דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד להפקיד לפנסיה לעוזרת הבית? 

מאת    [ 30/06/2011 ]

מילים במאמר: 692   [ נצפה 4657 פעמים ]

 

למצוא עוזרת בית טובה זה לא פשוט ובכלל לא זול. אבל לאחרונה נוספה בעיה נוספת להעסקת עוזרות הבית ? פנסיית חובה.

משנת 2008 אנחנו מחויבים לשלם לפנסיה לכל עובד שאנחנו מעסיקים ולרשימה הזאת נכנסו פתאום מגזרים שלמים שבכלל לא קראנו להם שכירים, עוזרות בית, מטפלות ואפילו מנקים בחדרי מדרגות.

עד עכשיו שילמנו לעוזרת עבור ביטוח לאומי, אבל היום יש תשלום חודשי נוסף אותו צריך לשלם, ובדומה לביטוח לאומי גם כאן יש חלק עובד וחלק מעביד, ומי שלא משלם אותו עובר על החוק !

לפי תקנות מס הכנסה אנחנו חייבים להעביר את התשלומים לקרן הפנסיה עד 15 יום מתום החודש שעבורו שולמה המשכורת. איחור בהעברת הכספים ייחשב כהלנת שכר.

במאמר קצר זה ננסה להסביר כיצד לחשב את ההפקדה החודשית לקרן הפנסיה ולהבין את המשמעויות שעומדות מאחורי צו הרחבה לפנסיה חובה. חשוב לדעת כי תשלום ישירות לעובדת ולא לקרן הפנסיה לא עונה על הגדרות הצו, והעובדת תוכל לתבוע אתכם, בבוא היום, במקרה של אבדן כושר עבודה.

בגלל שמדובר בסכומים קטנים, אותם צריך לשלם מדי חודש קרנות פנסיה וחברות ביטוח רבות מנסות להתנער מחובתן ומסרבות לקבל כספים אלה. לעזרתכם הקימה קרן הפנסיה מבטחים החדשה מערכת תשלום אינטרנטית לפנסיית חובה בעזרתה ניתן לשלם מידי חודש באמצעות הוראת קבע ולעמוד בדרישות צו ההרחבה.

כמה זה עולה לנו?

לפנסיית חובה צריך לשלם אחוזים מהשכר החודשי שאינו כולל נסיעות. גם אם העוזרת מועסקת אצלנו יום בשבוע או אפילו פעם בחודש, אנו עדיין צריכים לשלם לה לפנסיה.

אחוזי ההפקדה לפנסיה משתנים משנה לשנה והם מתחלקים בין העוזרת למעסיק.

בשנת 2011 עומדים אחוזי ההפקדה על 3.33% שעל העוזרת לשלם ו 6.67% שעלינו לשלם. האחוזים אותם אנחנו משלמים מורכבים מתגמולים ופיצויים. את הפיצויים ששילמנו עוזרת הבית תקבל גם אם תסיים לעבוד מיוזמתה
באפשרותנו לשלם את מלא הפיצויים המגיעים לעוזרת, מידי חודש ובכך בסיום העבודה לא נצטרך להשלים את הפיצויים המגיעים לה.

דוגמא:

עוזרת בית המשתכרת 50 שקלים לשעה ונסיעות בסך 20 שקל. מקבלת שכר חודשי של  440 שקלים המורכב משכר עבודה של 400 שקלים ו- 40 שקלים נסיעות.

השנה יש להפקיד לעוזרת מידי חודש 40 שקלים לפנסיה, כאשר החלק אותו צריך לנכות משכר העוזרת יהיה 13.32 ואנו נשלם את ההפרש 26.68.

במידה ונרצה לשלם את מלא הפיצויים לקרן הפנסיה נשלם מידי חודש כמעט 60 שקלים, כאשר חלק העובדת ישאר זהה 13.32 ואנו נשלם את ההפרש.         

אחוזי ההפקדה עולים בהדרגה מידי שנה.

בשנת 2012 אחוזי ההפקדה יהיו 4.16% הפקדות העובד ו- 8.34% הפקדות המעסיק.

בשנת 2013 אחוזי ההפקדה יהיו 5% הפקדות העובד ן- 10% הפקדות המעסיק.

מה אומר הצו?

צו ההרחבה מחייב לשלם לפנסיה לכל שכיר, גבר מעל לגיל 21 ואישה מעל לגיל 20. כלומר אם עוזרת הבית או המטפלת לילדים צעירה מגיל זה, אתם לא חייבים להפקיד לה לפנסיה.
במידה ואתם מעסיקים את העוזרת יותר מחצי שנה או במידה והיה לה כבר חיסכון פנסיוני (קופת גמל, קרן פנסיה או ביטוח מנהלים ) יותר משלושה חודשים אתם כבר חייבים לשלם לה לפנסיה.

הצו מגדיר בררת מחדל, וקובע כי צריך לחסוך את הכספים בקופה שכוללת בתוכה כיסויים ביטוחים לנכות ולמקרה מוות כמו קרן פנסיה, לכן חיסכון בקופת גמל או בביטוח מנהלים שלא כולל ביטוח אבדן כושר עבודה לא עונים על לשון הצו.

זכותה של העוזרת לבחור היכן לחסוך את הכספים, במידה והעובד לא הודיע לכם על בחירתו אתם יכולים לחסוך לה בקרן פנסיה לפי בחירתכם.

היכן ניתן לחסוך?

מספר קרנות פנסיה זכו במכרז שערכה הסתדרות העובדים והן ערוכות לטיפול וקליטת כספים במסגרת פנסיית חובה. אך למרות הזכיה במכרז קרנות רבות מתנערות מחובתן ומסרבות לקבל כספים של עוזרות בית ומטפלות בגלל חוסר כדאיות כלכלית. לעזרתכם הקימה מבטחים החדשה, אחת מהזוכות במכרז, מערכת תשלום אינטרנטית לפנסיית חובה. המערכת מאפשרת לשלם בצורה קלה ופשוטה עבור העובדת לקרן הפנסיה.

ניתן להזין את השכר החודשי למערכת והיא תחשב את אחוזי ההפקדה הנדרשים לפנסיה, הסכום החודשי ירד מחשבון הבנק שלכם באמצעות הוראת קבע. במידה ולא דיווחתם את התשלום באותו החודש לא יתבצע חיוב בחשבון.

השימוש במערכת יבטח את עוזרת הבית בהתאם להוראות צו ההרחבה, יעניק לה כיסוי ביטוחי לאבדן כושר עבודה ומקרה מוות. המערכת תגבה את התשלום בהתאם למועדים שנקבעו בחוק ותעדכן את אחוזי ההפקדה משנה לשנה.
ניתן לצפות במערכת בקישור המצורף.  מערכת תשלום אינטרנטית לפנסיית חובה.

 

נדב טסלר, משווק פנסיוני ומנהל תוכן במנורה מבטחים פנסיה.
קרן הפנסיה מבטחים החדשה מפעילה מערכת תשלום אינטרנטית לפנסיית חובה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב