דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


SP 500 - האם העליות האחרונות מרמזות על שינוי מגמה? 

מאת    [ 06/07/2011 ]

מילים במאמר: 448   [ נצפה 1757 פעמים ]

עליות המחירים של אתמול היו ברוטאליות ומטבע הדברים שהן מחייבות התייחסות. עליות כגון אלו עלולות לטעת את התחושה שהרע מכל כבר מאחורינו ומכאן, הדרך מעלה היא כרטיס בכיוון אחד. ההחלטה האם להצטרף היא פועל יוצא של מספר מרכיבים שבסופם נמדד יחס הסיכוי סיכון, כמעט כמו בחיים עצמם. השאלה המרכזית היא האם יום המסחר של אתמול הוא הזמנה פתוחה להצטרף למגמת עלייה או שמא מדובר בפיתוי שההתגברות עליו תחסוך לא מעט כסף בעתיד?

המגמה המשנית

1. ראשית יש להבין את הסיבה לעליות. שלושת המדדים המובילים רשמו בתקופה האחרונה גל ירידות ארוך ורציף כאשר מדד S&P 500 רשם ירידה רציפה ונטולת תיקונים של שבעה שבועות רצופים, כפי שאפשר לראות על גבי גרף העמודות השבועי. בדרך כלל, רצף מסוג זה מעלה את הסבירות לתיקון מעלה. מה גם שאין ולו שבוע אחד בו נרשם נר ירוק. כלומר, במהלך שבעת השבועות האחרונים השליטה הייתה בלעדית של המוכרים.
2. הירידות האחרונות שהחלו במחיר של 1,370 הנקודות דרדרו את המדד עד לשפל של 1,258 הנקודות. כפי שאפשר לראות על הגרף מדובר ברמת תמיכה משמעותית ממנה יצא לדרך מהלך העליות האחרון.

3. עוד אפשר לראות, כפי שכתבתי בסקירות האחרונות, שהמגמה אינה עוד מגמת עלייה. העובדה שנקודות השפל אינן מסודרות עוד במבנה עולה. העובדה שהמדד כשל בניסיון הפריצה של השיא האחרון, מעידה על כך יותר מכל.

4. לפיכך, העליות של אתמול אינן מסמלות על יציאתו לדרך של מהלך עליות ארוך טווח במסגרתו יכבשו שיאים חדשים, אלא עליות קצרות מועד בעלות פוטנציאל מוגבל. כלומר, בשלב הנוכחי מעטים הנתונים שיכולים להוביל לקביעה לפיה התחתית האחרונה הושארה מאחור.

מהו פוטנציאל העליות?

1. בהנחה שמדובר בתיקון קצר מועד לגל הירידות שהחל בשיא, הרי שיש להתייחס תחילה לרצועות ההתנגדות המצויה בין 1,290-1,320 הנקודות. אפשר לראות את רצועת ההתנגדות על ידי שתי נקודות השפל התוחמות אותה.

2. שנית יש לעשות שימוש בסרגל פיבונאצ'י וכפי שאפשר לראות תחומי התיקון לפי החיתוכים המקובלים מספקים את היעדים שבין 1,300-1,330 הנקודות.

3. לכן ההנחה היא שמהלך העליות הנוכחי ייבלם סביב הרמות בהן נקבתי שם יהיה עלי לבדוקו שנית.


סיכום

רמת הסיכון עודנה גבוהה כפי שהייתה. מקורו של הזינוק שנרשם הוא בקרבה לרמת תמיכה וברצף ירידות ארוך, ולא בשינוי במבנה המחירים. לכן בשלב הנוכחי דומה שההתייחסות להתנהגות המדדים האמריקאיים היא כאל תיקון טכני ולא כאל מגמת עלייה חדשה.

*הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף ניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ

**כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

***אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב