דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העולם נמצא בפתחה של מהפכה שתביא את חכמת ההמון לעמדת שליטה - הכיצד? 

מאת    [ 08/07/2011 ]

מילים במאמר: 784   [ נצפה 2717 פעמים ]

העולם נמצא בפתחה של מהפכה שתביא את חכמת ההמון לעמדת שליטה - הכיצד? / מאת יואב ברנזון

 

 

הון שלטון - דחיקת מקומו של ההמון

 

בעשורים האחרונים הגיע לשיאו תהליך מסוכן ומשחית. נוצרה ברית מסואבת בין ההון לשלטון, כלומר בין הטייקונים הגדולים לבין הפוליטיקאים והמדינאים. הברית הזאת דחקה את מקומו של העם, שהוא למעשה הריבון האמיתי של המדינה, והותירה לו מרחב השפעה צר ומגוחך: פעם בארבע שנים יש לו זכות של בחירה במועמד שמציגים לו בעלי עניין.

 

כך יוצא, שהעם (הריבון) בוחר פעם בארבע שנים את נציגיו (השלטון) אבל אלה עובדים וכפופים למעשה לטייקונים ולבעלי העניין הכלכלי (ההון). בהדרגה, מתברר לעם שהשלטון אותו הוא מינה אינו עובד בשבילו ובעבורו אלא שהשלטון עובד למען גורמים אחרים לחלוטין - בעלי ההון. עוד מסתבר לעם, שזה לא עניין פוליטי או מפלגתי, משום שכל המפלגות חתומות על אותה הברית המושחתת של ההון והשלטון. 

 

 

הריבון בוחר בשלטון אבל השלטון עובד בשביל ההון ולא בשביל הריבון

 

במציאות המודרנית הנוכחית אין אפשרות לנתק את הברית בין ההון והשלטון, משום שכדי להיבחר באורח דמוקרטי נציגי השלטון זקוקים להון אדיר למערכות הבחירות שלהם אותו הם יכולים לגייס בעיקר מבעלי ההון הגדולים השמחים מצידם "לסייע" - הכל במטרה לגזור את הקופון לאחר הבחירות.

 

כדי להבטיח את המשך שלטונם במדינה בעלי ההון משקיעים כספים עצומים בכל המועמדים האפשריים בבחירות כדי לא להישאר ללא נציג ששולט במדינה מטעמם לאחר הבחירות. בכך הם מכסים את כל טווח האפשרויות. בסופו של דבר, המועמד הנבחר, ולא משנה מאיזה צד פוליטי הוא מגיע, הופך למעשה לבובה אשר כפופה ומחוייבת לבעלי ההון הרבה לפני שהיא מחוייבת לעם שבחר אותו.  

 

 

 

מהפיכת הריבון - הריבון הוא המלך

 

אבל בשנים האחרונות מתחיל להתרחש שינוי במצב. העם מתחיל להבין שמעמדו נחות ושכוח ההשפעה של האזרח הקטן על השלטון או על הטייקונים הגדולים הוא אפסי לחלוטין. כתוצאה מכך מתעוררת ההבנה שיש לבצע מהפכה ולהשיב את הכוח להמון שהוא הריבון האמיתי והבעלים היחידי של המדינה, המשאבים, הכספים וכיו"ב.

 

המטרה של המהפכה הזאת היא להפוך את העם לכוח המניע את המדינה. העם מעוניין לשלוט גם על נציגי השלטון וגם על אנשי ההון, כך ששני מוקדי כוח אלה יהיו חלשים מההמון.

   

 

דוגמאות

 

התהליך הזה קורה בכמה מישורים בו זמנית.

 

למשל, בתחום הספורט, קבוצות מסויימות מנוהלות על ידי אוהדים ולא על ידי בעלי הון (קבוצת בארסה הספרדית וקבוצת הפועל תל אביב בכדורסל).

 

בתחום העסקים, מפעלים נרכשים על ידי העובדים שהופכים לבעלים של המפעלים והם מנהלים אותם.

 

בתחום הכלכלי, מהפכות צרכנים כמו מהפיכת הקוטג יוצרת לחץ על השלטון ובעלי ההון להוריד מחירים.

 

בתחום המדיני, ומהפכות עממיות (דוגמת אביב העמים הערבי) מפילות שלטון רודני ומושחת. 

 

התהליך הזה ילך ויתעצם. הוא יגרום למצב בו בהדרגה כוח ההמון יעלה ויתחזק. ההשפעה של ההמון על השלטון ועל אנשי ההון תתגבר ותביא למצב של היפוך תפקידים, בו ההמון יהיה הריבון ואילו אנשי השלטון ואנשי ההון יהיו כפופים לאינטרסים ולרצון של ההמון.

 

 

וטיפ לסיום: השנים הקרובות יהפכו את היוצרות. "חכמת ההמון" היא שתקבע את המציאות המדינית. סקרים, קבוצות לחץ, רייטינג, פייסבוק, התקוממיות והפגנות - כל אלה הם שיכתיבו לאנשי השלטון ולאנשי ההון את הדרך. ההמון יהפוך בהדרגה לכוח המרכזי השולט במדינה.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה.   הוא מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.   יואב ברנזון פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני.   הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל.   הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם.   יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.   כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,112 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.   למידע מורחב על יואב ברנזון ועל עבודתו הענפה לחצו כאן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב