי האתרים, יעשו, פעמים רבות, ככול שביכולתם על מנת שהאתר שבניתם ימוקם במקומות הראשונים במנועי החיפוש. הכוונה היא למיקומים האורגניים (הטבעיים) אותם אתם מקבלים במרכז התוצאות (בשונה מפרסום מודעות של גוגל בצד).

הידעתם?

יחד עם התחרות גדל גם הסיכון. ישנם רק מקומות ראשונים בודדים עליהם "מתחרים" עסקים רבים. יוצא מכך שבודדים מצליחים אולם רבים נכשלים. על כן, באי ידיעת משאבי המתחרים, החוכמה הגדולה היא למצוא נישות ריווחיות מספיק, או לבדל את עצמנו כך שהתחרות עבורנו לא תהיה גבוהה.

ישנם גם אלטרנטיבות אחרות כמו אלטרנטיבת הפרסום בגוגל. נציגי גוגל רומזים, כי בעלי אתרים אשר לא נכונים להשקיע, אין להם מה לחפש ממש בתוצאות האורגניות.
נכון אומנם שקידום אתרים אינו זול, גם לא פרסום בגוגל אדוורדס (המודעות שמעל ובצד תוצאות החיפוש) אך שימו לב:
מבחני תועלות הפרסום במדיות השונות מראים כי כאשר אלו נעשים באופן מקצועי, הם, בהחלט, בין השיטות בהם ההחזר על ההשקעה הוא הגבוה ביותר.

הבחירה בין השיטות תלויה בהעדפות שלכם ובמידת יכולתכם לקבל סיכון. האם תרצו תמורה מיידית בעבור תשלום על כל קליק או שאתם מעדיפים להשקיע ולקבל תמורה גבוהה לאחר פרק זמן, ולאורך זמן. במידה ואתם מעדיפים תמורה מיידית, פרסום בגוגל וברשת המדיה מתאימה לכם יותר היות אלו, כבר בתחילה עשויים להראות תשואה מסוימת. לעומת זאת, בקידום נכון המבוצע בצורה נכונה, תראו גידול בכניסות, כבר לאחר מספר חודשים בהם תשקיעו את המשאבים הראויים. לא כך הדבר בחשיפה החד פעמית שיש לקמפיין גוגל אדוורדס- שם, ברגע שתפסיקו את הפרסום או ברגע שיגמר התקציב, המודעות שלכם יפסיקו להופיע מייד..

אז מהם הפרמטרים הקובעים את מחיר הקידום?

 ·        ישנם מספר גורמים שבהם יש להתחשב ובהם גיל האתר, כמות אתרים הרלוונטיים המקשרים אליו (באמצעות קישורים רלוונטיים). כמו כן, חשובה התשובה לשאלה: האם אותו אתר קודם בעבר והאם הדבר נעשה בדרכים הנכונות. קידום בדרכים שאינן אתיות או קידום באמצעות קישורים שאינם רלוונטיים עשוי להיות בעייתי, באסטרטגיה ארוכת טווח.

·        ביטויים לקידום - לכל מילות המפתח בהם רוצה העסק להופיע ישנה מידת תחרות נתונה ומידת תחרות "עתידית" אשר אינה ידועה.

במקרים בהם התחרות גבוהה והפערים בין רצוי לקיים גדולים, ידרשו שעות רבות מידי חודש. לעומת זאת יש תחומים שבהם התחרות אינה גבוהה ולהאתר קיימת היכולת להתקדם, בקלות יחסית, למיקומים ריאליים. מחירי קידום אתרים תלויים, אם כן, ברמת התחרות של כל מילה ולפיכך במספר שעות העבודה הרצויות על מנת  לקדם את האתר. 

·       כאמור, עלות קידום האתר נקבעת, לרוב, על בסיס דגימת מילות המפתח אותן רוצה בעל העסק לקדם. זאת, לצערי, דבר אשר מכתיב השוק. בפועל בעל האתר צריך להתעניין בדבר אחד בלבד - גידול הכניסות היחודיות לאתר מצד מבקרים חדשים ומבקרים חוזרים. גידול כזה אשר ישיג גם גידול ב"המרות", כלומר, פניות או רכישות במסגרת האתר. 

·        אתרים נוחים לקידום לעומת אחרים שלא- מקדמים רבים יטענו, ובצדק, כי קשה עד בלתי אפשרי כמעט לקדם אתרי פלאש. מנועי החיפוש אינם מצליחים ממש לקרוא ולהבין את התוכן באתרי הפלאש, ועל כן, מחירי הקידום של אתרי פלאש גבוהים יותר מלכתחילה. גם הנחיות גוגל לבוני אתרים מציינים  זאת ומבקשים להמעיט בפלאש. זוהי, כמובן, דוגמת קיצון. בפועל ישנם דרישות רבות, אשר ככל שהאתר מקיים אותם, הוא מותאם יותר לקידום וככל שלא- נדרשים שינויים רבים יותר, על מנת להביא את האתר למקום בו יהנה מיתרון ראשוני על פני מתחריו.

·        מרבית חברות קידום האתרים עומדות על כך שהלקוח יחתום מולם על חוזה בן שנה או חצי שנה לכל פחות. אם שאלתם את עצמכם מדוע הן עושות זאת, להלן התשובה:  אין חברה כיום, בתחום הקידום המקצועי, אשר מעוניינת כי לקוח יקבל מספר תועלות ויעבור מייד לחברה מתחרה. זו עשויה להיות פרצה ללקוח המחפש ליהנות מיתרונות מהירים ולהמשיך הלאה. מתברר, אגב, שדבר זה פועל, גם לטובת הלקוח. מעבר בין חברות קידום עשוי להוביל את הלקוח גם בין חברות אשר אינן פועלות באופן אתי. מומלץ לקרוא ולהפנים את הנחיות גוגל לבחירת הספק.

לקוחות פוטנציאליים? חשוב שתדעו!

קל להתפתות למחירים זולים ול"הבטחת תוצאות" בסגנון לא קידמתי לא שילמת. בפועל, קידום אתרים נכון הוא תהליך איטי יחסית ומדורג אשר מניב תוצאות רק לאחר מספר חודשי עבודה מאומצים. גם כשהגעתם למקומות הראשונים הגוגל ובמיוחד אז, על חברת קידום האתרים מוטלת משימה קשה. להמשיך ולתחזק את האתר ברמת האופטימיזציה, להשיג שיתופי פעולה מועילים במטרה לשמור על החשיפה המקסימלית ועוד. בניגוד למה שרבים חושבים (לרבים גם נוח לחשוב כך...) לשמר את חשיפת האתר, על ביטוייו התחרותיים, דורש שעות קידום רבות וודאי לא פחות שעות מאשר אלו איתם התחלתם.

 מחירי הקידום האורגני נעים בטווח האלפים הבודדים אולם המחיר אינו הפקטור היחידי. זכרו לבדוק את איכות ההון האנושי בחברה אותה אתם שוקלים, את הניסיון, המקצועיות והשיטות בה החברה פועלת. חשוב, בנוסף, לבחון גם  את הקרדיט הניתן לחברה, על ידי לקוחותיה דהיינו- לקבל את המלצתם. ייתכן וחברות אשר אינן מציגות המלצות לקוחות עושות כן היות ואין להן מה להציג.
בהצלחה!

איתן יריב, יועץ שיווק באינטרנט ובעלי שותף בחברת וואו שיווק באינטרנט
בקרו אותי בדף הפייסבוק של WAO, או עקבו אחרי ב גוגל + לקבלת חדשות חמות בתחום השיווק לעסקים באינטרנט!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב