דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רון פול - רפובליקני. אוהד ישראל? 

מאת    [ 07/07/2011 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 2930 פעמים ]

רון פול נולד ב-20 באוגוסט 1935 למשפחה ממוצא גרמני-אירי בעיר פיטסבורג. לאחר שסיים תיכון, הלך ללמוד ביולוגיה במכללת גיטסבור, ואת תוארו הראשון קיבל ב-1957. בשנה זו נשא רון לאישה את קרול וולס, ולזוג חמישה ילדים.

בשנת 1961 קיבל פול תואר דוקטור לרפואה מבית הספר הרפואי של אוניברסיטת דיוק, כתוצאה מכך עבר דירה למדינת מישיגן כדי להתמחות בבית החולים "הנרי פורד" שבדטרויט.

בהמשך פנה פול לעבוד בתור רופא טייסים בחייל האוויר בין השנים 1963-1965. לאחר מכן שימש בתפקיד בחיר בחיל האויר של ארה"ב (United States Air National Guard) עד שנת 1968.

בסוף שנות השישים עבר פול עם רעייתו למדינת טקסס, שם המשיך לעסוק ברפואה במסגרת הסקטור הפרטי. בשנים אלה התוודע לגישה הכלכלית האוסטרית, ובשנת 1971 גמר אומר בליבו להיכנס לפוליטיקה משום שחלק על מדיניותו הכלכלית של הנשיא דאז, ניקסון.

את החלטתו זו מימש רון פול בשנת 1974 כשרץ לבית הנבחרים באמריקה מטעם המפלגה הרפובליקנית במדינת טקסס, אולם הפסיד. הוא קיבל הזדמנות שנייה כאשר הנשיא קידם את המועמד הדמוקרטי לו הפסיד למשרה נכבדה. פול ניצח את הבחירות על המקום שהתפנה, אולם הפסיד בבחירות הכלליות מספר חודשים אחרי בפער של פחות מ-0.2% מהקולות.

בבחירות הבאות בשנת 1978 ניצח פול ואף הצליח להיבחר שוב בשנים 1980 ו-1982. בשנת 1984 החליט שלא לנסות שוב אלא לרוץ לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הליברטינית. הוא קיבל מקום שלישי עם 0.5% מהקולות.

לאחר הקמפיין שב פול לעסוק כרופא במגזר הפרטי. הוא שקל לרוץ לבחירות הבאות לנשיאות  בשנת 1988, אולם ויתר.

בשל ההצלחה הרפובליקנית להשתלט על בית הנבחרים בשנת 1994, החליט פול לנסות ולהתמודד שוב על מקום בבית הנבחרים של ארה"ב. רוב ראשי המפלגה הרפובליקנית (ביניהם ניוט גינגריץ', דובר בית הנבחרים, וג'ורג' בוש הבן, מושל טקסס) התנגדו למועמדותו, למרות זאת הוא ניצח.

פול נבחר שוב בשנים 1998 ו-2000, ועצומה אינטרנטית שהשיגה כמה אלפי חתימות קראה לבחור בו למועמד לנשיאות ב-2004, אולם הוא דחה את האפשרות. לבסוף עצומה זו גרמה לו להתחרות על המועמדות הרפובליקנית לנשיאות בבחירות 2008, אבל הוא נכשל למרות הצלחתו הכבירה בשדה גיוס הכספים.

רון פול נבחר שוב לבית הנבחרים האמריקני בשנים 2006, 2008 ו-2010.

 

למה כן?

לרון פול ניסיון נרחב בתחומים שונים. הוא עבד במערכת הביטחון, יש לו דעות כלכליות נחרצות, והוא בעל עבר עשיר בפוליטיקה.

בנוסף, פול מצליח מאד בנושא גיוס כספים, בעיקר בגלל שרוב התרומות שלו באות מאנשים פרטיים ולא מאגודות תורמים. על שמו רשומים מספר שיאים בנושא, ובינתיים הוא המגייס המוצלח ביותר בקמפיין בחירות זה.

 

למה לא?

לפול דעות שאינן עולות בקנה אחד עם המיין-סטרים הרפובליקני. מבחינה כלכלית הוא דוגל בשיטה האוסטרית, ומבחינה חוץ-ביטחונית הוא מתנגד להתערבות ארה"ב במדינות העולם ובכללן המלחמה בעיראק.

 

טוב לישראל ליהודים?

רון פול הוא ללא ספק המועמד הפחות אהוד על יהדות ארה"ב. היהודים הדמוקרטים מתנגדים לדעותיו הכלכליות, והיהודים הרפובליקנים מתנגדים לדעותיו בנושאי חוץ וביטחון.

פול מתנגד באופן עקרוני למעורבות אמריקנית בעולם. בין השאר הוא מתנגד לסיוע הכלכלי שארה"ב מגישה לישראל.

יחסו לישראל בא לידי ביטוי כאשר קבוצת אנשי קונגרס רפובליקנים הביעה תמיכה בישראל לאחר פרוץ מלחמת לבנון השנייה, רון נמנע מהבעת תמיכה זו ואף אמר כי אל לה לארה"ב להתערב בין ישראל לחזבאללה.

 

מאיר שכטר, כותב מאמרי דעה וכתבות מחקר על יהדות ארצות הברית במטרה לפתח בישראל דו-שיח ציבורי בנושא.


לאחרונה התחלתי לחקור את המתמודדים על המועמדות הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית בבלוג שלי. במהלך מחקרי גיליתי מגוון רב של דמויות מרתקות, ואשמח לשתף אתכם בממצאי. בין השאר אני ממליץ להסתכל על מישל בקמן, מיט רומני, טים פולנטי וניוט גינגריץ'.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב