דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרסום בגוגל מקומות- פרסום אפקטיבי לעסקים אזוריים 

מאת    [ 12/07/2011 ]

מילים במאמר: 536   [ נצפה 2714 פעמים ]

Google Places הוא שירות נפלא מבית גוגל המאפשר לבעלי עסקים אזוריים להציג את מקום בית העסק על מפות גוגל בליווי סיכה אדומה וכיתוב פרטים רלוונטיים (כרטיס ביקור) לצד המפה.

בחו"ל, בייחוד בארה"ב פרסום בגוגל מקומות הוא אחד משיטות הפרסום האפקטיביות ביותר ולא בכדי, פרסום ב-Google Places מאפשר לבעלי העסקים המקומיים להיות מוצגים בגאון בדף החיפושים אחר ביטוי המייצג שירות או עסק באזור פעילותם. חיפשתם אינסטלטור בניו יורק? דולה במישיגן? הרבה לפני התוצאות האורגניות בחיפוש גוגל סביר שתמצאו מפה גדולה ועליה נעוצים העסקים באזור- לצידה תמצאו את העסקים עצמם- טלפונים וכתובות, ביקורות מאתרי ביקורות ידועים ועוד. פשוט מאוד נכון? 

מי שמחפש לבצע קידום אורגני בעבור ביטויים מקומיים ימצא שקשה מאוד להתבלט אחרי 7 תוצאות שכאלו שלצידם מפה. כן אתם שומעים טוב- גוגל מציג עד 7 תוצאות מקומיות. מה שדוחק את התוצאות האורגניות הרבה מתחת לגלילה.

מצד שני במקומות בהם ישנם הרבה עסקים מתחומים שונים, כמו כל עיר גדולה בחו"ל, שואלים את עצמם רבים כיצד הם יוכלו להופיע בין ה-7 ואם ניתן במיקום גבוה ככל האפשר. למעשה ישנם צעדים אותם ניתן לממש ומקדמי אתרים או מפרסמים בגוגל אשר מכירים את נושא האופטימיזציה של Google Places יכולים "לפתוח" פער גדול מהמתחרים. מדובר במעט עבודה ברמה החודשית ובקרה.

הסיבה שגוגל מקומות עדיין לא נמצא בארץ במלא הדרו אינה ברורה, מצד אחד לוקח זמן עד שדברים מחלחלים לגוגל ישראל ומצד שני ייתכן בהחלט שמדובר בפוליטיקה ויחסים עם אינדקסי העסקים הגדולים במדינה. אחרי הכל, אלו כיום מופיעים בראש התוצאות האורגניות בעבור חיפוש אחר ביטוי המייצג עסק לוקאלי או אף סיווג לוקאלי (חפשו למשל: פיצה בתל אביב) - כניסות לסיווגים אלו ופנייה לבעלי המקצוע המתפרסמים בהם מניבים לפורטלי ענק אלו, רווחים נאים עליהם לא ייותרו בקלות.

ייתכן, ויעבור זמן מסוים עד ש-Google Places יופיע בכל תוצאות החיפוש יאפשר גם לבעל העסק הקטן להתמודד בתוצאות החיפוש של גוגל, מול הענקים, בעבור חיפוש בעיר. עדיין, עסקים בתחומים אותם מחפשים בחיפוש פר עיר יכולים להרוויח לא מעט מההופעה היום בגוגל פלייסז. זאת מהסיבות הבאות:


    • גוגל מקומות כן קיים בגרסת חיפוש ב-Google.com. הווה אומר שאם מחפשים אתכם שם ולא בגרסת ה-Co.il אתם יכולים להופיע בראש תוצאות החיפוש, לצד מפה וזאת ללא קידום אורגני ממושך הדורש חודשי עבודה רבים אלא פעולות אופטימיזציה ובקרה הדורשים פחות זמן. פחות זמן אומר לרוב, פחות כסף והרבה.
    שואלים את עצמכם מי מחפש ב-Google.com? כמעט בכל סרגל כלים שני שבו מופיע מנוע החיפוש משתמשים בחיפוש דרך גרסת הקום לגוגל בשונה מ-co.il. גם אם נניח שמדובר ב-20% זה ממש לא מעט!
    • קדימות ההופעה שלכם בגוגל מקומות ואופטימיזציה של תוצאה זאת עשויה לסייע לכם לפתוח פער מול המתחרים הפוטנציאלים בקטגוריה
    • האפשרות שתופיע בחיפוש לבד או בין תוצאות בודדות בלבד!
    • אפשרות להשתמש בפרסום ממומן מיוחד בגוגל בשם Google Boost - גוגל בוסט עובד בתיאום עם Google Places ומציג את עסקיכם על המפה בצורה בולטת יותר מאחרים (סימון בצבע כחול שבולט בין סימונים אדומים)- בנוסף תמצאו אפשרויות מעניינות במודעה הממומנת הבולטת יותר מההופעה הרגילה לה מתבצע הרישום ללא תשלום.

    לסיכום, אנו מקווים שהשתכנעתם שההופעה בגוגל מקומות היא בשבילכם ושכדאי לכם לממש את ההזדמנות היום. הרישום בגוגל places הוא רישום קל ופשוט אולם אופטימיזצייה של הרישום, קרי, רישום נכון ואופטימיזציה של הצגת שם העסק שלכם בתוצאות האינטרנט עשויה לסייע לכם רבות בהשגת המקומות הראשונים, היות והצפי הוא שהתחרות תגבר.

    מאחל לכם הצלחה וכניסות רבות מצד לקוחות פוטנציאליים המגיעים מגוגל מקומות!

 

איתן יריב, WAO שיווק באינטרנט
מתמחה בקידום אורגני לאתרי אינטרנט, מתן שירותי פרסום בגוגל אדוורדס וכן אופטימיזצייה לגוגל מקומות. לפרטים נוספים פנו אלינו!


בקרו אותי בדף הפייסבוק של WAO, או עקבו אחרי בטוויטר לקבלת חדשות חמות בתחום השיווק לעסקים באינטרנט!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב