דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגי מזגנים 

מאת    [ 07/07/2011 ]

מילים במאמר: 401   [ נצפה 3644 פעמים ]

חודש יולי כבר כאן. אחרי שהחורף התעכב חודשים ארוכים, גם הקיץ מעט מבושש להגיע במלוא כוחו. כבר חם בחוץ בשעות היום, אבל זו רק הכנה לחודשי השרב הנדמים אינסופיים הצפויים לנו בקרוב. זהו הזמן להיערך מראש לקרב על הטמפרטורה ולדאוג כבר עתה להתקנת מיזוג אויר בבית. אולם בשוק יש מזגנים רבים מסוגים שונים – הכיצד תדעו להבדיל ביניהם ומהם יתרונותיו וחסרונותיו של כל אחד ואחד מהם? לשם כך נועד מאמר זה.

תכירו, אלו סוגי המזגנים העיקריים בשוק כיום, כמו גם מונחים בתחום:

מזגן אינוורטר

אחד החידושים האחרונים בתחום, ששמו נישא בכל עבר. אז מהי אותה המצאה שכולם מדברים עליה? מדובר במכשיר בעל יכולת לכוון את מהירות המנוע בהתאם לצרכים משתנים ולטמפרטורה במקום הצבתו. אחוזי התפוקה של המזגן הינם פועל יוצא של מהירות המנוע, ועל כן ניתן לומר כי מכשיר זה למעשה מצליח להעריך מתי לעבוד בכוח מלא, מתי במחצית היכולת ומתי ניתן להוריד את התפוקה למינימום שכן כבר הושג האקלים הרצוי בחדר.

במילים אחרות, מדובר במזגנים חכמים המשתנים בהתאם לצורך, ובכך גם חוסכים בחשמל בצורה ניכרת וגם מקררים במהירות. אם ברצונכם במערכת חסכנית במיוחד בהוצאות חשמל חודשיות, לכו על מזגן אינוורטר.

מזגנים רצפתיים ועיליים

האחד הוא היפוכו של השני – הראשונים ממוקמים בגובה הרצפה והאחרים נושקים אל התקרה. לכל אחד יש את יתרונותיו שלו: מזגן עילי מקרר מהר, אינו תופס מקום על הקרקע ומשמש כאופציה מועדפת במשרדים. עם זאת אופציית החימום בו פועלת לאט יותר והוא טוב לחדר אחד בלבד. מזגן רצפתי ניתן לשימוש בשני חדרים צמודים גם יחד (אם כי זה תלוי במיקום ובהתקנה), והחימום שלו עובד טוב יותר.

מזגן מיצובישי

אין מדובר בסוג מזגנים, אולם הכנסנו מושג זה לכאן מכיוון שהוא נשמע לא מעט וכדאי להכירו. מדובר במערכות מיזוג אוויר שהינן מתוצרת חברת מיצובישי היפנית. מוצריה של החברה זוכים לאהדה רבה בישראל, בין השאר בגלל זיהוייה של החברה כשם נרדף לאיכות בעקבות המכוניות המוכרות מבית הייצור שלה. כך הפך מזגן מיצובישי למוצר נחשק בתחום זה של מערכות קירור לבית הפרטי.

מזגנים מיני-מרכזיים

מערכות חכמות במיוחד, אם כי בשל מחירן הגבוה והתקנתן המורכבת הן מתאימות בעיקר לדירות גדולות או לבתים פרטיים – לעתים אפילו משלבים את התקנתן בתהליך הבנייה של המבנה. עיקר יתרונן הוא בכך שהן אינן מספקות קירור לחדר אחד, גדול ככל שיהיה – אלא לכל הבית כולו, על כל חדריו, לרמת וויסות טמפרטורה שונה בכל חדר וחדר לפי רצון הדר בו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב