דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התמודדות עם דכאון באמצעות NLP 

מאת    [ 16/07/2011 ]

מילים במאמר: 374   [ נצפה 2624 פעמים ]

דיכאון מוגדר במונחים מקצועיים כהפרעת מצב רוח, המתאפיינת במצב מתמשך של חוסר אושר, שקיעה לתוך עצבות וייאוש מתמשכים ואובדן הנאה בתחומי החיים. לעיתים מתאפיין הדיכאון בנטיות אובדניות. מעבר לביטויים ברוח ובנפש האדם, מתבטא דיכאון גם בתפקוד פיזיולוגי ובשינויים      נוירו-פיזיולוגיים במוח. ישנם מצבי דיכאון קל או חולף ולעומתם מצבי דיכאון קליני שהוא בגדר הפרעה נפשית קשה ביותר להתמודדות. על ההתמודדות עם הדיכאון בין האדם המדוכא לבין עצמו, נוספת התמודדות קשה ביותר עם הסביבה, המקטלגת אותו לא פעם כעצלן, מסוגר בעצמו, עסוק בעצמו ושאינו מעוניין לשפר את מצבו.

מאחר והדיכאון מופעל ומועצם על ידי חווייתו האישית של האדם-  כיצד הוא חווה את המציאות, כיצד הוא תופס את אישיותו ואת ערכו, או במצבי דכאון את חוסר ערכו, כיצד הוא תופס את ערכו מהסביבה ויחסה, כך ניתן להגיע להקלה במצבו ואף לפתרון הבעיה כולה על ידי שימוש במחשבתו ובדפוסיה הקבועים. כאן מגיע ה- NLP  כשיטה אידיאלית לטיפול במצבי דכאון, שיטה הלוקחת את הדפוסים המדכאים של האדם בתוך עצמו ובנימי נפשו ומשתמשת ביכולותיה לנטרל דפוסים אלו ולשתול במקומם זרעי הערכה עצמית, ביטחון בקיום ותחושת חיוביות וחיוניות מחודשת.

מטפל ב- NLP  ובדמיון מודרך ינחה את המטופל לאיתור מקורות הפחד והחרדות, למציאת שרשרת המחשבות המובילה הסקת ערכים שליליים ומדכאים ולגילוי דפוסי התנהגות חוזרים, המנציחים אצל המטופל את הדיכאון וביטוייו. דרך חיבור מחדש באמצעות טכניקות השיטה למקורות ההערכה העצמית, הגברת האמונה בריפוי והחייאת המוטיבציה לחיות, ליצור ולפעול, מצליח המטופל ב- NLP לחזור ולבצע פעולות פשוטות שהפכו לבלתי נסבלות עם השתלטות הדיכאון, לחזור לחיים פעילים ברמה יומיומית ולחזור לחשוב על העתיד כגורם לתקווה חיובית, לחלומות ולבניית מטרות.

אדם החולה בדיכאון אינו מוצא קצה חוט שיוציא אותו מן התהום אליה שקע. הדיכאון מוצא דרכו להשתלט על כל תחום ותחום בחייו של האדם ולנכס לעצמו כל חלקה טובה במחשבתו. מתוך נקודת מוצא סבוכה וכבולה שכזו, קשה לראות עתיד טוב יותר ואור בקצה המנהרה. ה- NLP  המשתמש בטכניקות הרפיה והירגעות נותן לאדם השרוי בדיכאון אפשרות לקחת צעד אחורה מן התהום העמוקה הזו, לצעוד צעד אחד הצידה ממנה ולהביט עליה מן הצד. הפעולה הזו, שאיננה נובעת מתוך המצוקות והקיבעון המשתק אלא חורגת מגבולותיהם השתלטניים, נותנת לאדם צוהר קטן לעבר הריפוי. פתח דק ממנו יוכל לראות את האור שבחוץ, אותו יוכל להגדיל ולהרחיב בעזרת מפגשי הטיפול עד לכדי יציאה מוחלטת מן המצב הנוראי אליו נקלע. ריפוי אמתי של עצמו, מתוך עצמו.

 


מכללת רטר הינה המכללה הוותיקה בארץ להכשרת מטפלים בשיטת דמיון מודרך ו-NLP. לפרטים נוספים והרשמה לסדנאות המבוא בקרו באתר המכללה http://www.retter.co.il





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב