דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיקול דעת רשם ההוצאה לפועל בהכרזת חייב מוגבל באמצעים - איחוד תיקים 

מאת    [ 16/07/2011 ]

מילים במאמר: 572   [ נצפה 2946 פעמים ]

שיקול דעת של רשם ההוצאה לפועל בהכרזת חייב כמוגבל באמצעים

 

המצב הכלכלי הקשה, אשר אינו מקבל ביטוי ראויי בתקשורת, מביא חייבים רבים בפני רשם ההוצאה לפעל, כאשר ניתן נגדם פסק דין או הוגש נגדם שטר לביצוע (שיק או שטר חוב, כאשר לדוגמא נחתם חוזה שכירות, או כאשר החייב היה ערב לחובו של חייב אחר,וכאשר הייתה החלטה של מיצוי הלייכם לעניין החייב.

 

 

 

כאשר חייב מציע צו תשלומים, יש לרשם ההוצאה לפועל, הן בחוק והן בפסיקה, שיקול דעת באם לאפשר או לאוו את הכרזת החייב כחייב מוגבל באמצעים וליתן לחייב צו איחוד תיקים , כאשר עומדים מס' תיקי הוצל"פ נגד החייב.

 

כאשר, סך החובות הינם מעל ל-100,000 ש"ח וצו התשלומים המוצע הינו לדוגמא פחות מ-500 ש"ח/חודש, סביר להניח כי הבקשה להכרזת חייב כמוגבל באמצעים תידחה, שכן קבלת הצעת החייב, משמע תשלומים מעל ל-200 חודשים!..זאת אומרת תשלומים ל-16 שנים!..

 

במצב זה, רשאי רשם ההוצאה לפועל להפנות את החייב להליכי פשיטת רגל, בהתאם לתיקון לחוק ולסעיף 77א' לחוק ההוצאה לפועל , בתיקון האחרון מחודש 02/10.

 

רשם ההוצאה לפועל יכול ליתן לחייב, זמן של 8 שבועות בערך, ולהורות על עיכוב הליכים, על מנת לאפשר לחייב לפנות להליך פשיטת רגל, וליצור קשר עם עו"ד מסיוע משפטי (מדינה), אם החייב עומד בקריטריונים של הסיוע המשפטי.

 

יודגש כי, כאשר היה לחייב איחוד תיקים, וזה לא עמד בצו התשלומים ותיק האיחוד שלו פוזר, יהא מאוד קשה לבקש מרשם ההוצאה לפועל בשנית, להכריז על החייב כמוגבל באמצעים.

 

אכן, רשם ההוצאה לפועל יכול לבקש כי החייב, יסדיר וישלם, את חוב הפיגורים, בטרם זה יחליט על איחוד התיקים מחדש, שכן יש לרשם ההוצאה לפועל שיקול דעת באם להיעתר או לדחות את הבקשה.

 

פעמים רבות חוב הפיגורים שהצטבר, הינו גבוה ועל כן יהא קשה לחייב להסדיר את חוב הפיגורים שנוצר מיום פיזור תיק האיחוד, ועל כן יהא קשה לחייב לקבל את ההגנות מוענקות מכוח היות החייב כחייב מוגבל באמצעים.

 

שיקול דעת רשם ההוצאה לפועל מוקנה אף בהסרת ההגבלות על חייבים, שכן אף אם חייב המציא מסמכים ועומד בצו התשלומים, רשם יכול לדחות את הסרת ההגבלות, לפרק זמן שייקבע, עד אשר ייראה כי החיבי עומד בצו התשלומים שנקבע.

 

דרך אחרת הינה לשלם 3% מסך החוובת ולבקש איחוד תיקים, אך גם במצב זה, יוטלו הגבלות על החייב וגם במצב זה יש לרשם ההוצאה לפועל שיקול דעת לדחות את הבקשה לאיחוד תיקים.

 

הכותב הינו עורך דין, מומחה לדיני הוצאה לפועל ופשיטת רגל.

 

משרד עו"ד דן מיארה, שד' ירושלים 18 אשדוד. 052-4605916

משרד עורכי דין מתמחה במגוון תחומי משפט: נזיקין,הוצל''פ,תביעות אזרחיות,ייצוג מול משרד הפנים, כן משרדנו עוסק במתן חוות דעת משפטיות בנושאים שונים של דיני מדינת צרפת ורוסיה. המשרדים שלנו: אשדוד, שד' ירושלים 18 , משרד 404B, טל': 08-8666157,נייד:054-3021223, 052-4605916. תל אביב: טל'. 03-5251003, נייד: 054-3021223. עו"ד דן מיארה. בעל תואר שני מהאוניברסיטה למדעי החברה של טולוז ,צרפת. עו''ד רומן טקץ'. בעל תואר ראשון למשפטים מהאונברסיטה הממלכתית של עיר ורונז' ,רוסיה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב