דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה ההבדל בין סרטי תדמית וסרטי מוצר? 

מאת    [ 14/07/2011 ]

מילים במאמר: 463   [ נצפה 3715 פעמים ]

 

כאשר עסקים מעוניינים לקדם את העסק באמצעות סרט וידאו, הם בדרך כלל פונים לחברות הפקה ומבקשים להפיק סרט תדמית. לעומתם, חברות הייטק מגדירות צורך בסרט תדמית או בסרט מוצר. אם כך, מה ההבדלים ביניהם?

חברות הייטק היו הראשונות להשתמש בשני המינוחים לצרכים שונים: 

סרט תדמית- נועד בעיקר למתג את החברה, באמצעות סרט שיתאר את החברה, ואת הטכנולוגיה העיקרית שבה היא מתמחה. סרט התדמית ישים דגש על הדברים שהלקוח מעוניין לקדם, קרי- את הייחוד של החברה או הייחוד של הטכנולוגיה. הסרט יהיה בדרך כלל באורך של 2-3 דקות. סרט התדמית משמש למטרות מגוונות כגון: התקנה באתר הבית של החברה, מצגות חברה, כנסים, תערוכות וכד. 

סרט מוצר- נועד בעיקר להציג מוצר מסוים של החברה, אשר אותו היא מעוניינת לקדם (או למתג). כלומר, במקרה זה הדגש הוא על המוצר, ולא על החברה. כמובן, במידה והמוצר מתבסס על טכנולוגיה ייחודית, סרט המוצר יתאר גם את הטכנולוגיה בקצרה, אבל הדגש יהיה על הפתרון והייחוד שלו. הסרט בדרך כלל יהיה באורך של 1-2 דקות. סרטים כאלו מקובל בדרך כלל להתקין בדף המוצר באתר החברה (ולא באתר הבית של החברה). במידה והחברה מייצרת מספר מוצרים, מקובל להפיק סרט אחד לכל מוצר.

נבחן כעת, איזה סרט נדרש לפי סוג החברה: 

-          חברה קטנה עם מוצר יחיד- כמובן לחברה שכזו, מומלץ להשקיע בסרט תדמית משולב, המציג את החברה והטכנולוגיה, אבל שם בעיקר דגש על המוצר ועל הייחוד שלו.

-          חברה בינונית עם מוצר מרכזי- אפשרי ללכת בגישה של החברה הקטנה, ולעשות סרט משולב, אולם בהשקעה נוספת ולא משמעותית, ניתן להפיק סרט תדמית אותו נעלה לאתר הבית של החברה, וסרט מוצר קצר נוסף על המוצר.

-          חברה בינונית/גדולה עם מספר מוצרים- לחברות כאלה, מומלץ להפיק הן סרט תדמית והן סרטי מוצר לכל מוצר, או לפחות סרט מוצר אחד על המוצר העיקרי שהחברה מעוניינת לקדם.

בכל מקרה, הכלל של Less is More נכון גם לסרטי תדמית וגם לסרטי מוצר. בכל אחד מהסרטים, יש לזהות לפני תחילת ההפקה, את הייחוד והבידול של החברה, הטכנולוגיה והמוצר (או השירות) ביחס לתחרות, ובהם להתרכז, תוך הדגשת הדברים במלל, בכותרות וב"אתנחתאות מוזיקליות", על מנת לאפשר ללקוח הפוטנציאלי להפנים את המסרים במכלול הערוצים. מומלץ מאוד להתייעץ עם יועצי שיווק לצורך גיבוש הבידול השיווקי של החברה.

בנוסף, אופי הסרט מוכתב מהמטרות השיווקיות. קיימות מטרות רבות ומגוונות להפקת סרטי תדמית, כגון: הגדלת מכירות, חשיפת מוצר חדש, מיתוג החברה, סרט לגיוס כספים ממשקיעים, שמירת יתרון תחרותי, סרט לתערוכה/כנס עובדים/כנס לקוחות/כנס מקצועי וכדומה. לכל אחד נדרש סרט תדמית או סרט מוצר, אבל- באופי שונה לחלוטין. לאחר שהוגדרו המטרות השיווקיות, חברת ההפקה תמליץ על אופי סרט התדמית או סרט המוצר בהתאם.

לסיכום, סרטי תדמית וסרטי מוצר שונים לחלוטין, בדגשים, בתכולה ובאופי הסרט. הגדרות שיווקיות מדויקות, עוד לפני תחילת ההפקה, יעזרו לחברות ההפקה לייצר סרטים שיתאימו במדויק לצרכים שלכם.

 

 

 

עוזי יהב, מייסד יהב הפקות וידאו, שימש בעברו כסמנכ"ל שיווק  בחברות היי-טק מהמובילות במשק. את הידע הרב שצבר בתחום השיווק, שילב עוזי יהב עם הכשרתו המקצועית בתחום הקולנוע והטלוויזיה.  על יסודות ייחודיים אלו, הקים את יהב הפקות וידאו, ששמה לה למטרה להציע פתרונות וכלים יצירתיים להעברת מסרים. ההתמחות העיקרית של החברה היא בהפקת סרטי תדמית. יום בשבוע משמש עוזי יהב מנחה לקולנוע של קבוצות נוער בסיכון מטעם ראיה, בית ספר לתקשורת מקדמת




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב