דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אומגה 3 צמחית בזמן הריון ולידה 

מאת    [ 06/07/2011 ]

מילים במאמר: 496   [ נצפה 2391 פעמים ]

בזמן הריון משמש הגוף ומתגייס לשמירת התפתחות עובר החל מהשלד וכלה במוחו של העובר.  מוחו של העובר זקוק לכמות גדולה של חומצת שומן הנמצאת  באומגה 3 והיות וגופינו אינו מייצר אותה, כדאי לדאוג לרמות תקינות ובאיכות טובה לאם  ולעובר וזאת ע"י לקיחת אומגה 3 צמחי מצמח המרווה מסוג  ALA   להתפתחותו התקינה והבריאה של הילוד.

חומצת השומן  Alfa Linolenic Acid  היא למעשה האומגה הצמחית והמקור לכל שאר חומצות השומן (ביניהם  Epa  ו- Dha  המוכרים כקפסולות שמן הדגים). למעשה יודע גוף האדם להמיר את האומגה 3 הצמחית  ALA  לנגזרותיה Epa ו- Dha ).

כל אחת מחומצות השומן חשובה ולכל אחת תפקידה היא.

היות ובזמן ההיריון יש לדאוג לשני אנשים, האישה והעובר, פעמים רבות העדיפות היא לעובר ואז הצד של האישה נפגע והתוצאות הן : עששת, חוסר בסידן בזמן שגוף העובר הולך ונבנה  ועוד חסרים שונים אחרים  שגוף האישה צריך להתמודד איתם.

חומצת השומן ALA  מיוצרת בגוף האישה אך ורק בתקופת ההנקה כחלק מחלב האם. מסיבה זו החוק באירופה מחייב הוספת  ALA לתחליפי החלב.

היות ומוח האדם הינו הצרכן הגדול ביותר של אומגה 3, סביר להניח שהקשר בין רמות אינטליגנציה גבוהה אצל תינוקות שינקו זמן רב בהשוואה לאלו שלא ינקו או לא ינקו חלב אם (או לתקופה קצרה),  לא מימשו את פוטנציאל הגדילה של המוח.

תקופת ההיריון וההנקה הינה תקופה חשובה ביותר עבור האישה ההרה והעובר היות והעובר תלוי בתזונת האם.  צרכיו של העובר אשר יסופקו או לא יסופקו ע"י האם הינם אבני יסוד ללידה ואחריה. צריכת אומגה 3 צמחי לפני הלידה חשובה כמו גם צריכה של סידן היות ושלד  העובר דורש את צריכת הסידן לבנייתו והאומגה מסייעת בספיגתו של הסידן במערכת העיכול.

אומגה 3 צמחי

בכל הקשור לאומגה 3  -  ישנן שתי גישות, האחת מצדדת בשמן הדגים הקלאסי בשל ריכוז ה- Dha  ו-Epa  והשנייה  באומגה 3 הצמחית דווקא. המצדדים בצריכת אומגה 3 צמחית, ציינו את אי נוכחות המתכות הרעילות והכבדות, כספית ובנוסף  Cpb  שנתגלה גם הוא בשנת 2010 באוקיינוסים ושהדגים אוכלים אותו והוא, איך לא  מרכיב של שמן הדגים, דבר אשר מסיר את חיוניותו  בעיני חלק מהתזונאים והרופאים מחשש לזיהום  ובמיוחד לנתינה לנשים הרות.

כמו כן שמן הדגים פוגע/אסור לאנשים המשתמשים בתרופות לדילול דם.

האומגה 3 הצמחי נקשר לתהליכי גדילה ומרגע הלידה ומתחילת ההנקה חלב האם  עשיר באומגה 3  צמחי ALA . 

שמן המרווה מזרעי המרווה המרושתת המיוצר בכבישה קרה  מכיל  50%  אומגה 3 צמחי ובנוסף מכיל ויטמינים, נוגדי חמצון, חומרים אנטי בקטריאלים ואנטי דלקתיים. סינרגיה כזו המכילה חומרי הזנה לאישה ההרה או לאחר הלידה, עשוי להיות מועיל ומשלים תזונתי כחלק מהתפריט היומי.

אומגה 3 מרכיב את מעטפת התא האנושי והוא מרכיב חשוב במוח האנושי ומערכות רבות בגופינו.

ישנו עוד מקור צמחי שהוא הפשתן, אך הבעיה שם היא שיש בו רעלנים ואלה יוצרים רגישות בגוף. שמן הפשתן מתחמצן במהירות ומכיל פיטו אסטרוגנים (הורמון נשי צמחי) כאשר מגיע לכמות מעל המותרת יוצר בעיות עיכול כגון:שלשול/עצירות.

ל ס י כ ו ם:  תזונת הריון ותוספי מזון בתקופת הריון והנקה הם נושאים שכדאי לתת עליהם את הדעת בעידן של זיהום סביבתי ואקולוגי מחד ולדאוג לתזונה נכונה מאידך. בזמן ההיריון נבנה גוף העובר בשלד שכולל ראיה, מערכת עצבים והם זקוקים לתזונה הנכונה על מנת לשמור על גוף בריא עתה ובעתיד.

 

 

שפרה חרפק מוסמכת מכון וינגייט כמדריכת התעמלות למבוגרים ובעלת התמחות ייעודית נוספת  כמדריכת התעמלות בונה עצם (למניעת אוסטאופורוזיס) , היא אחת המדריכות הותיקות והעסוקות באזור המרכז בתחום התעמלות בונה עצם וברת סמכא בכלהקשור לשפור איכות החיים ובריאות גופנית באמצעות התעמלות ותוך שילוב תוספי תזונה טבעיים.שפרה התנסתה בשימוש במוצרי החברה ולמדה על יתרונות התפקודיים והבריאותיים הנובעים מהשילוב בין פעילות גופנית לבין תזונה בריאה, ביחד עם תוספי התזונה הטבעיים של מרוולס.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב