דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


IDC ו-EMC: חוק מור נשבר? 

מאת    [ 03/07/2011 ]

מילים במאמר: 645   [ נצפה 3408 פעמים ]

חברת EMC הכריזה על תוצאות מחקר היקום הדיגיטלי (Digital Universe), שערכה חברת המחקר IDC בחסותה, הנושא את הכותרת "הפקת ערך מהכאוס". על פי המחקר, המתרחש זו השנה החמישית, כמות המידע בעולם יותר ממוכפלת מדי שנתיים, כאשר בשנת 2011 ייווצר וישוכפל  מידע בנפח עצום של 1.8 זטה בייט (1.8 טריליון ג'יגה בייט), מהר יותר מחוק מור. 


הטכנולוגיה והכסף הם הכוחות המניעים מאחורי הגידול המתמיד הזה. טכנולוגיות חדשות של "מידע מבוית", מוזילות את עלויות יצירת, שמירת, ניהול ואחסון המידע בשישית לעומת העלויות המקבילות בשנת 2005. בנוסף, מאז שנת 2005, היקף ההשקעה של ארגונים ביקום הדיגיטלי - ענן, חומרה, תוכנה, שירותים וצוותים - שנועדו ליצור, לנהל, לאחסן ולחולל הכנסות ממידע, גדל ב- 50% לסכום של 4 טריליון דולר.


דגשים עיקריים במחקר


המיומנויות, הניסיון והמשאבים הקיימים לניהול מבול הנתונים, פשוט אינם עומדים בקצב הצמיחה של כל התחומים. במהלך העשור הבא (עד 2020), מחלקות ה- IT ברחבי העולם יחוו גידול של:- פי 10 בכמות השרתים הוירטואליים והפיזיים.- פי 50 בנפח המידע שיהיה צריך לנהל.- פי 75 בכמות הקבצים או המערכים לשמירת מידע ביקום הדיגיטאלי, אשר גדלה אפילו מהר יותר מאשר המידע עצמו, עם יותר ויותר מערכות משובצות מחשב, כגון: חיישנים באביזרי לבוש, גשרים או מכשירים רפואיים. - פי 1.5 אנשי מקצוע בתחום ה- IT, שיהיו זמינים לנהל כל זאת.


מחשוב ענן ויעילות תפעולית: בעוד שמחשוב ענן מהווה פחות מ-2% מהוצאות ה-IT כיום, חברת IDC מעריכה כי עד שנת 2015, כמעט 20% מהמידע יבוא במגע עם ספקי שירותים של מחשוב ענן. כלומר, אי שם במסע של הבייט מהיווצרותו  ועד סילוקו, הוא יהיה מאוחסן או מעובד בענן. עד 10% יישמר בענן. 


לצל הדיגיטלי יש רצון משלו: כמות המידע שיחידים יוצרים בעצמם - כמו כתיבת מסמכים, צילום תמונות, הורדת מוסיקה - היא פחותה משמעותית מכמות המידע שנוצר עליהם בעולם הדיגיטלי. 


האחריות היא על הארגונים הגדולים: בעוד ש-75% מהמידע הנמצא בעולם הדיגיטלי נוצר על ידי יחידים, ארגונים נושאים ב-80% מה"אחריות" על המידע בעולם הדיגיטלי בשלב מסוים בחייו הדיגיטליים.   


ממצאים נוספים:

 


    •  כלים חדשים למטרות לכידה, חיפוש, גילוי וניתוח יכולים לסייע לארגונים לקבל תובנות מהנתונים הלא מובנים שלהם, המהווים יותר מ-90% מהעולם הדיגיטלי. כלים אלו מסוגלים ליצור נתונים אודות נתונים או מטה-נתונים באופן אוטומטי.
    •  עם הזמן, כלי בינה עסקית מתמודדים יותר ויותר עם נתונים בזמן אמת, בין אם זה גביית פרמיית ביטוח רכב, בהתבסס על מסלולי נסיעה של אנשים, ניתוב ברשת חכמה, או התחלפות מסרים שיווקיים בהתבסס על תגובות ברשתות חברתיות.
    •  זמינות של כלים חדשים לניהול אחסון היכולים להפחית את העלויות של חלק מהעולם הדיגיטלי שאנו מאחסנים - כמו ביטול כפילויות (דה דופליקציה) ו-וירטואליזציה. כמו כן, כלים אלו יעזרו לנו להחליט מה בדיוק לאחסן מבחינת פתרונות לניהול תוכן.
    •  מדיניות ונהלי אבטחה חדשים אשר יסייעו לארגונים לזהות את המידע שיש לאבטח, ובאיזו רמת אבטחה, ולעשות זאת החל ממכשור ותוכנה ספציפיים להגנה מפני איומים, ועד מערכות ניהול למניעת הונאה, ושירותים להגנת מוניטין.
    •  פתרונות מחשוב ענן - ציבורי, פרטי והיברידי, מספקים לארגונים רמות חדשות של יתרונות עלות פר צמיחה, זריזות וגמישות בהשוואה לסביבות IT מסורתיות. לטווח הרחוק יהיה זה כלי מפתח לניהול המורכבות של היקום הדיגיטלי.
    •  מחשוב ענן מאפשר את אספקת ה-IT כ-'שירות'. אם נוסיף לכך את תופעת הנתונים הגדולים (Big Data), למספר גדל של ארגונים תהיה מוטיבציה לצרוך IT כשירות חיצוני לעומת השקעה בתשתיות פנימיות.
    •  הצמיחה של היקום הדיגיטלי ממשיכה לעבור את צמיחת קיבולת האחסון. אולם, יש לזכור כי ג'יגה של תוכן מאוחסן יכול ליצור לפחות פטה-בייט של נתונים חולפים שאנחנו בדרך כלל לא מאחסנים (כגון אותות טלוויזיה דיגיטלית שאנו רואים אבל לא מקליטים, שיחות קוליות שהופכות לדיגיטליות בתשתית הרשת במהלך השיחה).
    •  אפשר לומר שפחות משליש המידע ביקום הדיגיטלי הנו בעל רמת אבטחה או הגנה מינימאלית. רק כמחצית מהמידע שזקוק להגנה, אכן מוגן.

כדי לקבל עוד תובנות חשובות, המלצות מעשיות, טיפים שימושיים, אתרים נבחרים וסרטונים מרתקים, הירשם בחינם!!! - www.pcon.co.il/data/abm/abmc.asp?b=1365&z=33

למידע נוסף על קובי שפיבק Bsc., MBA - העורך הראשי של pCon 
בפייסבוק - www.facebook.com/pcon1 

בלינקדין - www.linkedin.com/in/kobyshpivak

 

קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב